Zobrazit minimální záznam

The impact of digital music distribution on the structure of songs and the way they are published
dc.contributor.advisorJežková, Tereza
dc.creatorŠkopek, Matěj
dc.date.accessioned2024-04-08T08:01:26Z
dc.date.available2024-04-08T08:01:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187987
dc.description.abstractThe topic of this thesis is musical compositions and the potential impact of the modern method of their distribution on their structural characteristics, overall form, and method of their release. The work compares two periods, from the years 2005-2010 and 2015-2020, i.e., before and after the rise in popularity of music streaming services such as Spotify. The author's goal is to find a correlation between the changes of parameters selected by him and the development of the music industry and music distribution. In the work, the author first presents the concept of distribution in this broader, general sense of the word and its role as part of the marketing mix. It follows the role of distribution in the context of the music industry and a more detailed description and overall shape of the music market in each of the defined time periods. For each researched year, 10 songs were chosen that ranked at the top of the American music chart Billboard Hot 100. Therefore, the author's research includes 120 recordings. The monitored parameters are the length of the song, its tempo, the location of the first chorus, the total number of choruses, and whether the song was released as a separate single. The author presents five hypotheses that are based on the authors' publications in the field of music. As...en_US
dc.description.abstractTématem této práce jsou hudební skladby a potencionální dopad moderního způsobu jejich distribuce na jejich strukturní charakteristiky, celkovou podobu a způsob jejich vydání. V práci jsou vzájemně porovnána dvě období, a to z rozmezí let 2005-2010 a 2015-2020, tedy před a po nárůstu popularity hudebních streamovacích služeb, jako je například Spotify. Autorovým cílem je nalézt korelační vztah proměny jím vybraných parametrů s vývojem hudebního průmyslu a hudební distribuce. Autor v této práci nejprve představuje koncept distribuce v širším, obecném slova smyslu a jeho roli jakožto součásti marketingového mixu. Navazuje úloha distribuce v kontextu hudebního průmyslu a podrobnější popis situace a celkové podoby hudebního trhu v každém z vymezených časových úseků. Pro každý zkoumaný rok bylo zvoleno 10 skladeb, které se umístily na nejvyšších příčkách amerického hudebního žebříčku Billboard Hot 100. Součástí autorova výzkumu je tedy 120 nahrávek. Sledovanými parametry jsou délka skladby, její tempo, umístění prvního refrénu, celkový počet refrénů a to, zda skladba vyšla jakožto samostatný single. Autor představuje pět hypotéz, které vycházejí z publikací autorů z hudební sféry. Dle očekávání by skladby, které vyšly ve druhém období, měly být kratší, rychlejší, s dřívějším umístěním prvního refrénu, s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDistribucecs_CZ
dc.subjectDigitální streamovací službycs_CZ
dc.subjectPopulární hudbacs_CZ
dc.subjectHudební strukturacs_CZ
dc.subjectRefréncs_CZ
dc.subjectTempocs_CZ
dc.subjectStopážcs_CZ
dc.subjectPropagacecs_CZ
dc.subjectDistributionen_US
dc.subjectDigital streaming servicesen_US
dc.subjectPopular musicen_US
dc.subjectMusical structureen_US
dc.subjectChorusen_US
dc.subjectTempoen_US
dc.subjectLenghten_US
dc.subjectPromotionen_US
dc.titleDopad digitální distribuce hudby na strukturu skladeb a způsob jejich vydávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-24
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId246601
dc.title.translatedThe impact of digital music distribution on the structure of songs and the way they are publisheden_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce jsou hudební skladby a potencionální dopad moderního způsobu jejich distribuce na jejich strukturní charakteristiky, celkovou podobu a způsob jejich vydání. V práci jsou vzájemně porovnána dvě období, a to z rozmezí let 2005-2010 a 2015-2020, tedy před a po nárůstu popularity hudebních streamovacích služeb, jako je například Spotify. Autorovým cílem je nalézt korelační vztah proměny jím vybraných parametrů s vývojem hudebního průmyslu a hudební distribuce. Autor v této práci nejprve představuje koncept distribuce v širším, obecném slova smyslu a jeho roli jakožto součásti marketingového mixu. Navazuje úloha distribuce v kontextu hudebního průmyslu a podrobnější popis situace a celkové podoby hudebního trhu v každém z vymezených časových úseků. Pro každý zkoumaný rok bylo zvoleno 10 skladeb, které se umístily na nejvyšších příčkách amerického hudebního žebříčku Billboard Hot 100. Součástí autorova výzkumu je tedy 120 nahrávek. Sledovanými parametry jsou délka skladby, její tempo, umístění prvního refrénu, celkový počet refrénů a to, zda skladba vyšla jakožto samostatný single. Autor představuje pět hypotéz, které vycházejí z publikací autorů z hudební sféry. Dle očekávání by skladby, které vyšly ve druhém období, měly být kratší, rychlejší, s dřívějším umístěním prvního refrénu, s...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is musical compositions and the potential impact of the modern method of their distribution on their structural characteristics, overall form, and method of their release. The work compares two periods, from the years 2005-2010 and 2015-2020, i.e., before and after the rise in popularity of music streaming services such as Spotify. The author's goal is to find a correlation between the changes of parameters selected by him and the development of the music industry and music distribution. In the work, the author first presents the concept of distribution in this broader, general sense of the word and its role as part of the marketing mix. It follows the role of distribution in the context of the music industry and a more detailed description and overall shape of the music market in each of the defined time periods. For each researched year, 10 songs were chosen that ranked at the top of the American music chart Billboard Hot 100. Therefore, the author's research includes 120 recordings. The monitored parameters are the length of the song, its tempo, the location of the first chorus, the total number of choruses, and whether the song was released as a separate single. The author presents five hypotheses that are based on the authors' publications in the field of music. As...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV