Zobrazit minimální záznam

Comparison of online interactive applications and their use in education
dc.contributor.advisorLeipert, Jiří
dc.creatorŠašek, Martin
dc.date.accessioned2024-04-08T10:04:10Z
dc.date.available2024-04-08T10:04:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187776
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to select a user-friendly interactive application for teaching and to present it in the form of an instructional video including instructions in text form for its use in pedagogical practice. Selection of the most suitable interactive application was made by comparison on the basis of a five-element methodological evaluation scale, which resulted from a literature search and Internet resources and from the experience gained from my own teaching practice. The applications were evaluated on the degree of interactivity, accessibility of the application, availability of the license, language proficiency and user experience with each application. The comparison was then evaluated and the selected Nearpod application was characterized, its features and capabilities were described from the perspective of the teacher and the student. Instructions for its use were created in the form of a set of instructional tutorial videos, which were published on the website https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. These videos present the environment of the interactive application Nearpod, show the basic way of working with the application, the preparation of teaching material and focus on practical recommendations for using the tool in daily pedagogical practice. KEYWORDS...en_US
dc.description.abstractSmyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpodcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectNearpodcs_CZ
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectinteractivityen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectNearpoden_US
dc.titleKomparace online interaktivních aplikací a jejich využití ve vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-16
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247737
dc.title.translatedComparison of online interactive applications and their use in educationen_US
dc.contributor.refereeLapeš, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSmyslem této práce je vybrat pro výuku uživatelsky přívětivou interaktivní aplikaci a představit ji formou návodného výukového videa včetně návodu v textové podobě pro její využití v pedagogické praxi. Výběr nejvhodnější interaktivní aplikace byl proveden komparací na základě sestavené pětiprvkové metodické škály hodnocení, která vyplynula z rešerší literatury a internetových zdrojů a ze získaných zkušeností z vlastní učitelské praxe. Byla hodnocena míra interaktivity, přístupnost aplikace, dostupnost licence, jazyková vybavenost a uživatelská zkušenost s jednotlivými aplikacemi. Komparace byla poté vyhodnocena a vybraná aplikace Nearpod byla charakterizována, byly popsány její vlastnosti a možnosti z pohledu učitele a studenta. Byl vytvořen návod k jejímu využití formou souboru návodných výukových videí, která byla zveřejněna na webu https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. Tato videa představují prostředí interaktivní aplikace Nearpod, ukazují základní způsob práce s aplikací, přípravu vyučovacího materiálu a zaměřují se na praktická doporučení pro užívání nástroje v denní pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, učení, interaktivita, základní škola, Nearpodcs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to select a user-friendly interactive application for teaching and to present it in the form of an instructional video including instructions in text form for its use in pedagogical practice. Selection of the most suitable interactive application was made by comparison on the basis of a five-element methodological evaluation scale, which resulted from a literature search and Internet resources and from the experience gained from my own teaching practice. The applications were evaluated on the degree of interactivity, accessibility of the application, availability of the license, language proficiency and user experience with each application. The comparison was then evaluated and the selected Nearpod application was characterized, its features and capabilities were described from the perspective of the teacher and the student. Instructions for its use were created in the form of a set of instructional tutorial videos, which were published on the website https://sites.google.com/view/vyucovat-interaktivne. These videos present the environment of the interactive application Nearpod, show the basic way of working with the application, the preparation of teaching material and focus on practical recommendations for using the tool in daily pedagogical practice. KEYWORDS...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV