Zobrazit minimální záznam

Směrem k novému modelu sociálních médií: přerozdělení moci v ekonomice tvůrců založené na předplatném
dc.contributor.advisorRoraback, Erik Sherman
dc.creatorMarkova, Snezhanna
dc.date.accessioned2024-04-08T13:51:31Z
dc.date.available2024-04-08T13:51:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188458
dc.description.abstractThis thesis evaluates the potential viability of the subscription-based creator economy by analysing three subscription creator platforms, Substack, Nebula and Patreon. Drawing on Bernard Stiegler's work in the sphere of digital technologies, this study argues that the alternative mode of information dissemination demonstrated by these platforms presents a more equal distribution of power between the players in the creator economy and a healthier, more thoughtful content creation and consumption, in contrast to the algorithmic distribution of information of the traditional advertiser-driven social media networks. The research focuses on delineating the circumstances which led to the political and spiritual malaise of modern online generations described by Stiegler and examines how subscription-based platforms attempt to combat the harmful effects of major social networks. The creator economy is an integral part of almost every online interaction, therefore evaluating alternative economic models can be the key to improving the declining quality of the online user experience. The use-case analysis will involve assessing the business model, as well as the impact on the relationship between the creator, consumer and the IT platform, employing the digital labour theory proposed by Christian Fuchs....en_US
dc.description.abstractTato práce se pokouší zhodnotit potenciální životaschopnost ekonomiky tvůrců založené na předplatném analýzou tří platforem které jsou založené na modelu předplatného, Substack, Nebula a Patreon. Tato studie vychází z práce Bernarda Stieglera v oblasti digitálních technologií a tvrdí, že alternativní způsob šíření informací, který tyto platformy umožnují, představuje rovnoměrnější rozdělení moci mezi aktéry v ekonomice tvůrců a zdravější, promyšlenější tvorbu a spotřebu obsahu, na rozdíl od algoritmické distribuce informací tradičních sociálních sítí, které jsou řízené inzerenty. Výzkum se zaměřuje na vymezení okolností, které vedly k politickému a duchovnímu neklidu moderní online generace popsané Stieglerem, a zkoumá, jak se platformy založené na předplatném pokoušejí bojovat proti škodlivým účinkům dominantních sociálních sítí. Ekonomika tvůrců je nedílnou součástí téměř každé online interakce, proto hodnocení alternativních ekonomických modelů může být klíčem ke zlepšení klesající kvality online uživatelské zkušenosti. Analýza případu užití bude zahrnovat posouzení obchodních modelů, a také dopadu na vztah mezi tvůrcem, spotřebitelem a IT platformou s využitím teorie digitální práce navržené Christianem Fuchsem. Zjištění naznačují, že platformy pro vytváření předplatného mají potenciál obnovit...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdigitální kapitalismus|ekonomika tvůrců|uživateli vytvářený obsah|kapitalismus dohledu|společnost spektáklu|egalitářstvícs_CZ
dc.subjectKeywords: digital capitalism|creator economy|user-generated content|surveillance capitalism|spectacle society|egalitarianismen_US
dc.titleTowards a new social media model: redistribution of power in the subscription-based creator economyen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-08
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258970
dc.title.translatedSměrem k novému modelu sociálních médií: přerozdělení moci v ekonomice tvůrců založené na předplatnémcs_CZ
dc.contributor.refereeVichnar, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.disciplineAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enAnglophone Literatures and Culturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se pokouší zhodnotit potenciální životaschopnost ekonomiky tvůrců založené na předplatném analýzou tří platforem které jsou založené na modelu předplatného, Substack, Nebula a Patreon. Tato studie vychází z práce Bernarda Stieglera v oblasti digitálních technologií a tvrdí, že alternativní způsob šíření informací, který tyto platformy umožnují, představuje rovnoměrnější rozdělení moci mezi aktéry v ekonomice tvůrců a zdravější, promyšlenější tvorbu a spotřebu obsahu, na rozdíl od algoritmické distribuce informací tradičních sociálních sítí, které jsou řízené inzerenty. Výzkum se zaměřuje na vymezení okolností, které vedly k politickému a duchovnímu neklidu moderní online generace popsané Stieglerem, a zkoumá, jak se platformy založené na předplatném pokoušejí bojovat proti škodlivým účinkům dominantních sociálních sítí. Ekonomika tvůrců je nedílnou součástí téměř každé online interakce, proto hodnocení alternativních ekonomických modelů může být klíčem ke zlepšení klesající kvality online uživatelské zkušenosti. Analýza případu užití bude zahrnovat posouzení obchodních modelů, a také dopadu na vztah mezi tvůrcem, spotřebitelem a IT platformou s využitím teorie digitální práce navržené Christianem Fuchsem. Zjištění naznačují, že platformy pro vytváření předplatného mají potenciál obnovit...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis evaluates the potential viability of the subscription-based creator economy by analysing three subscription creator platforms, Substack, Nebula and Patreon. Drawing on Bernard Stiegler's work in the sphere of digital technologies, this study argues that the alternative mode of information dissemination demonstrated by these platforms presents a more equal distribution of power between the players in the creator economy and a healthier, more thoughtful content creation and consumption, in contrast to the algorithmic distribution of information of the traditional advertiser-driven social media networks. The research focuses on delineating the circumstances which led to the political and spiritual malaise of modern online generations described by Stiegler and examines how subscription-based platforms attempt to combat the harmful effects of major social networks. The creator economy is an integral part of almost every online interaction, therefore evaluating alternative economic models can be the key to improving the declining quality of the online user experience. The use-case analysis will involve assessing the business model, as well as the impact on the relationship between the creator, consumer and the IT platform, employing the digital labour theory proposed by Christian Fuchs....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV