Zobrazit minimální záznam

Použití metod zobrazení mračna bodů pro ověření polohy kamery
dc.contributor.advisorPajdla, Tomáš
dc.creatorKremel, Tomáš
dc.date.accessioned2024-04-08T09:49:25Z
dc.date.available2024-04-08T09:49:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188489
dc.description.abstractVisual localization is the problem of estimating the 6 degrees of freedom camera pose from which a query image was taken relative to a known reference scene representation. It is the key for applications such as Augmented, Mixed, and Virtual Reality, as well as autonomous robotics such as drones or self-driving cars. This thesis focuses on a visual localization pipeline, especially on its pose verification and reranking step. The pipeline uses 3D point clouds and 2D-3D correspondences be- tween the query image and 3D scene points for candidate camera poses estimations. The thesis explores point cloud rendering approaches as they are utilized in the pipeline and the verification step-the render of the discretized scene from a given candidate position is compared to the actual query image to asses if the given couple depicts the same place. One of the main challenges of such rendering is occlusion handling. Due to the sparsity of points employed for otherwise continuous real world representation, information about what lies in the front and what is hidden can be easily lost when projected to the 2D image. Rendering approaches explored in this thesis focus on the challenge directly or as a component of a novel view synthesis DNN-based renderer. Rendering influence on localization performance is investigated. 1en_US
dc.description.abstractVizuální lokalizace je problém odhadování parametrů šesti stupňů volnosti pozice kamery, z níž byla pořízena dotazovaná fotografie, přičemž pozice je vztažena ke známé reprezentaci referenčního prostředí. Řešení tohoto problému je klíčové v aplikacích jako jsou rozšířená, smíšená a virtuální realita, stejně tak v oblasti autonomní robotiky zahrnu- jící drony a samořiditelné automobily. Tato práce se soustředí na vizuální lokalizační algoritmus, zejména na jeho verifikační a přeřazovací krok. Tento algoritmus interně využívá třídimenzionální mračna bodů a hledání korespondencí mezi těmito body a dotazovanou fotografií pro nalezení odhadů kandidátních pozic kamery. Práce zkoumá přístupy k renderování mračen bodů a jejich využití v rámci algoritmu a jeho verifikačního kroku - render diskretizovaného prostředí z konkrétní kandidátní pozice se v něm porovnává s danou dotazovanou fotografií za účelem určení toho, zda oba pohledy zobrazují to samé místo. Jedna z hlavních výzev renderingu diskretizovaného prostředí jsou okluze. Kvůli říd- kosti bodů využitých jako reprezentace jinak spojitého reálného světa může být infor- mace o tom, co leží v popředí a co v pozadí, lehce ztracena při promítnutí bodů na dvoudimenzionální obraz. Přístupy k renderování zkoumané v této práci se soustředí na renderování bodů přímo...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectVizuální lokalizace|Neurální rendering|Mračno bodůcs_CZ
dc.subjectVisual localization|Neural rendering|Point clouden_US
dc.titlePoint Cloud Rendering Approaches for Camera Pose Verificationen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-02-13
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255676
dc.title.translatedPoužití metod zobrazení mračna bodů pro ověření polohy kamerycs_CZ
dc.contributor.refereeGuba, Peter
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArtificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineUmělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUmělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enArtificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVizuální lokalizace je problém odhadování parametrů šesti stupňů volnosti pozice kamery, z níž byla pořízena dotazovaná fotografie, přičemž pozice je vztažena ke známé reprezentaci referenčního prostředí. Řešení tohoto problému je klíčové v aplikacích jako jsou rozšířená, smíšená a virtuální realita, stejně tak v oblasti autonomní robotiky zahrnu- jící drony a samořiditelné automobily. Tato práce se soustředí na vizuální lokalizační algoritmus, zejména na jeho verifikační a přeřazovací krok. Tento algoritmus interně využívá třídimenzionální mračna bodů a hledání korespondencí mezi těmito body a dotazovanou fotografií pro nalezení odhadů kandidátních pozic kamery. Práce zkoumá přístupy k renderování mračen bodů a jejich využití v rámci algoritmu a jeho verifikačního kroku - render diskretizovaného prostředí z konkrétní kandidátní pozice se v něm porovnává s danou dotazovanou fotografií za účelem určení toho, zda oba pohledy zobrazují to samé místo. Jedna z hlavních výzev renderingu diskretizovaného prostředí jsou okluze. Kvůli říd- kosti bodů využitých jako reprezentace jinak spojitého reálného světa může být infor- mace o tom, co leží v popředí a co v pozadí, lehce ztracena při promítnutí bodů na dvoudimenzionální obraz. Přístupy k renderování zkoumané v této práci se soustředí na renderování bodů přímo...cs_CZ
uk.abstract.enVisual localization is the problem of estimating the 6 degrees of freedom camera pose from which a query image was taken relative to a known reference scene representation. It is the key for applications such as Augmented, Mixed, and Virtual Reality, as well as autonomous robotics such as drones or self-driving cars. This thesis focuses on a visual localization pipeline, especially on its pose verification and reranking step. The pipeline uses 3D point clouds and 2D-3D correspondences be- tween the query image and 3D scene points for candidate camera poses estimations. The thesis explores point cloud rendering approaches as they are utilized in the pipeline and the verification step-the render of the discretized scene from a given candidate position is compared to the actual query image to asses if the given couple depicts the same place. One of the main challenges of such rendering is occlusion handling. Due to the sparsity of points employed for otherwise continuous real world representation, information about what lies in the front and what is hidden can be easily lost when projected to the 2D image. Rendering approaches explored in this thesis focus on the challenge directly or as a component of a novel view synthesis DNN-based renderer. Rendering influence on localization performance is investigated. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV