Bytová situace v roce 2023 pohledem vybraných českých online médií
Housing situation in 2023 from the perspective of selected Czech online media
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188062Identifikátory
SIS: 251536
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schneiderová, Soňa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
29. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Bytová situace, bydlení, online media, tematická analýza, rámcováníKlíčová slova (anglicky)
Housing situation, housing, online media, thematic analysis, framingTato diplomová práce se zaměřuje na mediální pokrytí bytové situace v České republice v roce 2023. Práce si klade za cíl přiblížit, jak vybraná česká online média reflektovala měnící se bytovou situaci v České republice v roce 2023. V teoretické části se práce věnuje přiblížení české bytové situace včetně faktorů, které ji utváří a jejich vlivu na současnou podobu bytové situace. Tato část dále přibližuje koncepci bytové politiky České republiky, která bytovou situaci usměrňuje a představuje stručně bytový fond České republiky. Teoretická část dále přibližuje roli masových médií v kontextu bytové situace a představuje teoretické koncepty nastolování agendy médií a rámcování mediálního obsahu. Metodologická část představuje kvalitativní výzkumnou metodu reflexivní tematické analýzy a induktivního přístupu k hledání specifických rámců. Analytická část představuje výsledky provedeného výzkumu a přibližuje 5 dominantních témat a 3 stěžejní aktéry rezonující v analyzovaných mediálních sděleních. Dále představuje 4 specifické rámce, které vybraná média využívala k popisu bytové situace. Výsledkem výzkumu je tedy přehled rezonujících témat, aktérů a rámců, které média používala k přiblížení bytové situace v České republice v roce 2023.
This thesis focuses on the media coverage of the housing situation in the Czech Republic in 2023. The thesis aims to shed light on how selected Czech online media reflect the changing housing situation in the Czech Republic in 2023. In the theoretical part, the thesis focuses on the Czech housing situation, including the factors that shape it and their influence on the current housing situation. This section also presents the concept of housing policy of the Czech Republic, which directs the housing situation, and briefly introduces the housing fund of the Czech Republic. The theoretical part also introduces the role of mass media in the context of the housing situation and presents the theoretical concepts of setting the media agenda and framing media content. The methodological part presents a qualitative research method of reflexive thematic analysis and an inductive approach to identifying specific frames. The analytical section presents the research results in the form of 5 dominant themes and 3 key actors resonating in the analzysed media messages. It also presents the 4 specific frames used by the selected media to describe the housing situation. The result of the research is therefore an overview of the resonating themes, actors and frames used by the media to describe the housing situation in the...