Editor pro IVE - procesy a řídící algoritmy
Editor for project IVE - controll logic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/18702/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18702Identifikátory
SIS: 46124
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poch, Tomáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
11. 2. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
IVE je simulátor virtuálních lidí, kterému do dnešní doby chyběl editor pro vytváření virtuálních světů. Cílem práce bylo vytvořit nástroj usnadňující tvorbu virtuálních světů pro tento simulátor. V práci jsou popsány požadavky na takovýto nástroj a problémy, kterým se čelilo během fází analýzy a implementace aplikace. Popsány jsou především analýza načítání a ukládání dat s její následnou implementací a jednotlivé programové části aplikace - pluginy. Během vývoje editoru vznikl ukázkový svět, který sloužil především pro testovací účely a ověření funkčnosti celého editoru. Díky tomuto vytvořenému nástroji je možné simulátor IVE zpřístupnit širšímu okruhu lidí a lze ho použít pro výuku programování řízení virtuálních postav. Součástí textu je také rešerše na téma nástroje pro výuku programování řízení virtuálních postav.
IVE like a simulator of virtual humans was missing the suitable editor for virtual worlds developing. Goal of this project was to create a toolkit to make easy such virtual worlds developing. In this project I described general requirements and problems I faced up. Mainly I described analyse of loading and saving data and its implementation. I also described single parts of aplication - plugins. During developing the speciment virtual world was created above all for testing propose and verifying the functionality of whole toolkit. Due to this toolkit IVE can be used by larger group of interested people, students and AI researches and could be used as a toolkit for programming of virtual humans.