Representation of Gay and Bisexual Women in Video Games and Players' Attitudes: An Empirical Study
Reprezentace gay and bisexuálních žen ve videohrách a hráčské postoje: Empirická studie
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188515Identifikátory
SIS: 247284
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pešková, Klára
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
14. 2. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
HCI|videohry|explicitní postoje|implicitní postoje|LGBT|empirická studie|Game User Research|herní prožitekKlíčová slova (anglicky)
HCI|video games|explicit attitudes|implicit attitudes|LGBT|empirical study|Game User Research|game engagementCílem této empirické studie bylo prozkoumat, jak explicitní a implicitní postoje hráčů vůči tématům zobrazeným ve videohře ovlivní jejich interakci se hrou a jejich hráčský zážitek. Tato studie pro ten účel zkoumala konkrétní případ videohry reprezentující gay a bisexuální ženy. Primárním cílem studie bylo zjistit, zda je herní prožitek ovlivněn zobrazeným tématem nebo hráčskými postoji vůči gay a bisexuálním ženám. Sekundárním cílem bylo zjistit, zda dojde důsledkem hraní hry ke změně hráčských implicitních nebo explicitních postojů vůči gay a bisexuálním ženám. Byla použita experimentální a kontrolní skupina, obě skupiny hrály verzi jedné hry s rozdílem pouze v identitě jedné postavy - v experimentální verzi je to lesba, v kontrolní heterosexuální žena. Modifikace hry byla součástí práce. Měřeny byly implicitní a explicitní postoje účastníků v pretestu a posttestu, herní prožitek byl měřen v posttestu. Výsledky ukázaly nižší hodnotu herního prožitku v experimentální ve srovnání s kontrolní skupinou, nicméně nebyla zjištěna souvislost mezi herním prožitkem a hráčskými postoji. Studie nezjistila změnu implicitních ani explicitních postojů. Tato studie přináší nové poznatky do oblastní herního výzkumu, jež definují jaké elementy videoher mají vliv na hráčský zážitek a hráčské postoje.
The aim of this empirical study was to examine how players' explicit and implicit attitudes towards content depicted in a video game influence their interaction with the game and their game experience. In order to do so, this study examined a particular case of a video game representing gay and bisexual women. The primary aim was to investigate how players' game engagement is influenced by the topic portrayed and by their attitudes towards gay and bisexual women. The secondary aim was to explore the players' implicit and explicit attitude change towards gay and bisexual women as a result of playing the game. This study used an experimental and a control condition, with two versions of one game differing only in the identity of one character - in the experimental version she is a lesbian and in the control version a heterosexual woman. The modification of the game was a part of the thesis. Participants' implicit and explicit pretest and posttest attitudes were measured, and their game engagement was measured in the posttest. Results showed lower game engagement in the experimental compared to the control group, however, no link between initial attitudes and game engagement was found. There was no significant explicit or implicit attitude change. This study brings new data to the areas of game research...