Zobrazit minimální záznam

Teaching Mathematics using the CLIL method
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorVrbíková, Helena
dc.date.accessioned2024-04-08T13:01:59Z
dc.date.available2024-04-08T13:01:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187684
dc.description.abstractThe thesis deals with preparation of teaching materials for teaching mathematics using the CLIL method. The chosen topic is statistics at lower secondary level. The thesis is divided into several chapters, first three chapters are more theoretically oriented and the last four chapters deal with the actual preparation and use of teaching materials for the chosen topic. The theoretical part of this theses introduces the CLIL method and several difficulties when using it, as well as suggestions for overcoming them successfully. Next, reasons for the choice of a particular topic in mathematics are given and the choice of English as the secondary language that is taught is justified. Lastly, teaching targets are set in accordance with the basic principles of this method both in mathematics and English as a second language. The specifics of the topic in question are carefully chosen while observing the current curriculum. The practical part of this theses focuses in detail on piloting the use of typically CLIL activities. The conclusions drawn from this first experiment are then used when preparing the actual materials for teaching statistics. The prepared materials are then presented and annotated with explanations for use by other teachers and results of their use in a classroom during the second...en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá přípravou vlastních materiálů pro výuku matematiky metodou CLIL. Zvolené téma je statistika na úrovni druhého stupně základní školy. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž první tři jsou spíše teoretického zaměření a zbylé čtyři se pak věnují vlastní přípravě a užití materiálů pro výuku zvoleného tématu. V teoretické části práce je představena metoda CLIL a některá rizika této metody a způsoby, jak jim čelit. Také je zdůvodněn výběr konkrétního tématu v matematice a výběr angličtiny jako použitého cizího jazyka. Nakonec jsou v souladu s principy metody stanoveny výukové cíle jak v matematice, tak angličtině a vybráno konkrétní učivo s ohledem na platné kurikulární dokumenty. Praktická část se podrobně věnuje pilotáži aktivit používaných při výuce metodou CLIL, aby pak z jejich závěrů vyvodila doporučení pro finální přípravu materiálů pro výuku statistiky. Jednotlivé části materiálů pro výuku statistiky jsou popsány a použity v posledních dvou kapitolách této práce. Hlavním cílem, kterého se snaží tato práce dosáhnout, je připravit vlastní materiály pro výuku, které budou vhodné a efektivní pro výuku zvoleného tématu metodou CLIL a získat během procesu zkušenosti s přípravou takových materiálů a představit proces jejich tvorby dalším vyučujícím. KLÍČOVÁ SLOVA CLIL, výuka...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectvýuka statistikycs_CZ
dc.subjectvýuka anglického jazykacs_CZ
dc.subjectstavění lešenícs_CZ
dc.subjectpřepínání jazykového kóducs_CZ
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectteaching statisticsen_US
dc.subjectteaching English as a second languageen_US
dc.subjectscaffoldingen_US
dc.subjectcode-switchingen_US
dc.titleVýuka matematiky metodou CLILcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-11
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225738
dc.title.translatedTeaching Mathematics using the CLIL methoden_US
dc.contributor.refereeKvasz, Ladislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá přípravou vlastních materiálů pro výuku matematiky metodou CLIL. Zvolené téma je statistika na úrovni druhého stupně základní školy. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž první tři jsou spíše teoretického zaměření a zbylé čtyři se pak věnují vlastní přípravě a užití materiálů pro výuku zvoleného tématu. V teoretické části práce je představena metoda CLIL a některá rizika této metody a způsoby, jak jim čelit. Také je zdůvodněn výběr konkrétního tématu v matematice a výběr angličtiny jako použitého cizího jazyka. Nakonec jsou v souladu s principy metody stanoveny výukové cíle jak v matematice, tak angličtině a vybráno konkrétní učivo s ohledem na platné kurikulární dokumenty. Praktická část se podrobně věnuje pilotáži aktivit používaných při výuce metodou CLIL, aby pak z jejich závěrů vyvodila doporučení pro finální přípravu materiálů pro výuku statistiky. Jednotlivé části materiálů pro výuku statistiky jsou popsány a použity v posledních dvou kapitolách této práce. Hlavním cílem, kterého se snaží tato práce dosáhnout, je připravit vlastní materiály pro výuku, které budou vhodné a efektivní pro výuku zvoleného tématu metodou CLIL a získat během procesu zkušenosti s přípravou takových materiálů a představit proces jejich tvorby dalším vyučujícím. KLÍČOVÁ SLOVA CLIL, výuka...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with preparation of teaching materials for teaching mathematics using the CLIL method. The chosen topic is statistics at lower secondary level. The thesis is divided into several chapters, first three chapters are more theoretically oriented and the last four chapters deal with the actual preparation and use of teaching materials for the chosen topic. The theoretical part of this theses introduces the CLIL method and several difficulties when using it, as well as suggestions for overcoming them successfully. Next, reasons for the choice of a particular topic in mathematics are given and the choice of English as the secondary language that is taught is justified. Lastly, teaching targets are set in accordance with the basic principles of this method both in mathematics and English as a second language. The specifics of the topic in question are carefully chosen while observing the current curriculum. The practical part of this theses focuses in detail on piloting the use of typically CLIL activities. The conclusions drawn from this first experiment are then used when preparing the actual materials for teaching statistics. The prepared materials are then presented and annotated with explanations for use by other teachers and results of their use in a classroom during the second...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV