dc.contributor.advisor | Mrázová, Iveta | |
dc.creator | Fürbach, Radek | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T08:30:46Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T08:30:46Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18704 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je porovnání několika vybraných metod umělé inteligence ve specifikované strategické hře. Práce obsahuje tři části. První část specifikuje model strategické hry, na kterém jsou simulovány experimenty. Definuje objekty vyskytující se ve hře, vztahy mezi nimi a použité algoritmy. Druhá část specifikuje umělou inteligenci použitou ve strategické hře. Vysvětluje genetické algoritmy a uvádí několik metod selekcí, křížení a mutací. Popisuje některé základní umělé neuronové sítě a jejich architektury. Poslední část popisuje několik různých algoritmů umělé inteligence vycházejících z teorie v 2. části. Dále porovnává jejich výkonnost na simulovaných experimentech. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is a comparison of a few selected methods of an artificial intelligence in a specified strategy game. The thesis contains three parts. The first part specifies a model of the strategy game, whereat are simulated some experiments. It defines objects that occur in the game, relation among them, and used algorithms. The second part specifies of the artificial intelligence that is used in the strategy game. It explains the genetic algorithm and shows a few methods of so called selection, crossing, and mutation. It describes some basic artificial neural networks and their architectures. The last part describes several algorithms of the artificial intelligence using theory from the second part. It compares their efficiency on the simulated experiments. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Implementace umělé inteligence v simulátoru strategické hry | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-02-11 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 50060 | |
dc.title.translated | The Implementation of an Artificial Intelligence in a Strategy Game Simulator | en_US |
dc.contributor.referee | Chrpa, Lukáš | |
dc.identifier.aleph | 001119255 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je porovnání několika vybraných metod umělé inteligence ve specifikované strategické hře. Práce obsahuje tři části. První část specifikuje model strategické hry, na kterém jsou simulovány experimenty. Definuje objekty vyskytující se ve hře, vztahy mezi nimi a použité algoritmy. Druhá část specifikuje umělou inteligenci použitou ve strategické hře. Vysvětluje genetické algoritmy a uvádí několik metod selekcí, křížení a mutací. Popisuje některé základní umělé neuronové sítě a jejich architektury. Poslední část popisuje několik různých algoritmů umělé inteligence vycházejících z teorie v 2. části. Dále porovnává jejich výkonnost na simulovaných experimentech. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis is a comparison of a few selected methods of an artificial intelligence in a specified strategy game. The thesis contains three parts. The first part specifies a model of the strategy game, whereat are simulated some experiments. It defines objects that occur in the game, relation among them, and used algorithms. The second part specifies of the artificial intelligence that is used in the strategy game. It explains the genetic algorithm and shows a few methods of so called selection, crossing, and mutation. It describes some basic artificial neural networks and their architectures. The last part describes several algorithms of the artificial intelligence using theory from the second part. It compares their efficiency on the simulated experiments. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011192550106986 | |