Mezinárodní spolupráce škol s ohledem na využitelnost programů Evropské unie
International cooperation of schools regarding efficiency of European Union educational program
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18774Identifikátory
SIS: 68812
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hamerníková, Dana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
28. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Závěrečná bakalářská práce je věnována aktivitám škol, které jsou směrovány do zahraničí. Mezinárodní spolupráce je v současnosti běžnou součástí činnosti moderní školy a aktivity, realizované v rámci mezinárodní spolupráce,- umožňují studentům i pedagogům včetně vedení školy získávat a vyměňovat si navzájem zkušenosti, prohlubovat jazykové znalosti a vedou k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Svým rozsahem zasahují do celé řady vyučovaných předmětů a do celého života školy. Realizace zahraničních aktivit probíhá ve formě projektů a žákovských výměn, jež přispívají k rozvoji osobnosti žáků. Současně jsou spojeny s vysokým časovým a organizačním nasazením všech zúčastněných, převážně organizátorů z řad pedagogů, kteří k realizaci mezinárodní spolupráce dokáží efektivně využívat možnosti podpory evropských vzdělávacích programů a jiných institucí. Velký a rychlý rozvoj mezinárodních aktivit škol umožňují především moderní komunikační technologie, jež jsou účinným prostředkem komunikace a realizace projektů, jsou také jednou z cílových dovedností, k níž jsou činnosti směrovány.
The final bachelor theses deal with school activities which are focused on foreign countries. Nowadays an international partnership is a common part of modern schools and the events which are realized in terms of international partnership allow to pupils, teachers and headmasters to get and exchange experience to get better language skills and they lead to the development of many key competences. They influence the whole palette of school subjects and the whole school life. The foreign activities are realized in the form of projects and pupils'exchanges which help to personal development of pupils. At the same time they are demanding for everybody envolved, mainly teachers,regarding time and organization. The teachers are able to use effectively the possibilities of the support of European educational programmes and other institutions.The large and fast development of international school activities is mainly enabled by modern communication technologies which are an effective means of communication and project realization. They are also the target skill where all activities are directed.