Volba metod práce s extrovertními žáky na základě etologického pozorování.
The selection of methods of working with extroverted students based on ethological observations..
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187669Identifikátory
SIS: 247187
Kolekce
- Kvalifikační práce [19338]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Syřiště, Ivo
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hierarchie, třída, extrovertní žák, základní škola, pozorováníKlíčová slova (anglicky)
Hierarchy, Class, Extroverted Student, Primary school, ComparisonPráce s žáky základních škol je neoddělitelná součást skoro každého pedagoga. Diplomová práce je zaměřena na zefektivnění výběru metod na základě etologických pozorování a individuální podporu vybraných žáků. Teoretická část je zaměřena na představení etologie a jejího pozorování dále na popis jednotlivých jevů chování a současně utvářením vybraných prvků chování z hlediska fyziologie, sociologie a psychologie. Dále pak práce rozvádí popis pozorované kategorie žáků. Začátek praktické části je zaměřen na představení vybrané instituce a individuálním popisem pozorovaných žáků. Výzkumná část je zaměřena na etologické pozorování chování jednotlivých žáků a aplikaci podpůrných opatření. Shromážděné výsledky jsou podpořeny kazuistikami a následně ověřeny základními statistickými analýzami.
Work with primary school students is an inseparable part of almost every teacher. This diploma thesis is focused on improving selected methods, based on ethological observations and individual support of selected students. The theoretical part is focused on the presentation of ethology, as well as on the description of individual behavioral phenomena and shaping selected elements of behavior from the point of view of physiology, sociology and psychology. Furthermore, the theoretical part elaborates the description of the observed category of students. The beginning of the practical part is focused on the introduction of the selected institution and an individual description of the observed students. The research part is focused on the ethological observation of the behavior of individual students and the application of support measures. The collected results are supported by case studies and subsequently verified by basic statistical analyses.