Zobrazit minimální záznam

The theme of death in communication between parents and children
dc.contributor.advisorMachů, Klára
dc.creatorMrosková, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-08T00:50:50Z
dc.date.available2023-11-08T00:50:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186632
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis was to explore how parents communicate with their children about death. In my research I would approach this question from the perspective of two basic situations, namely families where there has been a death of a family member, close relative or pet and families where they have not had this experience. The theoretical part is devoted to a brief introduction to the topic of death. The content of the literature review part of the thesis is an understanding of the different stages of a child's cognitive development in relation to the perception of death, which is essential for communication with parents. It is to the stages of cognitive development that much of the thesis is devoted, supplemented by individual factors that may influence communication with the child on the topic of death. Key chapters also include the child's understanding of the biological functioning of the body, which determines whether the child is able to understand certain components in the overall understanding of the topic of death. Furthermore, the thesis mentions important factors such as funeral rituals, beliefs and social media that may influence children's communication about death. The empirical part of the thesis deals with the research design for which a qualitative design was chosen. The...en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo prozkoumat, jakým způsobem rodiče komunikují s dětmi o smrti. Při výzkumu bych tuto otázku řešila z pohledu dvou základních situací, a to v rodinách, kde došlo k úmrtí někoho z rodiny, blízkých příbuzných nebo domácího mazlíčka a u rodin, kde tuto zkušenost nemají. Teoretická část je věnována stručnému úvodu do tématu smrti. Obsahem literárně přehledové části práce je porozumění jednotlivým fázím kognitivního vývoje dítěte ve vztahu ke vnímání smrti, který je pro komunikaci s rodiči zásadní. Právě fázím kognitivního vývoje je věnována velká část práce doplněná o individuální faktory, které mohou ovlivňovat komunikaci s dítětem na téma smrti. Mezi klíčové kapitoly také patří pochopení dítětem biologického fungování těla, které určuje, zda je dítě schopné porozumět některým složkám v celkovém chápání tématu smrti. Dále jsou v práci zmíněny důležité faktory, jako jsou například pohřební rituály, víra a sociální média, které mohou ovlivňovat komunikaci s dětmi o smrti. Empirická část práce se zabývá návrhem výzkumu, pro který byl zvolen kvalitativní design. Výzkumný soubor budou tvořit rodiče, u nichž budeme pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťovat, jak probíhala jejich komunikace s dětmi na téma smrti. Velikost výběrového souboru by měla být nejméně 24 rodičů, kteří...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDeath|communication in the family|children's perception of death|child cognitive developmenten_US
dc.subjectSmrt|komunikace v rodině|vnímání smrti dětmi|kognitivní vývoj dítětecs_CZ
dc.titleTéma smrti v komunikaci rodičů s dětmics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249734
dc.title.translatedThe theme of death in communication between parents and childrenen_US
dc.contributor.refereeVlčková, Karolína
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce bylo prozkoumat, jakým způsobem rodiče komunikují s dětmi o smrti. Při výzkumu bych tuto otázku řešila z pohledu dvou základních situací, a to v rodinách, kde došlo k úmrtí někoho z rodiny, blízkých příbuzných nebo domácího mazlíčka a u rodin, kde tuto zkušenost nemají. Teoretická část je věnována stručnému úvodu do tématu smrti. Obsahem literárně přehledové části práce je porozumění jednotlivým fázím kognitivního vývoje dítěte ve vztahu ke vnímání smrti, který je pro komunikaci s rodiči zásadní. Právě fázím kognitivního vývoje je věnována velká část práce doplněná o individuální faktory, které mohou ovlivňovat komunikaci s dítětem na téma smrti. Mezi klíčové kapitoly také patří pochopení dítětem biologického fungování těla, které určuje, zda je dítě schopné porozumět některým složkám v celkovém chápání tématu smrti. Dále jsou v práci zmíněny důležité faktory, jako jsou například pohřební rituály, víra a sociální média, které mohou ovlivňovat komunikaci s dětmi o smrti. Empirická část práce se zabývá návrhem výzkumu, pro který byl zvolen kvalitativní design. Výzkumný soubor budou tvořit rodiče, u nichž budeme pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťovat, jak probíhala jejich komunikace s dětmi na téma smrti. Velikost výběrového souboru by měla být nejméně 24 rodičů, kteří...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis was to explore how parents communicate with their children about death. In my research I would approach this question from the perspective of two basic situations, namely families where there has been a death of a family member, close relative or pet and families where they have not had this experience. The theoretical part is devoted to a brief introduction to the topic of death. The content of the literature review part of the thesis is an understanding of the different stages of a child's cognitive development in relation to the perception of death, which is essential for communication with parents. It is to the stages of cognitive development that much of the thesis is devoted, supplemented by individual factors that may influence communication with the child on the topic of death. Key chapters also include the child's understanding of the biological functioning of the body, which determines whether the child is able to understand certain components in the overall understanding of the topic of death. Furthermore, the thesis mentions important factors such as funeral rituals, beliefs and social media that may influence children's communication about death. The empirical part of the thesis deals with the research design for which a qualitative design was chosen. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV