Zobrazit minimální záznam

Gestalt approach and its use in education
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorVobořilová, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-13T08:41:38Z
dc.date.available2017-04-13T08:41:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18753
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a...cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of this work is to provide information for readers (mainly from "teachers field") about possibility of using Gestalt therapy in education and to inspire reader to use the Gestalt approach mainly to improve relationship in classrooms as well as for using this approach for growth of their own personality. First chapter is focused on theoretical basics of Gestalt therapy, on its history and background and on Gestalt cycle. This part is strictly theoretic, but necessary for understanding of perception of Gestalt approach. At the end of the first chapter there is a list of actual usage of Gestalt therapy. Second chapter is written more practically, divided into areas the Gestalt approach can be used in - cognitive, social and personal field. Conceptions like learning, intelligent and motivation are described briefly, large part of the chapter is dedicated to relationships in classrooms and school climate. This part is also supplied by many techniques ("games") which might be used in classroom. The other large part is focused on teacher as a personality, his education and his support during career. Last part of the chapter talks about current using of Gestalt in therapy with "problematic" children and offers the idea of using education as a prevention of therapy. Final chapter consists of lists of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleGestalt přístup a jeho využití ve školstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-12
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69330
dc.title.translatedGestalt approach and its use in educationen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001108218
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a...cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of this work is to provide information for readers (mainly from "teachers field") about possibility of using Gestalt therapy in education and to inspire reader to use the Gestalt approach mainly to improve relationship in classrooms as well as for using this approach for growth of their own personality. First chapter is focused on theoretical basics of Gestalt therapy, on its history and background and on Gestalt cycle. This part is strictly theoretic, but necessary for understanding of perception of Gestalt approach. At the end of the first chapter there is a list of actual usage of Gestalt therapy. Second chapter is written more practically, divided into areas the Gestalt approach can be used in - cognitive, social and personal field. Conceptions like learning, intelligent and motivation are described briefly, large part of the chapter is dedicated to relationships in classrooms and school climate. This part is also supplied by many techniques ("games") which might be used in classroom. The other large part is focused on teacher as a personality, his education and his support during career. Last part of the chapter talks about current using of Gestalt in therapy with "problematic" children and offers the idea of using education as a prevention of therapy. Final chapter consists of lists of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011082180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV