Zobrazit minimální záznam

Penalising surreptitious advertising by influencers on social networks
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorKrchovová, Barbora
dc.date.accessioned2024-04-08T09:30:36Z
dc.date.available2024-04-08T09:30:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187583
dc.description.abstractPenalising surreptitious advertising by influencers on social networks Abstract This academic paper deals with the trend of influencer advertisement and its regulation in the Czech Republic and the European Union. It also evaluates the effectiveness of enforcement in the Czech Republic and presents three different approaches to enforcement abroad, including Czech and foreign self-regulation. The first section of the paper describes the development of influencer advertisement and the form it takes today, emphasizing the remuneration of influencers. Its most pressing problem is the hidden form of advertising and thus it is considered deceptive advertising. The second part focuses on the current domestic public and private law regulation of advertising as applied in the social networks environment and defines the legal status of the participants. The legal regulation in the Czech Republic is based on the European Union law, and therefore the thesis reflects the key concepts in the light of the Guidance on the interpretation and application of Directive concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market. After analysis of the applicable law, the main purpose of the next chapter is to define the difference between an influencer's recommendation and their commercial content,...en_US
dc.description.abstractPrávní postih skryté reklamy influencerů na sociálních sítích Abstrakt Diplomová práce se zabývá fenoménem influencer reklamy a jeho právní regulací v České republice a Evropské unii. Také hodnotí efektivitu vymáhání právní úpravy v ČR a představuje tři odlišné přístupy k postihu v zahraničí, mezi nimi se věnuje i české a zahraniční autoregulaci. V první části práce stručně nastiňuje, jak fenomén v ČR postupně vznikal a jak vypadá v současné době s důrazem na odměňování influencerů, jestliže jeho nejpalčivějším problémem je skrytá podoba reklamy a jde tak o reklamu klamavou. Druhá část se věnuje platné tuzemské veřejnoprávní a soukromoprávní úpravě reklamy, kterou aplikuje v prostřední sociálních sítí a vymezuje právní postavení aktérů, kteří se na ni mohou podílet. Právní úprava v ČR vychází z práva Evropské unie, a proto práce reflektuje klíčové pojmy ve světle pokynů k výkladu směrnice o nekalých obchodních praktikách. Na analýzu právní úpravy navazuje kapitola, která si klade za cíl vymezit rozdíl mezi doporučením influencera a komerčním sdělením, když uvádí konkrétní indicie. Ve třetí části se práce vypořádává s rozhodovací praxí krajských živnostenských úřadů, které jsou oprávněny k veřejnoprávnímu postihu reklamy na sociálních sítích. Zvýšený důraz je pak kladen na tři rozhodnutí konkrétního úřadů,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectklamavá reklamacs_CZ
dc.subjectnekalá obchodní praktikacs_CZ
dc.subjectochrana spotřebitelecs_CZ
dc.subjectinfluencercs_CZ
dc.subjectmisleading advertisingen_US
dc.subjectunfair commercial practiceen_US
dc.subjectconsumer protectionen_US
dc.subjectinfluenceren_US
dc.titlePrávní postih skryté reklamy influencerů na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-08
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254390
dc.title.translatedPenalising surreptitious advertising by influencers on social networksen_US
dc.contributor.refereeLiška, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPrávní postih skryté reklamy influencerů na sociálních sítích Abstrakt Diplomová práce se zabývá fenoménem influencer reklamy a jeho právní regulací v České republice a Evropské unii. Také hodnotí efektivitu vymáhání právní úpravy v ČR a představuje tři odlišné přístupy k postihu v zahraničí, mezi nimi se věnuje i české a zahraniční autoregulaci. V první části práce stručně nastiňuje, jak fenomén v ČR postupně vznikal a jak vypadá v současné době s důrazem na odměňování influencerů, jestliže jeho nejpalčivějším problémem je skrytá podoba reklamy a jde tak o reklamu klamavou. Druhá část se věnuje platné tuzemské veřejnoprávní a soukromoprávní úpravě reklamy, kterou aplikuje v prostřední sociálních sítí a vymezuje právní postavení aktérů, kteří se na ni mohou podílet. Právní úprava v ČR vychází z práva Evropské unie, a proto práce reflektuje klíčové pojmy ve světle pokynů k výkladu směrnice o nekalých obchodních praktikách. Na analýzu právní úpravy navazuje kapitola, která si klade za cíl vymezit rozdíl mezi doporučením influencera a komerčním sdělením, když uvádí konkrétní indicie. Ve třetí části se práce vypořádává s rozhodovací praxí krajských živnostenských úřadů, které jsou oprávněny k veřejnoprávnímu postihu reklamy na sociálních sítích. Zvýšený důraz je pak kladen na tři rozhodnutí konkrétního úřadů,...cs_CZ
uk.abstract.enPenalising surreptitious advertising by influencers on social networks Abstract This academic paper deals with the trend of influencer advertisement and its regulation in the Czech Republic and the European Union. It also evaluates the effectiveness of enforcement in the Czech Republic and presents three different approaches to enforcement abroad, including Czech and foreign self-regulation. The first section of the paper describes the development of influencer advertisement and the form it takes today, emphasizing the remuneration of influencers. Its most pressing problem is the hidden form of advertising and thus it is considered deceptive advertising. The second part focuses on the current domestic public and private law regulation of advertising as applied in the social networks environment and defines the legal status of the participants. The legal regulation in the Czech Republic is based on the European Union law, and therefore the thesis reflects the key concepts in the light of the Guidance on the interpretation and application of Directive concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market. After analysis of the applicable law, the main purpose of the next chapter is to define the difference between an influencer's recommendation and their commercial content,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV