Zobrazit minimální záznam

Effect of education on social inequalities
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorStočková, Eva
dc.date.accessioned2017-04-13T08:36:52Z
dc.date.available2017-04-13T08:36:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18731
dc.description.abstractV této práci se systematicky věnuji problematice vzdělávání s ohledem na podobu sociálních nerovností. Po objasnění své volby tohoto tématu v úvodu práce jsem vymezila některé stěžejní pojmy, se kterými pracuji, převážně pomocí encyklopedických definic. Samostatnou kapitolu věnuji vzdělávacím příležitostem se stručným historickým exkursem do oblasti rovných šancí na vzdělání a v další kapitole navazuji rozsáhlejším přehledem různých pojetí a teorií reprodukcí vzdělanostních nerovností ve společnostech. Své místo jsem vyhradila i vybraným mezinárodním studiím na dané téma, které v této oblasti zkoumání mají své zásadní postavení a přinášejí hodnotná zjištění. V kontextu andragogiky jsem věnovala zvláštní pozornost tématům celoživotního učení a zvláště pak rovným příležitostem v oblasti celoživotního učení. Dále předkládám pohledy na sociální nerovnosti ve vzdělávání dospělých a profesním vzdělávání, které jsem čerpala zejména z analýz vzdělávací politiky OECD. V závěrečné kapitole se věnuji situaci v České republice, která svou změnou politického uspořádání po roce 1989 otevřela otázky týkající se vzdělanostních reprodukcí a dala tak výzkumníkům možnost tento (po sociologické stránce) fenomén zkoumat. Zároveň se snažím nabídnout stručný pohled na celoživotní učení v kontextu současné české společnosti. Mezi...cs_CZ
dc.description.abstractIn this publication I systematically follow questions of education in relation of social inequalities. After explaining my choice of this subject in the introduction of this publication I defined some fundamental terms (which I work with) mainly by the help of encyclopaedic definitions. A separate chapter is dedicated to the dilemma of educational chances with a brief historical excursion to the field of equal educational chances. The next chapter follows with a more extensive overview of various conceptions and theories of the educational reproductions within societies. Some selected international thematic studies have also own place here, as they have its important position in this field of researches and they simultaneously bring valuable findings. In the context of andragogy I devoted a special attention to the topics of the lifelong learning especially to equal chances in the field of the lifelong learning. Furthermore I present some of the views of social inequalities in adult education and professional education which I extracted mainly from the education policy analysis of OECD. The final chapter is dedicated to the situation in the Czech Republic, the political changes after 1989 of which had opened certain questions relating to educational reproductions. This situation has enabled to a number of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVliv vzdělávání na podobu sociálních nerovnostícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-18
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69464
dc.title.translatedEffect of education on social inequalitiesen_US
dc.contributor.refereeKrištofová, Zuzana
dc.identifier.aleph001100479
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se systematicky věnuji problematice vzdělávání s ohledem na podobu sociálních nerovností. Po objasnění své volby tohoto tématu v úvodu práce jsem vymezila některé stěžejní pojmy, se kterými pracuji, převážně pomocí encyklopedických definic. Samostatnou kapitolu věnuji vzdělávacím příležitostem se stručným historickým exkursem do oblasti rovných šancí na vzdělání a v další kapitole navazuji rozsáhlejším přehledem různých pojetí a teorií reprodukcí vzdělanostních nerovností ve společnostech. Své místo jsem vyhradila i vybraným mezinárodním studiím na dané téma, které v této oblasti zkoumání mají své zásadní postavení a přinášejí hodnotná zjištění. V kontextu andragogiky jsem věnovala zvláštní pozornost tématům celoživotního učení a zvláště pak rovným příležitostem v oblasti celoživotního učení. Dále předkládám pohledy na sociální nerovnosti ve vzdělávání dospělých a profesním vzdělávání, které jsem čerpala zejména z analýz vzdělávací politiky OECD. V závěrečné kapitole se věnuji situaci v České republice, která svou změnou politického uspořádání po roce 1989 otevřela otázky týkající se vzdělanostních reprodukcí a dala tak výzkumníkům možnost tento (po sociologické stránce) fenomén zkoumat. Zároveň se snažím nabídnout stručný pohled na celoživotní učení v kontextu současné české společnosti. Mezi...cs_CZ
uk.abstract.enIn this publication I systematically follow questions of education in relation of social inequalities. After explaining my choice of this subject in the introduction of this publication I defined some fundamental terms (which I work with) mainly by the help of encyclopaedic definitions. A separate chapter is dedicated to the dilemma of educational chances with a brief historical excursion to the field of equal educational chances. The next chapter follows with a more extensive overview of various conceptions and theories of the educational reproductions within societies. Some selected international thematic studies have also own place here, as they have its important position in this field of researches and they simultaneously bring valuable findings. In the context of andragogy I devoted a special attention to the topics of the lifelong learning especially to equal chances in the field of the lifelong learning. Furthermore I present some of the views of social inequalities in adult education and professional education which I extracted mainly from the education policy analysis of OECD. The final chapter is dedicated to the situation in the Czech Republic, the political changes after 1989 of which had opened certain questions relating to educational reproductions. This situation has enabled to a number of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011004790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV