Zobrazit minimální záznam

Empathy, Self-Compassion and Burnout in junior doctors during preparation for a postgraduate specialty
dc.contributor.advisorLoneková, Katarína
dc.creatorTobiášová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-04-08T13:49:00Z
dc.date.available2024-04-08T13:49:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188457
dc.description.abstractAir Bank / interní Abstract Background.The ability to empathize and interact empathetically is considered a key skill for doctors. There is an assumption that helping professions possess a strong capacity for empathy, and junior doctors, in particular, can easily empathize with others. However, recent opinions suggest that, under the pressure of time constraints and administrative burdens, junior doctors are becoming mechanized, devoid of empathy. Empathy involves the ability to understand the inner world of others, and in this context, we are also interested in junior doctors' relationship with themselves. In recent years, the concept of self-compassion has emerged, encompassing how individuals respond to their emotional distress, suffering, or failures, how they cognitively understand them, and the attention they give to these aspects. Self-compassion may represent a healthy form of self-relating, and this study aims to investigate its presence among junior doctors. In the medical work environment, references to burnout are common, suggesting an individual's inability to function fully. This difficulty significantly disrupts the quality of life for junior doctors, resulting in decreased work performance and a decline in the quality of patient care. Given the high pressure for perfectionism and the...en_US
dc.description.abstractVýchodiska. Za jednu z klíčovou dovedností lékařů je považováno empaticky se chovat a jednat. Předpokládáme, že pomáhající profese mají velmi dobrou schopnost empatie a umí se snadno vcítit do druhých. Zároveň se v poslední době často objevují názory, že pod tíhou časového tlaku a administrativní zátěže, jsou lékaři pouze stroje bez špetky empatie. U empatie se jedná o schopnost, která vede k poznání vnitřního světa druhých a v souvislosti s tím nás zajímal i vztah lékařů k sobě samým. V posledních letech se na světlo dostává koncept soucit se sebou. Soucit se sebou zahrnuje způsob, jak reagujeme na své emoční trápení, strasti či selhání, jak je kognitivně chápeme a jakou pozornost jim věnujeme. Soucit se sebou by mohl představovat zdravou podobu sebevztahu. V lékařském pracovním prostředí se často objevují zmínky o vyhoření a že nedokážou plnohodnotně pracovat. Tato obtíž může výrazně narušit kvalitu života lékařů, což může mít za následek snížení kvality péče o pacienty. V této profesi je vysoký tlak na perfekcionismus a nemožnost chybovat. Není tedy překvapivé, že se objevují snahy předejít vzniku syndromu vyhoření nebo alespoň zmírnit jeho projevy. Jednou ze zkoumaných strategií je i rozvíjení soucitu se sebou. Cíle. V této diplomové práci si kladu za cíl teoreticky rozebrat a následně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLékaři v atestační přípravě|empatie|soucit se sebou|syndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectJunior doctors during preparation for a postgradua|Empathy|Self-Compassion|Burnouten_US
dc.titleEmpatie, soucit se sebou a syndrom vyhoření u lékařů v atestační přípravěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-30
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233727
dc.title.translatedEmpathy, Self-Compassion and Burnout in junior doctors during preparation for a postgraduate specialtyen_US
dc.contributor.refereeZernerová, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodiska. Za jednu z klíčovou dovedností lékařů je považováno empaticky se chovat a jednat. Předpokládáme, že pomáhající profese mají velmi dobrou schopnost empatie a umí se snadno vcítit do druhých. Zároveň se v poslední době často objevují názory, že pod tíhou časového tlaku a administrativní zátěže, jsou lékaři pouze stroje bez špetky empatie. U empatie se jedná o schopnost, která vede k poznání vnitřního světa druhých a v souvislosti s tím nás zajímal i vztah lékařů k sobě samým. V posledních letech se na světlo dostává koncept soucit se sebou. Soucit se sebou zahrnuje způsob, jak reagujeme na své emoční trápení, strasti či selhání, jak je kognitivně chápeme a jakou pozornost jim věnujeme. Soucit se sebou by mohl představovat zdravou podobu sebevztahu. V lékařském pracovním prostředí se často objevují zmínky o vyhoření a že nedokážou plnohodnotně pracovat. Tato obtíž může výrazně narušit kvalitu života lékařů, což může mít za následek snížení kvality péče o pacienty. V této profesi je vysoký tlak na perfekcionismus a nemožnost chybovat. Není tedy překvapivé, že se objevují snahy předejít vzniku syndromu vyhoření nebo alespoň zmírnit jeho projevy. Jednou ze zkoumaných strategií je i rozvíjení soucitu se sebou. Cíle. V této diplomové práci si kladu za cíl teoreticky rozebrat a následně...cs_CZ
uk.abstract.enAir Bank / interní Abstract Background.The ability to empathize and interact empathetically is considered a key skill for doctors. There is an assumption that helping professions possess a strong capacity for empathy, and junior doctors, in particular, can easily empathize with others. However, recent opinions suggest that, under the pressure of time constraints and administrative burdens, junior doctors are becoming mechanized, devoid of empathy. Empathy involves the ability to understand the inner world of others, and in this context, we are also interested in junior doctors' relationship with themselves. In recent years, the concept of self-compassion has emerged, encompassing how individuals respond to their emotional distress, suffering, or failures, how they cognitively understand them, and the attention they give to these aspects. Self-compassion may represent a healthy form of self-relating, and this study aims to investigate its presence among junior doctors. In the medical work environment, references to burnout are common, suggesting an individual's inability to function fully. This difficulty significantly disrupts the quality of life for junior doctors, resulting in decreased work performance and a decline in the quality of patient care. Given the high pressure for perfectionism and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV