Vztah žáků druhého stupně ke sportu
Relationship of second grade pupils to sport
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187799Identifikátory
SIS: 237070
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vařeková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
17. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
sport, žáci druhého stupně, životní styl, pohybová aktivitaKlíčová slova (anglicky)
sport, second grade pupils, life style, physical activityNázev: Vztah žáků druhého stupně ke sportu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit vztah žáků druhého stupně ke sportu. Dílčím cílem je odhalit, jestli žáci sportují pravidelně, kdo je ke sportu přivedl a zda sportovní aktivita nebo vzdělání rodičů ovlivňuje jejich vztah ke sportu. Dalším dílčím cílem je vyhodnotit životní styl žáků, jak tráví volný čas a zda je sportování ovlivněno pohlavím či místem bydliště. Metody: Vztah žáků ke sportu na základních školách byl zkoumán prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Z výsledků je patrné, že žáci sport považují v 97 % za velmi důležitý ze zdravotního hlediska, z ekonomického hlediska ho považuje za důležitý nadpoloviční většina, vztah mezi názory a pohlavím nebyly prokázány. Pozitivním výsledkem je, že 84 % dotazovaných považuje sport za součást svého životního stylu a 88 % sportuje buď pravidelně, nebo nepravidelně. Výsledky ukazují, že s narůstající úrovní vzdělání rodičů, roste i pozitivní vztah ke sportu u dětí. Dále bylo zjištěno, že místo bydliště neovlivňuje způsob trávení volného času. Klíčová slova: sport, volný čas, žáci druhého stupně, životní styl
Title: Relationship of second grade pupils to sport Objectives: The main goal of this thesis is to describe a relationship of lower- secondary pupils to sport. Partial goal was to reveal whether students do sport regularly, who made them start sport and whether sport activities or education of parents have an influence on their relationship to sport. Furthermore, a student 's lifestyle is evaluated, namely how they spend their leisure time. This work is also focused on the impact of gender and place of residence on doing sport. Method: A relationship of lower-secondary pupils to sport was examined via questionnaire, which was created specially for this research. Results: The outcome is that 97 % of pupils consider sport very important from the point of view of health, overall majority thinks it is important from the point of view of economics. No impact of gender was shown. The good news is that 84 % of respondents consider sport as part of their lifestyle and 88 % of respondents do sport regularly or irregularly. The results show that with the increasing level of education of parents, the positive attitude towards sports in children also grows. Furthermore, it was found that the place of residence does not affect the way of spending leisure time. Keywords: Sport, free time, second grade pupil,...