Zobrazit minimální záznam

The relationship between ad's message and effectiveness
dc.contributor.advisorMalvotová, Pavla
dc.creatorRybáček, Kryštof
dc.date.accessioned2024-04-08T11:39:51Z
dc.date.available2024-04-08T11:39:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188562
dc.description.abstract7 Abstract Researchers observe the growth of advertising communication as a feature of the information society. However, they are not in agreement about the relationship of ad's effectiveness and its message. In this thesis, I examine the mentioned relationship and show how sociology can contribute to this debate in marketing. First, I summarize the key arguments in marketing literature. Second, I identify key insights in agenda-setting theory and symbolic interactionism which are relevant to message in advertising. Based on the first two parts, I define four hypotheses: ad's effectiveness is related to recognition of the message by audience, message type, its relevance, and uniqueness. In the third part, I analyze a sample of 90 television ads aired from 2021 to 2023. Based on the results, the first two hypotheses can be confirmed. In the last section, I discuss the conclusions and their limitations with respect to marketing and sociological approaches. Keywords ad effectiveness, ad messages, video segments analysis, brand lift, brand salienceen_US
dc.description.abstract7 Abstrakt Jako průvodní jev informační společnosti vědci pozorují růst objemu reklamní komunikace. Neshodnou se ale, jak s efektivitou reklamy souvisí její sdělení. Cílem mé práce je ukázat, jaké charakteristiky sdělení souvisí s efektivitou reklamy a jak k této diskuzi dokáže přispět sociologie. V první části shrnuji klíčová východiska na poli marketingové literatury. Ve druhé části identifikuji poznatky teorie nastolování agendy a symbolického interakcionismu, které jsou relevantní pro sdělení v reklamě. Na základě prvních dvou částí definuji čtyři hypotézy: s efektivitou reklamy souvisí rozpoznání sdělení diváky, typ sdělení, jeho důležitost a jedinečnost. Ve třetí části analyzuji vzorek 90 televizních reklam z let 2021 až 2023. Na základě výsledků lze potvrdit první dvě hypotézy. V poslední části diskutuji závěry a jejich limitace vzhledem k marketingovým i sociologickým přístupům. Klíčová slova efektivita kampaní, sdělení reklamy, analýza scén videa, brand lift, vyčnívání značkycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectefektivita kampaní|sdělení reklamy|analýza scén videa|brand lift|vyčnívání značkycs_CZ
dc.subjectad effectiveness|ad messages|video segments analysis|brand lift|brand salienceen_US
dc.titleSouvislost obsahu reklamy a její úspěšnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-25
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId260114
dc.title.translatedThe relationship between ad's message and effectivenessen_US
dc.contributor.refereeLupač, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs7 Abstrakt Jako průvodní jev informační společnosti vědci pozorují růst objemu reklamní komunikace. Neshodnou se ale, jak s efektivitou reklamy souvisí její sdělení. Cílem mé práce je ukázat, jaké charakteristiky sdělení souvisí s efektivitou reklamy a jak k této diskuzi dokáže přispět sociologie. V první části shrnuji klíčová východiska na poli marketingové literatury. Ve druhé části identifikuji poznatky teorie nastolování agendy a symbolického interakcionismu, které jsou relevantní pro sdělení v reklamě. Na základě prvních dvou částí definuji čtyři hypotézy: s efektivitou reklamy souvisí rozpoznání sdělení diváky, typ sdělení, jeho důležitost a jedinečnost. Ve třetí části analyzuji vzorek 90 televizních reklam z let 2021 až 2023. Na základě výsledků lze potvrdit první dvě hypotézy. V poslední části diskutuji závěry a jejich limitace vzhledem k marketingovým i sociologickým přístupům. Klíčová slova efektivita kampaní, sdělení reklamy, analýza scén videa, brand lift, vyčnívání značkycs_CZ
uk.abstract.en7 Abstract Researchers observe the growth of advertising communication as a feature of the information society. However, they are not in agreement about the relationship of ad's effectiveness and its message. In this thesis, I examine the mentioned relationship and show how sociology can contribute to this debate in marketing. First, I summarize the key arguments in marketing literature. Second, I identify key insights in agenda-setting theory and symbolic interactionism which are relevant to message in advertising. Based on the first two parts, I define four hypotheses: ad's effectiveness is related to recognition of the message by audience, message type, its relevance, and uniqueness. In the third part, I analyze a sample of 90 television ads aired from 2021 to 2023. Based on the results, the first two hypotheses can be confirmed. In the last section, I discuss the conclusions and their limitations with respect to marketing and sociological approaches. Keywords ad effectiveness, ad messages, video segments analysis, brand lift, brand salienceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV