Stylistický rozbor vybraných rozhovorů Miloše Zemana poskytnutých médiím
Stylistic Analysis of Selected Interviews of Miloš Zeman Given to the Media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/187724/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187724Identifikátory
SIS: 258317
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
12. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvazeKlíčová slova (anglicky)
dialogue, stylistic analysis, argumentation, Miloš Zeman, media dialogue, persuasionPředmětem této bakalářské práce je analýza vybraných rozhovorů bývalého prezidenta České republiky Miloše Zemana. Práce se zaměřuje na konkrétní rozhovory poskytnuté médiím a sleduje výskyt persvazivních prostředků. V teoretické části se diskutují pojmy jako publicistický styl, dialog, mediální dialog, mediální obraz, persvaze, argumentace, mediální diskurz apod. Praktická část zahrnuje příklady z analyzovaných rozhovorů a jejich stylistickou analýzu. Cílem této práce je zhodnotit projevy persvaze v těchto textech. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvaze
This thesis introduces an analysis of the selected interviews with the former president of the Czech Republic Miloš Zeman. Primarily it examines the stylistic devices and the use of persuasive techniques and stylistic elements within these interviews. The theoretical part introduces concepts such as journalistic style, dialogue, media dialogue, media image, persuasion, argumentation, and media discourse. The empirical section comprises a stylistic analysis of specific interviews. The objective of this thesis is to examine the persuasion within the analyzed texts. KEYWORDS dialogue, stylistic analysis, argumentation, Miloš Zeman, media dialogue, persuasio