Zobrazit minimální záznam

Air carrier's liability to passengers
dc.contributor.advisorFrinta, Ondřej
dc.creatorSuková, Petra
dc.date.accessioned2024-04-08T12:09:36Z
dc.date.available2024-04-08T12:09:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187556
dc.description.abstractAir carrier's liability to passengers Abstract The thesis deals with the civil liability of a carrier towards passengers in air transport. The current legislation is unevenly spread over three levels - international, European and national - with its core being enshrined in the Montreal Convention, the scope of which is extended to all EU carriers by an EU regulation. The thesis analyses the relationship between the different levels of regulation. Particular attention is given to the exclusivity character of the rules contained in the Montreal Convention and the disputed interpretation of the exclusivity rule in legal theory and judicial practice. The author focuses on two main areas of air carrier liability to passengers and identifies problematic aspects of their legal regulation, stemming mainly from the lack of definitions of key terms. The first area is liability in the event of personal injury, where attention is given to the interpretation of the concept of an accident resulting in death or bodily injury to a passenger, and then to the interpretation of the concept of bodily injury, with a focus on the possible inclusion of psychological injury. The second area is the liability of the carrier in the event of delay; here the thesis examines the relationship between parallel regulations at international...en_US
dc.description.abstractOdpovědnost dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě Abstrakt Diplomová práce se zabývá občanskoprávní odpovědností dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě. Současná právní úprava je nerovnoměrně rozprostřena do třech úrovní - mezinárodní, evropské a vnitrostátní - přičemž její těžiště je zakotveno v Montrealské úmluvě, jejíž působnost je unijním nařízením rozšířena na všechny dopravce EU. Práce analyzuje vztah mezi jednotlivými úrovněmi právní úpravy. Zvláštní pozornost je věnována charakteru výlučnosti pravidel obsažených v Montrealské úmluvě a jeho spornému výkladu v právní teorii a soudní praxi. Autorka se blíže zaměřuje na dvě hlavní oblasti odpovědnosti leteckého dopravce vůči cestujícím a identifikuje problematická místa jejich právní úpravy, pramenící především z absence definic stěžejních pojmů. První oblastí je odpovědnost v případě újmy na zdraví, kde je pozornost nejprve věnována výkladu pojmu nehody, v jejímž důsledku došlo k usmrcení nebo zranění cestujícího, a poté výkladu pojmu zranění se zaměřením na možné zahrnutí psychické újmy na zdraví. Druhou oblast představuje odpovědnost dopravce v případě zpoždění; zde se autorka zabývá vztahem paralelních úprav na mezinárodní a evropské úrovni a okolnostmi zprošťujícími dopravce odpovědnosti. Cílem práce je zhodnotit význam judikatury ve...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectobčanskoprávní odpovědnostcs_CZ
dc.subjectletecká dopravacs_CZ
dc.subjectMontrealská úmluvacs_CZ
dc.subjectcivil liabilityen_US
dc.subjectair carriageen_US
dc.subjectMontreal Conventionen_US
dc.titleOdpovědnost dopravce vůči cestujícím v letecké dopravěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-05
dc.description.departmentDepartment of Civil Lawen_US
dc.description.departmentKatedra občanského právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId241258
dc.title.translatedAir carrier's liability to passengersen_US
dc.contributor.refereeLederer, Vít
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra občanského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Civil Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOdpovědnost dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě Abstrakt Diplomová práce se zabývá občanskoprávní odpovědností dopravce vůči cestujícím v letecké dopravě. Současná právní úprava je nerovnoměrně rozprostřena do třech úrovní - mezinárodní, evropské a vnitrostátní - přičemž její těžiště je zakotveno v Montrealské úmluvě, jejíž působnost je unijním nařízením rozšířena na všechny dopravce EU. Práce analyzuje vztah mezi jednotlivými úrovněmi právní úpravy. Zvláštní pozornost je věnována charakteru výlučnosti pravidel obsažených v Montrealské úmluvě a jeho spornému výkladu v právní teorii a soudní praxi. Autorka se blíže zaměřuje na dvě hlavní oblasti odpovědnosti leteckého dopravce vůči cestujícím a identifikuje problematická místa jejich právní úpravy, pramenící především z absence definic stěžejních pojmů. První oblastí je odpovědnost v případě újmy na zdraví, kde je pozornost nejprve věnována výkladu pojmu nehody, v jejímž důsledku došlo k usmrcení nebo zranění cestujícího, a poté výkladu pojmu zranění se zaměřením na možné zahrnutí psychické újmy na zdraví. Druhou oblast představuje odpovědnost dopravce v případě zpoždění; zde se autorka zabývá vztahem paralelních úprav na mezinárodní a evropské úrovni a okolnostmi zprošťujícími dopravce odpovědnosti. Cílem práce je zhodnotit význam judikatury ve...cs_CZ
uk.abstract.enAir carrier's liability to passengers Abstract The thesis deals with the civil liability of a carrier towards passengers in air transport. The current legislation is unevenly spread over three levels - international, European and national - with its core being enshrined in the Montreal Convention, the scope of which is extended to all EU carriers by an EU regulation. The thesis analyses the relationship between the different levels of regulation. Particular attention is given to the exclusivity character of the rules contained in the Montreal Convention and the disputed interpretation of the exclusivity rule in legal theory and judicial practice. The author focuses on two main areas of air carrier liability to passengers and identifies problematic aspects of their legal regulation, stemming mainly from the lack of definitions of key terms. The first area is liability in the event of personal injury, where attention is given to the interpretation of the concept of an accident resulting in death or bodily injury to a passenger, and then to the interpretation of the concept of bodily injury, with a focus on the possible inclusion of psychological injury. The second area is the liability of the carrier in the event of delay; here the thesis examines the relationship between parallel regulations at international...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra občanského právacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV