Zobrazit minimální záznam

Application of authentic audiovisual documents in the teaching of French for the developing key competencies
dc.contributor.advisorKučerová, Magdalena
dc.creatorMrzílková, Anna
dc.date.accessioned2024-04-08T11:32:11Z
dc.date.available2024-04-08T11:32:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188347
dc.description.abstractThis master's thesis outlines possibilities for incorporating authentic videos from the YouTube, primarily intended for a Frenchspeaking audience, into the teaching of French as a foreign language (FLE). The thesis presents the advantages and disadvantages of using such material and proposes a suitable methodology for its processing to fulfill didactic purposes, especially focusing on the development of key competencies according to the Framework Educational Program for Grammar Schools (RVP G). The practical part consists of a case study. A teaching unit for language level B1 based on video work is tested by five teachers. Based on semistructured interviews with these teachers and the method of participant observation during the instruction using the tested material, an analysis of the functionality of this material is conducted, particularly with regard to whether it contributed to the development of key competencies. This analysis should also capture whether there has been a shift in perception of working with authentic audiovisual documents in teaching among the selected teachers and whether they would use similar materials in their instruction.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce nastiňuje možnosti, jak lze při výuce FLE využívat autentická videa z platformy YouTube primárně určená frankofonnímu publiku. Práce představuje výhody a nevýhody použití takového dokumentu a navrhuje vhodnou metodiku jeho zpracování tak, aby plnil didaktický účel zejména se zaměřením na rozvoj klíčových kompetencí dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Praktická část je tvořena případovou studií. Vytvořená výuková jednotka pro jazykovou úroveň B1 založená na práci s videem je testována pěti vyučujícími. Na základě polostrukturovaného rozhovoru s těmito vyučujícími a metody zúčastněného pozorování výuky dle testovaného materiálu je zpracována analýza funkčnosti tohoto materiálu zejména s ohledem na to, zda sloužil k rozvoji klíčových kompetencí. Tato analýza by také měla postihnout, zdali u vybraných vyučujících nastal posun vnímání práce s autentickými audiovizuálními dokumenty ve výuce a zdali by podobné materiály ve výuce používali.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectautentický audiovizuální dokument|FLE|klíčové kompetence|komunikativní přístup|RVP G|video|výuková jednotka|YouTubecs_CZ
dc.subjectauthentic audiovisual document|FLE (French as a foreign language)|key competencies|communicative approach|Framework Educational Program for Grammar Schools|video|teaching unit|YouTubeen_US
dc.titleVyužití autentických audiovizuálních dokumentů ve výuce francouzštiny vedoucí k rozvoji klíčových kompetencícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-31
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId248635
dc.title.translatedApplication of authentic audiovisual documents in the teaching of French for the developing key competenciesen_US
dc.contributor.refereeJanišová, Míla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of French Language and Literature for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of French Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of French Language and Literature for Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of French Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce nastiňuje možnosti, jak lze při výuce FLE využívat autentická videa z platformy YouTube primárně určená frankofonnímu publiku. Práce představuje výhody a nevýhody použití takového dokumentu a navrhuje vhodnou metodiku jeho zpracování tak, aby plnil didaktický účel zejména se zaměřením na rozvoj klíčových kompetencí dle Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Praktická část je tvořena případovou studií. Vytvořená výuková jednotka pro jazykovou úroveň B1 založená na práci s videem je testována pěti vyučujícími. Na základě polostrukturovaného rozhovoru s těmito vyučujícími a metody zúčastněného pozorování výuky dle testovaného materiálu je zpracována analýza funkčnosti tohoto materiálu zejména s ohledem na to, zda sloužil k rozvoji klíčových kompetencí. Tato analýza by také měla postihnout, zdali u vybraných vyučujících nastal posun vnímání práce s autentickými audiovizuálními dokumenty ve výuce a zdali by podobné materiály ve výuce používali.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis outlines possibilities for incorporating authentic videos from the YouTube, primarily intended for a Frenchspeaking audience, into the teaching of French as a foreign language (FLE). The thesis presents the advantages and disadvantages of using such material and proposes a suitable methodology for its processing to fulfill didactic purposes, especially focusing on the development of key competencies according to the Framework Educational Program for Grammar Schools (RVP G). The practical part consists of a case study. A teaching unit for language level B1 based on video work is tested by five teachers. Based on semistructured interviews with these teachers and the method of participant observation during the instruction using the tested material, an analysis of the functionality of this material is conducted, particularly with regard to whether it contributed to the development of key competencies. This analysis should also capture whether there has been a shift in perception of working with authentic audiovisual documents in teaching among the selected teachers and whether they would use similar materials in their instruction.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV