Zobrazit minimální záznam

Teaching Ethics at Law Schools
dc.creatorRoháček, Petr
dc.date.accessioned2024-04-08T12:19:59Z
dc.date.available2024-04-08T12:19:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188304
dc.description.abstractNázev diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v anglickém jazyce Teaching Ethics at Law Schools The thesis focuses on the importance and need for teaching ethics at law schools. The basic thesis of this text is that ethics should be one of the most important subjects in law schools. To support this thesis, three key questions are explored: why teach ethics in law schools, what to teach in teaching ethics, and how exactly to teach ethics. The thesis employs an analysis of psychological studies, a search of relevant literature, particularly foreign sources, and, in places, a comparative analysis of the state of ethics teaching in the United States with the state of ethics teaching in the Czech Republic. As a result, the basic thesis is defended and a general frame of reference is provided that can be used for the further evolution of legal education. The thesis also opens the space for further discussion on the necessity of changes in the education of future lawyers and offers a direction in which this teaching could be directed, including the integration of modern didactic methods. The thesis is structured in such a way that it proceeds in an explanatory way from the abstract to the concrete. At the same time, each chapter lays the foundation for understanding the next. In the first chapter, the thesis...en_US
dc.description.abstractNázev diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Výuka etiky na právnických fakultách Diplomová práce se zaměřuje na význam a potřebu výuky etiky na právnických fakultách. Základní tezí této práce je, že etika by měla být jedním z nejdůležitějších předmětů na právnických fakultách. Pro podporu této teze jsou zkoumány tři klíčové otázky: proč učit etiku na právnických fakultách, co učit v rámci výuky etiky, a jak přesně výuku etiky vyučovat. Práce využívá analýzu psychologických studií, rešerše relevantní odborné literatury, zejména zahraničních zdrojů, a místy i komparatistiku stavu výuky etiky ve Spojených státech amerických se stavem v České republice. Výsledkem je obhájení základní teze a poskytnutí obecného referenčního rámce, který může být použit pro další evoluci právnického vzdělávání. Práce také otevírá prostor pro další diskusi o nutnosti změn ve výchově budoucích právníků a nabízí směr, jakým by se mohla tato výuka ubírat, včetně integrace didaktických metod. Práce je strukturována tak, že postupuje výkladem od abstraktního ke konkrétnímu. Zároveň každá kapitola staví základ pro pochopení té následující. V první kapitole práce poskytuje obecná definiční východiska. Zevrubně vysvětluje, co je to morálka, etika, jaký je vztah práva a morálky, či co je to právní etika. Po objasnění...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectVýuka etikycs_CZ
dc.subjectprávnická fakultacs_CZ
dc.subjectprávní etikacs_CZ
dc.subjectEthics teachingen_US
dc.subjectlaw facultyen_US
dc.subjectlegal ethicsen_US
dc.titleVýuka etiky na právnických fakultáchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-05
dc.description.departmentDepartment of Legal Theory and Legal Doctrinesen_US
dc.description.departmentKatedra teorie práva a právních učenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId265833
dc.title.translatedTeaching Ethics at Law Schoolsen_US
dc.contributor.refereeŽák Krzyžanková, Katarzyna
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra teorie práva a právních učenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Legal Theory and Legal Doctrinesen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNázev diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v českém jazyce Výuka etiky na právnických fakultách Diplomová práce se zaměřuje na význam a potřebu výuky etiky na právnických fakultách. Základní tezí této práce je, že etika by měla být jedním z nejdůležitějších předmětů na právnických fakultách. Pro podporu této teze jsou zkoumány tři klíčové otázky: proč učit etiku na právnických fakultách, co učit v rámci výuky etiky, a jak přesně výuku etiky vyučovat. Práce využívá analýzu psychologických studií, rešerše relevantní odborné literatury, zejména zahraničních zdrojů, a místy i komparatistiku stavu výuky etiky ve Spojených státech amerických se stavem v České republice. Výsledkem je obhájení základní teze a poskytnutí obecného referenčního rámce, který může být použit pro další evoluci právnického vzdělávání. Práce také otevírá prostor pro další diskusi o nutnosti změn ve výchově budoucích právníků a nabízí směr, jakým by se mohla tato výuka ubírat, včetně integrace didaktických metod. Práce je strukturována tak, že postupuje výkladem od abstraktního ke konkrétnímu. Zároveň každá kapitola staví základ pro pochopení té následující. V první kapitole práce poskytuje obecná definiční východiska. Zevrubně vysvětluje, co je to morálka, etika, jaký je vztah práva a morálky, či co je to právní etika. Po objasnění...cs_CZ
uk.abstract.enNázev diplomové práce, abstrakt a 3 klíčová slova v anglickém jazyce Teaching Ethics at Law Schools The thesis focuses on the importance and need for teaching ethics at law schools. The basic thesis of this text is that ethics should be one of the most important subjects in law schools. To support this thesis, three key questions are explored: why teach ethics in law schools, what to teach in teaching ethics, and how exactly to teach ethics. The thesis employs an analysis of psychological studies, a search of relevant literature, particularly foreign sources, and, in places, a comparative analysis of the state of ethics teaching in the United States with the state of ethics teaching in the Czech Republic. As a result, the basic thesis is defended and a general frame of reference is provided that can be used for the further evolution of legal education. The thesis also opens the space for further discussion on the necessity of changes in the education of future lawyers and offers a direction in which this teaching could be directed, including the integration of modern didactic methods. The thesis is structured in such a way that it proceeds in an explanatory way from the abstract to the concrete. At the same time, each chapter lays the foundation for understanding the next. In the first chapter, the thesis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra teorie práva a právních učenícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV