Zobrazit minimální záznam

The importance of rituals in the educational process at elementary school
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorProutkovský, Roman
dc.date.accessioned2024-04-08T09:48:50Z
dc.date.available2024-04-08T09:48:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188386
dc.description.abstract(in English): The thesis focuses on the analysis and understanding of the phenomenon of rituals within the educational process in primary school. In the theoretical part, an introduction is made to the issue of rituals in general, with an emphasis on their occurrence in different cultures and societies. The concept of ritual is further defined, through the definition, functions and types of rituals, not only in the context of education, but also in the perspective of sociology, anthropology, psychology and theology. The theoretical section also explores the context of rituals in the educational process, including the hidden curriculum, school culture, social interactions and the socialization process. In the empirical part of the work, a research problem is formulated that focuses on identifying rituals in the school environment and their function, and examining the relationships between rituals and the educational process. The research objectives are specified to address key issues and contribute to a deeper understanding of the issue. The methodology includes research in the form of case studies and a questionnaire survey, in order to obtain a comprehensive view of the issue. The research results are presented and analysed in the discussion, and an assessment of their importance within the...en_US
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a porozumění fenoménu rituálů v rámci edukačního procesu na základní škole. V teoretické části je proveden úvod do problematiky rituálů obecně, s důrazem na jejich výskyt v různých kulturách a společnostech. Dále je vymezen pojem rituál, a to prostřednictvím definice, funkcí a druhů rituálů, a to nejen v kontextu edukace, ale i z pohledu sociologie, antropologie, psychologie a teologie. Teoretická část se dále věnuje zkoumání souvislostí rituálů v edukačním procesu, zahrnující skryté kurikulum, kulturu školy, sociální interakce a proces socializace. V empirické části práce je formulován výzkumný problém, který spočívá v identifikaci rituálů ve školním prostředí a jejich funkce a na zkoumání vztahů mezi rituály a edukačním procesem. Cíle výzkumu jsou specifikovány tak, aby adresovaly klíčové otázky a přispěly k hlubšímu porozumění této problematice. Metodologie zahrnuje výzkum formou případových studií a dotazníkového šetření, s cílem získat komplexní pohled na danou problematiku. V diskusi jsou prezentovány a analyzovány výsledky výzkumu a je provedeno zhodnocení jejich významu v rámci edukačního prostředí. Závěr práce shrnuje klíčové poznatky a naznačuje možné implikace pro praxi ve školách a dalších vzdělávacích institucích. Celkově práce přináší...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectRituál|školní prostředí|edukační proces|skryté kurikulum|sociální interakce|socializace|kultura školy|funkce rituálů|druhy rituálůcs_CZ
dc.subjectRitual|School enviroment|Educational process|Hidden curriculum|Social interaction|Socialization|School culture|Functions of rituals|Types of ritualsen_US
dc.titleVýznam rituálů v edukačním procesu na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266650
dc.title.translatedThe importance of rituals in the educational process at elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a porozumění fenoménu rituálů v rámci edukačního procesu na základní škole. V teoretické části je proveden úvod do problematiky rituálů obecně, s důrazem na jejich výskyt v různých kulturách a společnostech. Dále je vymezen pojem rituál, a to prostřednictvím definice, funkcí a druhů rituálů, a to nejen v kontextu edukace, ale i z pohledu sociologie, antropologie, psychologie a teologie. Teoretická část se dále věnuje zkoumání souvislostí rituálů v edukačním procesu, zahrnující skryté kurikulum, kulturu školy, sociální interakce a proces socializace. V empirické části práce je formulován výzkumný problém, který spočívá v identifikaci rituálů ve školním prostředí a jejich funkce a na zkoumání vztahů mezi rituály a edukačním procesem. Cíle výzkumu jsou specifikovány tak, aby adresovaly klíčové otázky a přispěly k hlubšímu porozumění této problematice. Metodologie zahrnuje výzkum formou případových studií a dotazníkového šetření, s cílem získat komplexní pohled na danou problematiku. V diskusi jsou prezentovány a analyzovány výsledky výzkumu a je provedeno zhodnocení jejich významu v rámci edukačního prostředí. Závěr práce shrnuje klíčové poznatky a naznačuje možné implikace pro praxi ve školách a dalších vzdělávacích institucích. Celkově práce přináší...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis focuses on the analysis and understanding of the phenomenon of rituals within the educational process in primary school. In the theoretical part, an introduction is made to the issue of rituals in general, with an emphasis on their occurrence in different cultures and societies. The concept of ritual is further defined, through the definition, functions and types of rituals, not only in the context of education, but also in the perspective of sociology, anthropology, psychology and theology. The theoretical section also explores the context of rituals in the educational process, including the hidden curriculum, school culture, social interactions and the socialization process. In the empirical part of the work, a research problem is formulated that focuses on identifying rituals in the school environment and their function, and examining the relationships between rituals and the educational process. The research objectives are specified to address key issues and contribute to a deeper understanding of the issue. The methodology includes research in the form of case studies and a questionnaire survey, in order to obtain a comprehensive view of the issue. The research results are presented and analysed in the discussion, and an assessment of their importance within the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV