Sociální sítě jako zdroj symbolického kapitálu
Social networks as a source of symbolic capital
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188067Identifikátory
SIS: 238994
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Grygar, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
29. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, symbolický kapitál, Facebook, Instagram, komunikaceKlíčová slova (anglicky)
social networks, social status, Facebook, Instagram, communicationTato studie se zaměřuje na identifikaci motivací uživatelů pro používání platforem sociálních sítí a otázku vnímání jejich aktivity jako zdroje symbolického kapitálu. Práce také nabízí pohled na chování jedinců na sociálních sítích a názory na fenomény s nimi spojenými. Empirická část je provedena formou smíšeného výzkumu, ve kterém jsou jevy detailněji zkoumány pomocí rozhovoru a následně dotazníkovým šetřením. Práce identifikuje klíčové faktory pro motivaci a aktivitu uživatelů a sleduje a jak si je sami vysvětlují. Analyzuje vzájemnou sociální interakci mezi uživateli a její důležitost pro online i off-line komunikaci. Součástí studie je i mapování vlivu influencerů na jejich sledovatele a vnímané pozitivních a negativních aspektů jejich aktivity. Práce se zaměřila také na to, jak respondenti reagují na přerušení online komunikace a jaké dopady to má na jejich duševní zdraví.
This study focuses on identifying users' motivations for using social media platforms and the question of perceiving their activity as a source of symbolic capital. The paper also provides insights into individuals' behaviors on social networks and their perspectives on associated phenomena. The empirical part is conducted through mixed research methods, wherein phenomena are examined in detail through interviews followed by a questionnaire survey. The study identifies key factors for user motivation and activity and explores how users explain them. It analyzes the mutual social interaction among users and its importance for both online and offline communication. The study includes mapping the influence of influencers on their followers and the perceived positive and negative aspects of their activities. The research also investigates how respondents react to interruptions in online communication and the impact on their mental health.