dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Šmídová, Valerie | |
dc.date.accessioned | 2024-04-08T10:08:24Z | |
dc.date.available | 2024-04-08T10:08:24Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/187676 | |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to examine the conditions and approaches of individual participants in the inter-institutional cooperation between primary schools and kindergartens in Varnsdorf. The first chapter of the theoretical part is devoted to the characteristics of preschool and primary education, especially in terms of their function. It discusses the specific areas related to the transition of a child from kindergarten to primary school and various issues that may arise during this period. The second chapter is focused on the persons accompanying the child from the very beginning of compulsory education and concentrates more closely on their mutual cooperation and communication. The third chapter identifies the age peculiarities of preschool and junior school-age children, which are complemented by possible factors and determinants influencing the success of the educational process and the subject of the child's school maturity and readiness. The last chapter is devoted to the specifics of education in the specific area, which is relevant to the thesis in terms of research and thus puts the topic of the thesis in more context. Through qualitative research, the practical part explored the attitudes, experience and opinions of teachers and school principals regarding the question of cooperation... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je pojednat podmínky a přístupy jednotlivých účastníků meziinstitucionální spolupráce odehrávající se mezi základními a mateřskými školami ve městě Varnsdorf. Teoretická část se v první kapitole věnuje charakteristice předškolního a základního vzdělávání zejména z hlediska jejich funkce. Pojednává o specifických oblastech souvisejících s přechodem dítěte z mateřské do základní školy a jevech, které v tomto období mohou nastat. Druhá kapitola se zaměřuje na osoby, které provází dítě od samého začátku povinného vzdělávání a svůj bližší zájem soustřeďuje na jejich vzájemnou spolupráci a komunikaci. Ve třetí kapitole jsou vymezeny věkové zvláštnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, které jsou doplněny o možné faktory a činitele ovlivňující úspěch výchovně vzdělávacího procesu a o problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Poslední kapitola se věnuje specifikům vzdělávání v dané lokalitě, která je pro práci z hlediska výzkumu relevantní a uvádí tak téma práce do bližších souvislostí. V praktické části mé diplomové práce jsem skrze kvalitativní výzkum zjišťovala postoje, zkušenosti a názory učitelů a ředitelů škol, týkající se problematiky spolupráce mezi základními a mateřskými školami ve Varnsdorfu. Přípravná fáze empirické části zahrnovala akční výzkum.... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | meziinstitucionální vztahy | cs_CZ |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | cooperation | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | inter-institutional relations | en_US |
dc.title | Spolupráce mezi základní a mateřskou školou ve Varnsdorfu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-01-11 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 261329 | |
dc.title.translated | Cooperation of elementary and kindergarten in Varnsdorf | en_US |
dc.contributor.referee | Krčmářová, Tereza | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je pojednat podmínky a přístupy jednotlivých účastníků meziinstitucionální spolupráce odehrávající se mezi základními a mateřskými školami ve městě Varnsdorf. Teoretická část se v první kapitole věnuje charakteristice předškolního a základního vzdělávání zejména z hlediska jejich funkce. Pojednává o specifických oblastech souvisejících s přechodem dítěte z mateřské do základní školy a jevech, které v tomto období mohou nastat. Druhá kapitola se zaměřuje na osoby, které provází dítě od samého začátku povinného vzdělávání a svůj bližší zájem soustřeďuje na jejich vzájemnou spolupráci a komunikaci. Ve třetí kapitole jsou vymezeny věkové zvláštnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, které jsou doplněny o možné faktory a činitele ovlivňující úspěch výchovně vzdělávacího procesu a o problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Poslední kapitola se věnuje specifikům vzdělávání v dané lokalitě, která je pro práci z hlediska výzkumu relevantní a uvádí tak téma práce do bližších souvislostí. V praktické části mé diplomové práce jsem skrze kvalitativní výzkum zjišťovala postoje, zkušenosti a názory učitelů a ředitelů škol, týkající se problematiky spolupráce mezi základními a mateřskými školami ve Varnsdorfu. Přípravná fáze empirické části zahrnovala akční výzkum.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is to examine the conditions and approaches of individual participants in the inter-institutional cooperation between primary schools and kindergartens in Varnsdorf. The first chapter of the theoretical part is devoted to the characteristics of preschool and primary education, especially in terms of their function. It discusses the specific areas related to the transition of a child from kindergarten to primary school and various issues that may arise during this period. The second chapter is focused on the persons accompanying the child from the very beginning of compulsory education and concentrates more closely on their mutual cooperation and communication. The third chapter identifies the age peculiarities of preschool and junior school-age children, which are complemented by possible factors and determinants influencing the success of the educational process and the subject of the child's school maturity and readiness. The last chapter is devoted to the specifics of education in the specific area, which is relevant to the thesis in terms of research and thus puts the topic of the thesis in more context. Through qualitative research, the practical part explored the attitudes, experience and opinions of teachers and school principals regarding the question of cooperation... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |