Analýza obrazu vybraných technologických startupů na spektru české internetové žurnalistiky
Analysis of the image of selected technology startups on the spectrum of Czech internet journalism
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188063Identifikátory
SIS: 263455
Kolekce
- Kvalifikační práce [18147]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
29. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
startup, public relations, strategická komunikace, cíl komunikace, Coinmate, Skladon, Tropic Square, AdvantoKlíčová slova (anglicky)
startup, public relations, strategic communication, communication goal, Coinmate, Skladon, Tropic Square, AdvantoTato kvalifikační práce má za cíl zjistit motivace vybraných startupů k využití strategické komunikace, především public relations (PR), a analyzovat jejich mediální obraz. Opírá se o teoretickou část práce, která se zabývá startupy, jejich ekosystémem, strategickou komunikací a public relations. Práce se soustředí na tři výzkumné otázky: Jaké komunikační cíle si technologické startupy stanovují při využívání PR? Plní se technologickým startupům prostřednictvím PR komunikační cíle? A rozumí startupy PR a začleňují jej do své byznysové strategie? Metodologická část stanovuje také hypotézy a popisuje použité metody výzkumu, které zahrnují rozhovory s představiteli startupů a analýzy mediálního obrazu těchto subjektů.
This qualification thesis aims to find out the motivations of selected startups to use strategic communication, especially public relations (PR), and to analyze their media image. It is based on the theoretical part of the thesis, which deals with startups, their ecosystem, strategic communication and public relations. The thesis focuses on three research questions. Do technology startups meet their communication goals through PR? And do startups understand PR and incorporate it into their business strategy? The methodological section also sets out the hypotheses and describes the research methods used, which include interviews with startup representatives and analysis of the media image of these entities.