Zobrazit minimální záznam

Comparison of communication between students and teachers in traditional and alternative educational models
dc.contributor.advisorHomolková, Kamila
dc.creatorMikulková, Martina
dc.date.accessioned2024-04-08T10:40:24Z
dc.date.available2024-04-08T10:40:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188534
dc.description.abstractThe purpose of the thesis titled "Comparison of Communication among Students and Teachers in Traditional and Alternative Models of Education" is to describe and compare the educationof literature with the primary focus on communication dynamics among teachers and students, in the traditional educational model used at a state gymnasium and the alternative model adopted at the Waldorf lyceum. Based on the observations and semi-structured interviews,this thesis summarizes the findings relatedtothe educationof literature inthese two different institutions, including teaching approaches, the materials used, the application of theoretical concepts into practice, and, most importantly, the teacher-student communication. In the conclusion, the results obtained from the observations and interviews provide insights into the educational and communication environments of the four-year gymnasium and the waldorf lyceum, facilitating comparative analysis between the two models.en_US
dc.description.abstractPráce s názvem "Porovnání komunikace mezi studenty a učitelem v tradičním a alternativním modelu výuky" se zabývá popisem a srovnáním výuky literatury, a to se zaměřením na komunikaci mezi učitelem a žáky, konkrétně v klasickém vzdělávacím modelu státního gymnázia a alternativním modelu waldorfského lycea. Na základě observace a polostrukturovaného rozhovoru jsou shrnuty poznatky týkající se výuky literatury ve dvou odlišných institucích, jejich přístupy k výuce, materiály, s nimiž pracují, testování, aplikace teoretickýchprvkůdo praxe, a především výuková komunikace mezi učitelem a žáky. V závěru jsou shrnuty výsledky získané na základě observace a rozhovoru, které nabízí vhled do vzdělávacího a komunikačního prostředí čtyřletého gymnázia i waldorfského lycea a jejich srovnání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectalternativní školy|komunikace|učitel|vzdělávání|waldorfský přístup|žákcs_CZ
dc.subjectalternative schooling|communication|education|teacher|student|waldorf approachen_US
dc.titlePorovnání komunikace mezi studenty a učitelem v tradičním a alternativním modelu výukycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-29
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257135
dc.title.translatedComparison of communication between students and teachers in traditional and alternative educational modelsen_US
dc.contributor.refereeSaicová Římalová, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce s názvem "Porovnání komunikace mezi studenty a učitelem v tradičním a alternativním modelu výuky" se zabývá popisem a srovnáním výuky literatury, a to se zaměřením na komunikaci mezi učitelem a žáky, konkrétně v klasickém vzdělávacím modelu státního gymnázia a alternativním modelu waldorfského lycea. Na základě observace a polostrukturovaného rozhovoru jsou shrnuty poznatky týkající se výuky literatury ve dvou odlišných institucích, jejich přístupy k výuce, materiály, s nimiž pracují, testování, aplikace teoretickýchprvkůdo praxe, a především výuková komunikace mezi učitelem a žáky. V závěru jsou shrnuty výsledky získané na základě observace a rozhovoru, které nabízí vhled do vzdělávacího a komunikačního prostředí čtyřletého gymnázia i waldorfského lycea a jejich srovnání.cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of the thesis titled "Comparison of Communication among Students and Teachers in Traditional and Alternative Models of Education" is to describe and compare the educationof literature with the primary focus on communication dynamics among teachers and students, in the traditional educational model used at a state gymnasium and the alternative model adopted at the Waldorf lyceum. Based on the observations and semi-structured interviews,this thesis summarizes the findings relatedtothe educationof literature inthese two different institutions, including teaching approaches, the materials used, the application of theoretical concepts into practice, and, most importantly, the teacher-student communication. In the conclusion, the results obtained from the observations and interviews provide insights into the educational and communication environments of the four-year gymnasium and the waldorf lyceum, facilitating comparative analysis between the two models.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV