Zobrazit minimální záznam

Adaptation of selected literary texts for A2 level students
dc.contributor.advisorPřevrátilová, Silvie
dc.creatorČerveňáková, Hana
dc.date.accessioned2024-04-08T10:47:46Z
dc.date.available2024-04-08T10:47:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188334
dc.description.abstractThe thesis will focus on the adaptation of texts to the A2 level for students learning Czech as a foreign or second language. The adaptation will concern artistic texts drawn from modern Czech literature. In the theoretical part of the thesis, we will focus on the theory of simplifying artistic texts and the use of adapted texts in the teaching of a foreign (second) language as part of language lessons and reading comprehension practice. We will also assess the challenges of using adapted texts, define the concept of reading skills we will define the concept of reading competence and methods for its development. The theoretical section will include a chapter addressing the significance of literature in the foreign languages' lessons. The practical part of the thesis will contain the selection of texts from modern Czech literature, their adaptation to the A2 level (according to the Common European Framework of Reference for Languages), and the development of worksheets for students with methodological instructions for teachers. The practical section will also include the testing worksheets in practice with students in an intensive Czech language course. The practical outcome of this thesis will be a set of worksheets. Considering the limited availability of materials of this type, we believe that...en_US
dc.description.abstractV diplomové práci se budeme zabývat adaptací textů na úroveň A2 pro studenty češtiny jako cizího jazyka nebo jako druhého jazyka. Adaptace se bude týkat uměleckých textů, které budou čerpány z moderní české literatury. V teoretické části práce se budeme věnovat teorii zjednodušování uměleckých textů a použití adaptovaného textu ve výuce cizího (druhého) jazyka jako součást výuky jazyka a jako nácviku čtení s porozuměním. Také zhodnotíme i nástrahy využívání adaptovaných textů, dále vymezíme pojem čtenářská kompetence a způsoby jejího rozvíjení. Součástí teoretické části práce je i kapitola zaměřující se na význam literatury ve výuce cizích jazyků. V praktické části práce následuje výběr textů z moderní české literatury, jejich adaptace na úroveň A2 (danou SERR) a vypracování pracovních listů pro studenty s metodickými pokyny pro učitele. Součástí praktické části práce bude i pilotáž pracovních listů u studentů intenzivního kurzu češtiny. Praktickým výstupem této diplomové práce bude sada pracovních listů. Vzhledem k malé dostupnosti materiálů tohoto typu věříme, že pracovní listy budou využívány v praxi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadaptace|literatura|čeština jako cizí jazyk|literární text|zjednodušená četba|adaptovaná četbacs_CZ
dc.subjectadaptation|literature|czech as foreign language|literary text|graded readingen_US
dc.titleAdaptace vybraných literárních textů pro studenty na úrovni A2cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-05
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213856
dc.title.translatedAdaptation of selected literary texts for A2 level studentsen_US
dc.contributor.refereeBozděchová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV diplomové práci se budeme zabývat adaptací textů na úroveň A2 pro studenty češtiny jako cizího jazyka nebo jako druhého jazyka. Adaptace se bude týkat uměleckých textů, které budou čerpány z moderní české literatury. V teoretické části práce se budeme věnovat teorii zjednodušování uměleckých textů a použití adaptovaného textu ve výuce cizího (druhého) jazyka jako součást výuky jazyka a jako nácviku čtení s porozuměním. Také zhodnotíme i nástrahy využívání adaptovaných textů, dále vymezíme pojem čtenářská kompetence a způsoby jejího rozvíjení. Součástí teoretické části práce je i kapitola zaměřující se na význam literatury ve výuce cizích jazyků. V praktické části práce následuje výběr textů z moderní české literatury, jejich adaptace na úroveň A2 (danou SERR) a vypracování pracovních listů pro studenty s metodickými pokyny pro učitele. Součástí praktické části práce bude i pilotáž pracovních listů u studentů intenzivního kurzu češtiny. Praktickým výstupem této diplomové práce bude sada pracovních listů. Vzhledem k malé dostupnosti materiálů tohoto typu věříme, že pracovní listy budou využívány v praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis will focus on the adaptation of texts to the A2 level for students learning Czech as a foreign or second language. The adaptation will concern artistic texts drawn from modern Czech literature. In the theoretical part of the thesis, we will focus on the theory of simplifying artistic texts and the use of adapted texts in the teaching of a foreign (second) language as part of language lessons and reading comprehension practice. We will also assess the challenges of using adapted texts, define the concept of reading skills we will define the concept of reading competence and methods for its development. The theoretical section will include a chapter addressing the significance of literature in the foreign languages' lessons. The practical part of the thesis will contain the selection of texts from modern Czech literature, their adaptation to the A2 level (according to the Common European Framework of Reference for Languages), and the development of worksheets for students with methodological instructions for teachers. The practical section will also include the testing worksheets in practice with students in an intensive Czech language course. The practical outcome of this thesis will be a set of worksheets. Considering the limited availability of materials of this type, we believe that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV