Zobrazit minimální záznam

Seniors as a specific group in the process of lifelong learning
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorTučková, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-13T08:41:12Z
dc.date.available2017-04-13T08:41:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18751
dc.description.abstractVe své práci jsem se zaměřila na zmapování a provedení analýzy problematiky vzdělávání seniorů. Práce je rozdělena do šesti dílčích částí a má charakter přehledové studie. První část se ve stručnosti zabývá historickým vývojem vzdělávání seniorů. Druhá část sleduje význam jejich vzdělávání, a to z hlediska celospolečenského (důraz je zde kladen na demografický vývoj) i z hlediska samotných jedinců. Důležitou částí této kapitoly je také motivace seniorů k dalšímu vzdělávání. Třetí a čtvrtá část se více zaměřují na samotný proces vzdělávání seniorů. Ve třetí kapitole definuju stáří jako vývojové stadium a dále specifika seniorů ve vzdělávacím procesu, včetně popisu změn kognitivních funkcí, ke kterým dochází a které mají nemalý vliv na proces učení. Čtvrtá kapitola je zaměřena na gerontodidaktiku. Pátá kapitola vymezuje pojem celoživotního vzdělávání, šestá pak shrnuje základní vzdělávací možnosti pro seniory v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis focuses on discussing and analyzing the problems of seniors' education, mostly from the theoretical point of view. The whole theme is divided into six chapters. The first part briefly describes the historical development of education of seniors. The second chapter is concentrated on the importance of seniors' education, both from the view of society (the emphasis is placed on population growth) and from the view of seniors. An important part of this chapter is also a motivation for late life learning. The third and the fourth parts are more focused on the process of education. In the third chapter I depict old age as a developmental stage and also the specificities of the elderly in the learning process, including a description of changes in cognitive functions that occur and have a considerable impact on the learning process. The fourth chapter is focused on gerontological didactics. The fifth chapter defines the concept of lifelong learning. The sixth summarizes the basic educational opportunities for senior citizens in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSenioři jako specifická skupina v procesu celoživotního vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-12
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68332
dc.title.translatedSeniors as a specific group in the process of lifelong learningen_US
dc.contributor.refereeVališová, Alena
dc.identifier.aleph001108335
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své práci jsem se zaměřila na zmapování a provedení analýzy problematiky vzdělávání seniorů. Práce je rozdělena do šesti dílčích částí a má charakter přehledové studie. První část se ve stručnosti zabývá historickým vývojem vzdělávání seniorů. Druhá část sleduje význam jejich vzdělávání, a to z hlediska celospolečenského (důraz je zde kladen na demografický vývoj) i z hlediska samotných jedinců. Důležitou částí této kapitoly je také motivace seniorů k dalšímu vzdělávání. Třetí a čtvrtá část se více zaměřují na samotný proces vzdělávání seniorů. Ve třetí kapitole definuju stáří jako vývojové stadium a dále specifika seniorů ve vzdělávacím procesu, včetně popisu změn kognitivních funkcí, ke kterým dochází a které mají nemalý vliv na proces učení. Čtvrtá kapitola je zaměřena na gerontodidaktiku. Pátá kapitola vymezuje pojem celoživotního vzdělávání, šestá pak shrnuje základní vzdělávací možnosti pro seniory v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis focuses on discussing and analyzing the problems of seniors' education, mostly from the theoretical point of view. The whole theme is divided into six chapters. The first part briefly describes the historical development of education of seniors. The second chapter is concentrated on the importance of seniors' education, both from the view of society (the emphasis is placed on population growth) and from the view of seniors. An important part of this chapter is also a motivation for late life learning. The third and the fourth parts are more focused on the process of education. In the third chapter I depict old age as a developmental stage and also the specificities of the elderly in the learning process, including a description of changes in cognitive functions that occur and have a considerable impact on the learning process. The fourth chapter is focused on gerontological didactics. The fifth chapter defines the concept of lifelong learning. The sixth summarizes the basic educational opportunities for senior citizens in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011083350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV