Zobrazit minimální záznam

Gamification in teachning/learning French as a second language
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorZámečník, Tomáš
dc.date.accessioned2024-11-28T21:54:30Z
dc.date.available2024-11-28T21:54:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188836
dc.description.abstractAnotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné...cs_CZ
dc.description.abstractAnnotation: Title of the thesis: Gamification in teaching/learning French as a second language Abstract in English This master's thesis focuses on the innovative field of gamification and its application in teaching French as a second foreign language. Gamification, whose elements are gradually implemented into teaching through modern pedagogical approaches, is examined in detail in the work, defining the term itself and introducing its key aspects. The work also deals with the historical development of gamification, which is traced in both the field of marketing and education. As part of the theoretical part, potential advantages and disadvantages of using gamification in teaching are outlined. Concrete examples of successful implementation of gamification in marketing and education are also presented, providing a comprehensive view of the possibilities and limitations of this approach. The practical part focuses on a detailed analysis and reflection of specific gamification elements in the popular language application Duolingo and in two selected French language textbooks. These elements are evaluated based on their frequency of occurrence, quality of execution, and potential effectiveness on student motivation. In case some elements are missing, the work suggests their possible supplementation. In...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgamificationen_US
dc.subjectFLEen_US
dc.subjectDuolingoen_US
dc.subjectFrench language textbooksen_US
dc.subjectdidactic approachesen_US
dc.subjectgamifikacecs_CZ
dc.subjectFLEcs_CZ
dc.subjectDuolingocs_CZ
dc.subjectučebnice francouzského jazykacs_CZ
dc.subjectdidaktické přístupycs_CZ
dc.titleGamifikace ve výuce FLEcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-09
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257330
dc.title.translatedGamification in teachning/learning French as a second languageen_US
dc.contributor.refereeSuková Vychopňová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné...cs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: Title of the thesis: Gamification in teaching/learning French as a second language Abstract in English This master's thesis focuses on the innovative field of gamification and its application in teaching French as a second foreign language. Gamification, whose elements are gradually implemented into teaching through modern pedagogical approaches, is examined in detail in the work, defining the term itself and introducing its key aspects. The work also deals with the historical development of gamification, which is traced in both the field of marketing and education. As part of the theoretical part, potential advantages and disadvantages of using gamification in teaching are outlined. Concrete examples of successful implementation of gamification in marketing and education are also presented, providing a comprehensive view of the possibilities and limitations of this approach. The practical part focuses on a detailed analysis and reflection of specific gamification elements in the popular language application Duolingo and in two selected French language textbooks. These elements are evaluated based on their frequency of occurrence, quality of execution, and potential effectiveness on student motivation. In case some elements are missing, the work suggests their possible supplementation. In...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV