Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií
Trust in media: an analysis of the determinants of perceived media credibility
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188232Identifikátory
SIS: 251505
Kolekce
- Kvalifikační práce [18337]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
2. 2. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Média, důvěra, determinanty důvěryhodnosti, trust studies, mediální účinky, mladá dospělostKlíčová slova (anglicky)
Media, trust, determinants of credibility, trust studies, media effects, young adulthoodTato diplomová práce s názvem "Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií" se zabývá problematikou důvěry v média u populace ve věku 20-30 let. Tato věková skupina je definována na základě vývojové psychologie jako mladá nebo časná dospělost. Diplomová práce si klade otázku, jak příslušníci vybrané cílové skupiny důvěřují daným médiím a čím je tato vnímaná důvěryhodnost podmíněna. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se ve svém úvodu zabývá ústředním tématem této diplomové práce, kterým je důvěra v média. Zde je věnován prostor také mezioborovým vazbám (trust studies), přístupům k výzkumu důvěry v média, charakteristice a výsledkům výzkumu důvěry v České republice. Dále se zabývá vymezením pojmu důvěra, jejími funkcemi ve společnosti a jejím pojetí v různých oborech jako je sociologie, politologie, psychologie a antropologie. Závěrem teoretická část nabízí potřebné ukotvení tématu z hlediska mediální teorie pomocí definice funkce a účinků médií na společnost a duálního systému vysílání. Analytická část nejprve popisuje metodologii výzkumu, dále se věnuje interpretaci výsledků dotazníkového šetření a ověření formulovaných hypotéz. Konkrétně bylo realizováno internetové dotazování (web survey), ve kterém byly dotazníky distribuovány...
This diploma thesis "Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií" deals with the issue of trust in the media among the population aged 20-30. This age group is defined based on developmental psychology as young or early adulthood. The diploma thesis asks how members of the selected target group trust the given media and what this perceived trustworthiness is conditioned by. The diploma thesis is divided into a theoretical and an analytical part. In its introduction, the theoretical part deals with the central topic of this diploma thesis, which is trust in the media. There is also focus on a interdisciplinary links (trust studies), approaches to research on trust in the media, characteristics and results of trust research in the Czech Republic. It also deals with the definition of the concept of trust, its functions in society and its concept in various fields such as sociology, political science, psychology and anthropology. At the end, the theoretical part offers the necessary anchoring of the topic from the point of view of media theory by means of the definition of the function and effects of the media on society and the dual broadcasting system. The analytical part first describes the research methodology, then offers the interpretation of the results of the...