Zobrazit minimální záznam

Cooperation of elementary and kindergarten in Varnsdorf
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorŠmídová, Valerie
dc.date.accessioned2024-04-08T10:08:24Z
dc.date.available2024-04-08T10:08:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187676
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to examine the conditions and approaches of individual participants in the inter-institutional cooperation between primary schools and kindergartens in Varnsdorf. The first chapter of the theoretical part is devoted to the characteristics of preschool and primary education, especially in terms of their function. It discusses the specific areas related to the transition of a child from kindergarten to primary school and various issues that may arise during this period. The second chapter is focused on the persons accompanying the child from the very beginning of compulsory education and concentrates more closely on their mutual cooperation and communication. The third chapter identifies the age peculiarities of preschool and junior school-age children, which are complemented by possible factors and determinants influencing the success of the educational process and the subject of the child's school maturity and readiness. The last chapter is devoted to the specifics of education in the specific area, which is relevant to the thesis in terms of research and thus puts the topic of the thesis in more context. Through qualitative research, the practical part explored the attitudes, experience and opinions of teachers and school principals regarding the question of cooperation...en_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce je pojednat podmínky a přístupy jednotlivých účastníků meziinstitucionální spolupráce odehrávající se mezi základními a mateřskými školami ve městě Varnsdorf. Teoretická část se v první kapitole věnuje charakteristice předškolního a základního vzdělávání zejména z hlediska jejich funkce. Pojednává o specifických oblastech souvisejících s přechodem dítěte z mateřské do základní školy a jevech, které v tomto období mohou nastat. Druhá kapitola se zaměřuje na osoby, které provází dítě od samého začátku povinného vzdělávání a svůj bližší zájem soustřeďuje na jejich vzájemnou spolupráci a komunikaci. Ve třetí kapitole jsou vymezeny věkové zvláštnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, které jsou doplněny o možné faktory a činitele ovlivňující úspěch výchovně vzdělávacího procesu a o problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Poslední kapitola se věnuje specifikům vzdělávání v dané lokalitě, která je pro práci z hlediska výzkumu relevantní a uvádí tak téma práce do bližších souvislostí. V praktické části mé diplomové práce jsem skrze kvalitativní výzkum zjišťovala postoje, zkušenosti a názory učitelů a ředitelů škol, týkající se problematiky spolupráce mezi základními a mateřskými školami ve Varnsdorfu. Přípravná fáze empirické části zahrnovala akční výzkum....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmeziinstitucionální vztahycs_CZ
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectinter-institutional relationsen_US
dc.titleSpolupráce mezi základní a mateřskou školou ve Varnsdorfucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-11
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId261329
dc.title.translatedCooperation of elementary and kindergarten in Varnsdorfen_US
dc.contributor.refereeKrčmářová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je pojednat podmínky a přístupy jednotlivých účastníků meziinstitucionální spolupráce odehrávající se mezi základními a mateřskými školami ve městě Varnsdorf. Teoretická část se v první kapitole věnuje charakteristice předškolního a základního vzdělávání zejména z hlediska jejich funkce. Pojednává o specifických oblastech souvisejících s přechodem dítěte z mateřské do základní školy a jevech, které v tomto období mohou nastat. Druhá kapitola se zaměřuje na osoby, které provází dítě od samého začátku povinného vzdělávání a svůj bližší zájem soustřeďuje na jejich vzájemnou spolupráci a komunikaci. Ve třetí kapitole jsou vymezeny věkové zvláštnosti dítěte předškolního a mladšího školního věku, které jsou doplněny o možné faktory a činitele ovlivňující úspěch výchovně vzdělávacího procesu a o problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Poslední kapitola se věnuje specifikům vzdělávání v dané lokalitě, která je pro práci z hlediska výzkumu relevantní a uvádí tak téma práce do bližších souvislostí. V praktické části mé diplomové práce jsem skrze kvalitativní výzkum zjišťovala postoje, zkušenosti a názory učitelů a ředitelů škol, týkající se problematiky spolupráce mezi základními a mateřskými školami ve Varnsdorfu. Přípravná fáze empirické části zahrnovala akční výzkum....cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to examine the conditions and approaches of individual participants in the inter-institutional cooperation between primary schools and kindergartens in Varnsdorf. The first chapter of the theoretical part is devoted to the characteristics of preschool and primary education, especially in terms of their function. It discusses the specific areas related to the transition of a child from kindergarten to primary school and various issues that may arise during this period. The second chapter is focused on the persons accompanying the child from the very beginning of compulsory education and concentrates more closely on their mutual cooperation and communication. The third chapter identifies the age peculiarities of preschool and junior school-age children, which are complemented by possible factors and determinants influencing the success of the educational process and the subject of the child's school maturity and readiness. The last chapter is devoted to the specifics of education in the specific area, which is relevant to the thesis in terms of research and thus puts the topic of the thesis in more context. Through qualitative research, the practical part explored the attitudes, experience and opinions of teachers and school principals regarding the question of cooperation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV