dc.contributor.advisor | Ehler, Edvard | |
dc.creator | Kotrč, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-04-08T10:12:55Z | |
dc.date.available | 2024-04-08T10:12:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/187718 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the influence of lifestyle on the immune system and project-based teaching of the immune system in elementary school biology. The theoretical part is devoted to embedding elementary school biology and topics covering the curriculum of the immune system in curricular documents and literary research of the immune system and related topics with regard to life management and the definition of project teaching. The aim of the practical part was to design, implement and evaluate the project teaching of the immune system, intended for the 8th year of primary school. The teaching evaluation was carried out in two parallel classes of the 8th grade at a selected primary school with a sample of 41 pupils. The goal of the evaluation was to verify the knowledge about the immune system and to find out the subjective evaluation of the implemented teaching for pupils of two eighth grades at a selected elementary school with an interval of two weeks. The data was collected using a pretest and posttest and a questionnaire to determine the subjective evaluation of the project day by the pupils. The goal of the implemented project was to acquire knowledge of the immune system and connect it with the already acquired knowledge of practical principles of life management and the development... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vlivem životosprávy na imunitní systém a projektovou výukou imunitního systému v Přírodopise. Teoretická část je věnována zakotvení Přírodopisu a témat pokrývajících učivo imunitního systému v kurikulárních dokumentech a literární rešerši imunitního systému a souvisejících témat s ohledem na životosprávu a vymezení projektové výuky. Cílem praktické části bylo navrhnout, realizovat a vyhodnotit projektovou výuku imunitního systému, určenou pro 8. ročník základní školy. Vyhodnocení výuky bylo realizováno ve dvou paralelních třídách 8. ročníku na vybrané základní škole na vzorku 41 žáků. Cílem vyhodnocení bylo s odstupem dvou týdnů ověřit znalosti o imunitním systému a zjistit subjektivní hodnocení realizované výuky u žáků dvou osmých tříd na vybrané základní škole. Data byla získávána pomocí pretestu a posttestu a dotazníku zjišťující subjektivní hodnocení projektového dne žáky. Cílem realizovaného projektu bylo získání znalostí imunitního systému a jejich propojení s již získanými znalostmi praktických zásad životosprávy a rozvoj kompetencí, jako je práce s informacemi, zodpovědnost za společný úkol a spolupráce v týmu na společném produktu. Závěrečným produktem projektu jsou žákovské výukové prezentace a informační plakáty. Cílem výzkumu bylo s odstupem dvou týdnů ověřit... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | imunita | cs_CZ |
dc.subject | životospráva | cs_CZ |
dc.subject | výživa | cs_CZ |
dc.subject | projekt | cs_CZ |
dc.subject | immunity | en_US |
dc.subject | regimen | en_US |
dc.subject | nutrition | en_US |
dc.subject | project | en_US |
dc.title | Vliv životosprávy na imunitní systém | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-01-12 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 266114 | |
dc.title.translated | Influence of Health Regimen on Immune System | en_US |
dc.contributor.referee | Janoušková, Svatava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vlivem životosprávy na imunitní systém a projektovou výukou imunitního systému v Přírodopise. Teoretická část je věnována zakotvení Přírodopisu a témat pokrývajících učivo imunitního systému v kurikulárních dokumentech a literární rešerši imunitního systému a souvisejících témat s ohledem na životosprávu a vymezení projektové výuky. Cílem praktické části bylo navrhnout, realizovat a vyhodnotit projektovou výuku imunitního systému, určenou pro 8. ročník základní školy. Vyhodnocení výuky bylo realizováno ve dvou paralelních třídách 8. ročníku na vybrané základní škole na vzorku 41 žáků. Cílem vyhodnocení bylo s odstupem dvou týdnů ověřit znalosti o imunitním systému a zjistit subjektivní hodnocení realizované výuky u žáků dvou osmých tříd na vybrané základní škole. Data byla získávána pomocí pretestu a posttestu a dotazníku zjišťující subjektivní hodnocení projektového dne žáky. Cílem realizovaného projektu bylo získání znalostí imunitního systému a jejich propojení s již získanými znalostmi praktických zásad životosprávy a rozvoj kompetencí, jako je práce s informacemi, zodpovědnost za společný úkol a spolupráce v týmu na společném produktu. Závěrečným produktem projektu jsou žákovské výukové prezentace a informační plakáty. Cílem výzkumu bylo s odstupem dvou týdnů ověřit... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the influence of lifestyle on the immune system and project-based teaching of the immune system in elementary school biology. The theoretical part is devoted to embedding elementary school biology and topics covering the curriculum of the immune system in curricular documents and literary research of the immune system and related topics with regard to life management and the definition of project teaching. The aim of the practical part was to design, implement and evaluate the project teaching of the immune system, intended for the 8th year of primary school. The teaching evaluation was carried out in two parallel classes of the 8th grade at a selected primary school with a sample of 41 pupils. The goal of the evaluation was to verify the knowledge about the immune system and to find out the subjective evaluation of the implemented teaching for pupils of two eighth grades at a selected elementary school with an interval of two weeks. The data was collected using a pretest and posttest and a questionnaire to determine the subjective evaluation of the project day by the pupils. The goal of the implemented project was to acquire knowledge of the immune system and connect it with the already acquired knowledge of practical principles of life management and the development... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |