Zobrazit minimální záznam

Reflections of holocaust in contemporary children's literature
dc.contributor.advisorČinátl, Kamil
dc.creatorKupcová, Markéta
dc.date.accessioned2023-11-08T01:20:33Z
dc.date.available2023-11-08T01:20:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186717
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the reflections of holocaust in contemporary Czech literature for children as a set of representations of the Czech Holocaust memory adapted specifically for a child audience. In the first chapter the thesis presents its methodological background within the field of memory studies and literary science. In particular, Gil Eyal's concept of the will to memory, whose four dimensions - the command to remember, mnemonic substance, mnemonic operations, and the function of memory - inspired the selection of chapter contents. Drawing on interviews and the authors' websites, the second chapter presents the personalities, goals, and motivations of those who implement the command to remember. In addition to the author of each work, it also traces the work of the participating illustrator. It also identifies the two significant mechanisms that influence the width of the reception of the emerging representations of the Holocaust. The third chapter introduces, following Eyal's concept, the content of works on the Holocaust for children, which relates to the reality of the subject matter - historical personalities and events. In addition, it identifies some established motifs and themes in the corpus of works. The fourth chapter examines the methods of handling the previously...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá obrazem holokaustu v současné české literatuře pro děti coby souborem reprezentací české paměti holokaustu uzpůsobených specificky dětskému publiku. V první kapitole práce představuje svá metodologická východiska z oblasti paměťových studií a literární vědy. Zejména se jedná o koncept vůle k paměti Gila Eyala, jejíž čtyři rozměry - příkaz pamatovat si, mnemonická substance, mnemonická operace a funkce paměti - inspirovaly zaměření následujících čtyř kapitol. Druhá kapitola na základě rozhovorů a autorských webů představuje osobnosti, cíle a motivace těch, kteří realizují příkaz pamatovat si. Kromě autorů*ek jednotlivých děl sleduje rovněž práci příslušných ilustrátorů*ek. Zároveň identifikuje dva mechanismy, jež ovlivňují šíři recepce vzniklých reprezentací holokaustu Třetí kapitola přibližuje v návaznosti na Eyalův koncept tu obsahovou stránku děl s tematikou holokaustu pro děti, která se týká předmětné reality - historických osobnostní a událostí. Kromě toho identifikuje v korpusu děl některé ustálené motivy a témata. Čtvrtá kapitola zkoumá způsoby nakládání s prvně vybranými obsahy s ohledem na přítomnost faktoru implicitního dětského čtenáře*ky. Pozornost se upírá ke čtyřem různým prostředkům zpřístupnění látky dětskému publiku - médiu, autorově*čině práci s prameny a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectholocaust|children's literature|history education|historical fiction|memory studies|cultural traumaen_US
dc.subjectholokaust|literatura pro děti|historické vzdělávání|historická fikce|paměťová studia|kulturní traumacs_CZ
dc.titleObrazy holokaustu v současné literatuře pro dětics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-05
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257237
dc.title.translatedReflections of holocaust in contemporary children's literatureen_US
dc.contributor.refereeFapšo, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Historie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature for Teacher Education with double curriculum study History for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Historie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature for Teacher Education with double curriculum study History for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá obrazem holokaustu v současné české literatuře pro děti coby souborem reprezentací české paměti holokaustu uzpůsobených specificky dětskému publiku. V první kapitole práce představuje svá metodologická východiska z oblasti paměťových studií a literární vědy. Zejména se jedná o koncept vůle k paměti Gila Eyala, jejíž čtyři rozměry - příkaz pamatovat si, mnemonická substance, mnemonická operace a funkce paměti - inspirovaly zaměření následujících čtyř kapitol. Druhá kapitola na základě rozhovorů a autorských webů představuje osobnosti, cíle a motivace těch, kteří realizují příkaz pamatovat si. Kromě autorů*ek jednotlivých děl sleduje rovněž práci příslušných ilustrátorů*ek. Zároveň identifikuje dva mechanismy, jež ovlivňují šíři recepce vzniklých reprezentací holokaustu Třetí kapitola přibližuje v návaznosti na Eyalův koncept tu obsahovou stránku děl s tematikou holokaustu pro děti, která se týká předmětné reality - historických osobnostní a událostí. Kromě toho identifikuje v korpusu děl některé ustálené motivy a témata. Čtvrtá kapitola zkoumá způsoby nakládání s prvně vybranými obsahy s ohledem na přítomnost faktoru implicitního dětského čtenáře*ky. Pozornost se upírá ke čtyřem různým prostředkům zpřístupnění látky dětskému publiku - médiu, autorově*čině práci s prameny a...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the reflections of holocaust in contemporary Czech literature for children as a set of representations of the Czech Holocaust memory adapted specifically for a child audience. In the first chapter the thesis presents its methodological background within the field of memory studies and literary science. In particular, Gil Eyal's concept of the will to memory, whose four dimensions - the command to remember, mnemonic substance, mnemonic operations, and the function of memory - inspired the selection of chapter contents. Drawing on interviews and the authors' websites, the second chapter presents the personalities, goals, and motivations of those who implement the command to remember. In addition to the author of each work, it also traces the work of the participating illustrator. It also identifies the two significant mechanisms that influence the width of the reception of the emerging representations of the Holocaust. The third chapter introduces, following Eyal's concept, the content of works on the Holocaust for children, which relates to the reality of the subject matter - historical personalities and events. In addition, it identifies some established motifs and themes in the corpus of works. The fourth chapter examines the methods of handling the previously...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV