dc.contributor.advisor | Klinka, Tomáš | |
dc.creator | Zámečník, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T21:54:30Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T21:54:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/188836 | |
dc.description.abstract | Anotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Annotation: Title of the thesis: Gamification in teaching/learning French as a second language Abstract in English This master's thesis focuses on the innovative field of gamification and its application in teaching French as a second foreign language. Gamification, whose elements are gradually implemented into teaching through modern pedagogical approaches, is examined in detail in the work, defining the term itself and introducing its key aspects. The work also deals with the historical development of gamification, which is traced in both the field of marketing and education. As part of the theoretical part, potential advantages and disadvantages of using gamification in teaching are outlined. Concrete examples of successful implementation of gamification in marketing and education are also presented, providing a comprehensive view of the possibilities and limitations of this approach. The practical part focuses on a detailed analysis and reflection of specific gamification elements in the popular language application Duolingo and in two selected French language textbooks. These elements are evaluated based on their frequency of occurrence, quality of execution, and potential effectiveness on student motivation. In case some elements are missing, the work suggests their possible supplementation. In... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gamification | en_US |
dc.subject | FLE | en_US |
dc.subject | Duolingo | en_US |
dc.subject | French language textbooks | en_US |
dc.subject | didactic approaches | en_US |
dc.subject | gamifikace | cs_CZ |
dc.subject | FLE | cs_CZ |
dc.subject | Duolingo | cs_CZ |
dc.subject | učebnice francouzského jazyka | cs_CZ |
dc.subject | didaktické přístupy | cs_CZ |
dc.title | Gamifikace ve výuce FLE | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-01-09 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 257330 | |
dc.title.translated | Gamification in teachning/learning French as a second language | en_US |
dc.contributor.referee | Suková Vychopňová, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Anotační list: Název diplomové práce: Gamifikace ve výuce FLE Abstrakt v českém jazyce: Tato diplomová práce se zaměřuje na inovativní oblast gamifikace a její aplikace ve výuce francouzského jazyka jako druhého cizího jazyka. Gamifikace, jejíž prvky jsou moderními pedagogickými přístupy postupně implementovány do výuky, je v práci podrobně zkoumána, přičemž je definován samotný termín a jsou představeny jeho klíčové aspekty. Práce se dále zabývá historickým vývojem gamifikace, který je sledován jak v oblasti marketingu, tak v oblasti vzdělávání. V rámci teoretické části jsou nastíněny potenciální výhody a nevýhody použití gamifikace ve výuce. Jsou zde také představeny konkrétní příklady úspěšné implementace gamifikace v marketingu a vzdělávání, což poskytuje ucelený pohled na možnosti a omezení tohoto přístupu. Praktická část práce se zaměřuje na detailní analýzu a reflexi konkrétních gamifikačních prvků v populární jazykové aplikaci Duolingo a ve dvou vybraných učebnicích francouzského jazyka. Tyto prvky jsou hodnoceny na základě četnosti jejich výskytu, kvality jejich provedení a možné účinnosti na motivaci žáků a studentů. V případě, že některé prvky chybí, práce navrhuje jejich možné doplnění. Závěrem práce porovnává gamifikační možnosti s přihlédnutím na odlišné prostředí online aplikace a tištěné... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Annotation: Title of the thesis: Gamification in teaching/learning French as a second language Abstract in English This master's thesis focuses on the innovative field of gamification and its application in teaching French as a second foreign language. Gamification, whose elements are gradually implemented into teaching through modern pedagogical approaches, is examined in detail in the work, defining the term itself and introducing its key aspects. The work also deals with the historical development of gamification, which is traced in both the field of marketing and education. As part of the theoretical part, potential advantages and disadvantages of using gamification in teaching are outlined. Concrete examples of successful implementation of gamification in marketing and education are also presented, providing a comprehensive view of the possibilities and limitations of this approach. The practical part focuses on a detailed analysis and reflection of specific gamification elements in the popular language application Duolingo and in two selected French language textbooks. These elements are evaluated based on their frequency of occurrence, quality of execution, and potential effectiveness on student motivation. In case some elements are missing, the work suggests their possible supplementation. In... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |