Zobrazit minimální záznam

The Relationship between Curator and Educator in Museums of Art
dc.contributor.advisorSládková, Kateřina
dc.creatorJuríková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-04-08T12:19:43Z
dc.date.available2024-04-08T12:19:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188017
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the issue of relations and cooperation between curators and educators in art galleries. The theoretical part introduces both professions, presents their work activities and qualification and competence requirements. Furthermore, the theoretical part focuses on a brief overview of the ongoing transformations in exhibition institutions, specifically describing the related new institutionalism and the educational turn. The practical part presents empirical research, the main aim of which is to find out what the collaboration between curators and educators in selected art galleries currently looks like. The data for the research are collected through semi-structured interviews with curators and educators from the galleries; questions are directed at mutual collaboration as well as previous experience, education and work background. The information obtained in the interviews during face-to-face meetings is analysed and interpreted together with information from the websites of the selected galleries. The research shows that all the galleries surveyed offer a variety of active programmes for different target groups, which shows a reflection of the ongoing changes and a certain shift towards an educational turn. The main aim of the research is to map the current state of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů a spolupráce mezi kurátory a edukátory v galeriích umění. Teoretická část představuje obě profese, uvádí okruhy jejich pracovních činností i kvalifikační a kompetenční nároky. Dále se teoretická část zaměřuje na stručný přehled probíhajících proměn ve výstavních institucích, konkrétně je popsán s nimi související nový institucionalismus a edukativní obrat. Praktická část představuje empirický výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, jak v současnosti vypadá spolupráce kurátorů a edukátorů ve vybraných galeriích umění. Data k výzkumu jsou sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s kurátory a edukátory z galerií, otázky jsou mířeny jak na vzájemnou spolupráci, tak také na předchozí zkušenosti, vzdělání a na pracovní zázemí. Informace získané v rozhovorech při osobních setkáních jsou společně s informacemi z webových stránek vybraných galerií analyzovány a interpretovány. Z výzkumu vyplývá, že všechny oslovené galerie nabízí různorodé aktivní programy pro různé cílové skupiny, což ukazuje reflexi probíhajících proměn a určitý posun k edukativnímu obratu. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat aktuální stav spolupráce mezi oběma profesemi. Největší důraz je kladen na spolupráci, ke které dochází nebo nedochází při vytváření nových výstavních projektů v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkurátorcs_CZ
dc.subjectedukátorcs_CZ
dc.subjectgalerie uměnícs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectvýstavacs_CZ
dc.subjectedukativní obratcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectcuratoren_US
dc.subjecteducatoren_US
dc.subjectmuseum of arten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectexhibitionen_US
dc.subjecteducational turnen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleVztah kurátora a edukátora v galeriích uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-17
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254362
dc.title.translatedThe Relationship between Curator and Educator in Museums of Arten_US
dc.contributor.refereeHavlůjová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.degree.disciplineEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
thesis.degree.programHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.degree.programEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enHeritage Education and Interpretationen_US
uk.degree-program.csEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.degree-program.enHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vztahů a spolupráce mezi kurátory a edukátory v galeriích umění. Teoretická část představuje obě profese, uvádí okruhy jejich pracovních činností i kvalifikační a kompetenční nároky. Dále se teoretická část zaměřuje na stručný přehled probíhajících proměn ve výstavních institucích, konkrétně je popsán s nimi související nový institucionalismus a edukativní obrat. Praktická část představuje empirický výzkum, jehož hlavním cílem je zjistit, jak v současnosti vypadá spolupráce kurátorů a edukátorů ve vybraných galeriích umění. Data k výzkumu jsou sbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s kurátory a edukátory z galerií, otázky jsou mířeny jak na vzájemnou spolupráci, tak také na předchozí zkušenosti, vzdělání a na pracovní zázemí. Informace získané v rozhovorech při osobních setkáních jsou společně s informacemi z webových stránek vybraných galerií analyzovány a interpretovány. Z výzkumu vyplývá, že všechny oslovené galerie nabízí různorodé aktivní programy pro různé cílové skupiny, což ukazuje reflexi probíhajících proměn a určitý posun k edukativnímu obratu. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat aktuální stav spolupráce mezi oběma profesemi. Největší důraz je kladen na spolupráci, ke které dochází nebo nedochází při vytváření nových výstavních projektů v...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the issue of relations and cooperation between curators and educators in art galleries. The theoretical part introduces both professions, presents their work activities and qualification and competence requirements. Furthermore, the theoretical part focuses on a brief overview of the ongoing transformations in exhibition institutions, specifically describing the related new institutionalism and the educational turn. The practical part presents empirical research, the main aim of which is to find out what the collaboration between curators and educators in selected art galleries currently looks like. The data for the research are collected through semi-structured interviews with curators and educators from the galleries; questions are directed at mutual collaboration as well as previous experience, education and work background. The information obtained in the interviews during face-to-face meetings is analysed and interpreted together with information from the websites of the selected galleries. The research shows that all the galleries surveyed offer a variety of active programmes for different target groups, which shows a reflection of the ongoing changes and a certain shift towards an educational turn. The main aim of the research is to map the current state of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV