dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Vobořilová, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T08:41:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T08:41:38Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18753 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal of this work is to provide information for readers (mainly from "teachers field") about possibility of using Gestalt therapy in education and to inspire reader to use the Gestalt approach mainly to improve relationship in classrooms as well as for using this approach for growth of their own personality. First chapter is focused on theoretical basics of Gestalt therapy, on its history and background and on Gestalt cycle. This part is strictly theoretic, but necessary for understanding of perception of Gestalt approach. At the end of the first chapter there is a list of actual usage of Gestalt therapy. Second chapter is written more practically, divided into areas the Gestalt approach can be used in - cognitive, social and personal field. Conceptions like learning, intelligent and motivation are described briefly, large part of the chapter is dedicated to relationships in classrooms and school climate. This part is also supplied by many techniques ("games") which might be used in classroom. The other large part is focused on teacher as a personality, his education and his support during career. Last part of the chapter talks about current using of Gestalt in therapy with "problematic" children and offers the idea of using education as a prevention of therapy. Final chapter consists of lists of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Gestalt přístup a jeho využití ve školství | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-02-12 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 69330 | |
dc.title.translated | Gestalt approach and its use in education | en_US |
dc.contributor.referee | Valenta, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001108218 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal of this work is to provide information for readers (mainly from "teachers field") about possibility of using Gestalt therapy in education and to inspire reader to use the Gestalt approach mainly to improve relationship in classrooms as well as for using this approach for growth of their own personality. First chapter is focused on theoretical basics of Gestalt therapy, on its history and background and on Gestalt cycle. This part is strictly theoretic, but necessary for understanding of perception of Gestalt approach. At the end of the first chapter there is a list of actual usage of Gestalt therapy. Second chapter is written more practically, divided into areas the Gestalt approach can be used in - cognitive, social and personal field. Conceptions like learning, intelligent and motivation are described briefly, large part of the chapter is dedicated to relationships in classrooms and school climate. This part is also supplied by many techniques ("games") which might be used in classroom. The other large part is focused on teacher as a personality, his education and his support during career. Last part of the chapter talks about current using of Gestalt in therapy with "problematic" children and offers the idea of using education as a prevention of therapy. Final chapter consists of lists of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011082180106986 | |