Zobrazit minimální záznam

Little heroes of important themes in John Boyne's novels - lessons for lower secondary school
dc.contributor.advisorKomberec, Filip
dc.creatorNesvadbová, Jitka
dc.date.accessioned2024-04-08T12:17:12Z
dc.date.available2024-04-08T12:17:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187705
dc.description.abstractThe work focuses on the main characters in Boyn's novels for young people, through which important themes are explored and significant questions are raised that influence not only the youth but also society. The work examines the content and interpretations of these novels, considering various literary aspects of the works. In detail, the work focuses on literary characters and their characterization, exploring the main protagonists. The author identifies the didactic potential, main themes, and their contribution to youth in the selected novels. The didactic part includes six lessons for the second stage of elementary school, which can be adapted in various ways. The lessons apply the E-U-R teaching model, tandem teaching, and various RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) methods suitable for developing reading literacy. Various teaching organizational forms and reading note-taking methods are used. The lessons are crucial for the work as the author aims to demonstrate the didactic potential of Boyn's novels for youth, in which pupils can find significant themes. If pupils have the opportunity to discover these themes on their own, literature educates them, guides them toward values, and can help them if they find themselves in similar situations. Particularly, boys in the second stage...en_US
dc.description.abstractPráce se věnuje hlavním postavám v Boynových románech pro mládež, jejichž prostřednictvím lze otevřít důležitá témata a položit závažné otázky, které ovlivňují nejen mládež, ale i společnost. Práce se zabývá obsahy a interpretacemi těchto románů, v nichž nejsou opomenuty i ostatní roviny literárního díla. Podrobněji se práce zaměřuje na literární postavy a jejich charakteristiku, která zkoumá hlavní hrdiny. Autorka zjišťuje u vybraných románů didaktický potenciál, hlavní témata a jejich přínos pro mládež. Didaktická část obsahuje šest lekcí pro 2. stupeň ZŠ, které je možné různě alterovat. V lekcích byl aplikován výukový model E-U-R, tandemová výuka a různé metody RWCT vhodné k rozvíjení čtenářské gramotnosti. Jsou zde použity různé organizační formy výuky, ale i různé formy zápisu z četby. Lekce jsou pro práci stěžejní, jelikož na nich autorka této práce chce ukázat didaktický potenciál Boynových románů pro mládež, ve kterých mohou žáci nalézt velká témata. Pokud mají žáci možnost přijít na tato témata sami, literatura je vychovává, vede k hodnotám a může jim pomoci, pokud se nacházejí v podobné situaci. Především chlapci na druhém stupni se mohou, ale nemusí s hlavními chlapeckými hrdiny Boynových románů identifikovat. Práce dále zkoumá čtenářské návyky žáků na druhém stupni, co žáci preferují v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLiteratura pro děti a mládežcs_CZ
dc.subjectvelká tématacs_CZ
dc.subjectmalá hrdinovécs_CZ
dc.subjectliterární postavacs_CZ
dc.subjectJohn Boynecs_CZ
dc.subjectChildren's and Young Adult Literatureen_US
dc.subjectImportant Themesen_US
dc.subjectSmall Heroesen_US
dc.subjectLiterary Characteren_US
dc.subjectJohn Boyneen_US
dc.titleMalí hrdinové velkých témat v románech Johna Boyna - lekce pro 2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-12
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId251468
dc.title.translatedLittle heroes of important themes in John Boyne's novels - lessons for lower secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeLaufková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se věnuje hlavním postavám v Boynových románech pro mládež, jejichž prostřednictvím lze otevřít důležitá témata a položit závažné otázky, které ovlivňují nejen mládež, ale i společnost. Práce se zabývá obsahy a interpretacemi těchto románů, v nichž nejsou opomenuty i ostatní roviny literárního díla. Podrobněji se práce zaměřuje na literární postavy a jejich charakteristiku, která zkoumá hlavní hrdiny. Autorka zjišťuje u vybraných románů didaktický potenciál, hlavní témata a jejich přínos pro mládež. Didaktická část obsahuje šest lekcí pro 2. stupeň ZŠ, které je možné různě alterovat. V lekcích byl aplikován výukový model E-U-R, tandemová výuka a různé metody RWCT vhodné k rozvíjení čtenářské gramotnosti. Jsou zde použity různé organizační formy výuky, ale i různé formy zápisu z četby. Lekce jsou pro práci stěžejní, jelikož na nich autorka této práce chce ukázat didaktický potenciál Boynových románů pro mládež, ve kterých mohou žáci nalézt velká témata. Pokud mají žáci možnost přijít na tato témata sami, literatura je vychovává, vede k hodnotám a může jim pomoci, pokud se nacházejí v podobné situaci. Především chlapci na druhém stupni se mohou, ale nemusí s hlavními chlapeckými hrdiny Boynových románů identifikovat. Práce dále zkoumá čtenářské návyky žáků na druhém stupni, co žáci preferují v...cs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on the main characters in Boyn's novels for young people, through which important themes are explored and significant questions are raised that influence not only the youth but also society. The work examines the content and interpretations of these novels, considering various literary aspects of the works. In detail, the work focuses on literary characters and their characterization, exploring the main protagonists. The author identifies the didactic potential, main themes, and their contribution to youth in the selected novels. The didactic part includes six lessons for the second stage of elementary school, which can be adapted in various ways. The lessons apply the E-U-R teaching model, tandem teaching, and various RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) methods suitable for developing reading literacy. Various teaching organizational forms and reading note-taking methods are used. The lessons are crucial for the work as the author aims to demonstrate the didactic potential of Boyn's novels for youth, in which pupils can find significant themes. If pupils have the opportunity to discover these themes on their own, literature educates them, guides them toward values, and can help them if they find themselves in similar situations. Particularly, boys in the second stage...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV