Zobrazit minimální záznam

Complexity of social identity in relation to self-efficacy: analysis of hierarchy significance within a corporate environment
dc.contributor.advisorHeider, David
dc.creatorŠpitálníková, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-28T12:25:41Z
dc.date.available2024-11-28T12:25:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188839
dc.description.abstractV této práci se zabýváme komplexitou sociální identity ve firemním prostředí a jejím vlivem na vnímanou vlastní účinnost jedinců. Na tento vztah nahlížíme v kontextu firemní hierarchie dvou identifikovaných skupin, a tedy skupinou BO (netechničtí a podpůrní experti) a skupinu FO (techničtí a businessoví experti), přičemž vnímaná prestiž skupin odpovídá rozdělení na skupinu s vyšším statusem (high-status group) FO a skupinu s nižším statusem (low-status group) BO. V teoretické části se zabýváme vymezením základních pojmů pro lepší uvedení do kontextu předkládané problematiky, jako je například teorie sociální identity, teorie sebe- kategorizace, vymezení skupin na in-group a out-group či statusové postavení skupin. Cílem snažení bylo zjistit, jaký je vztah mezi mírou identifikace s in-group a vnímanou self-efficacy, jak se projevuje vztah mezi identifikací s firmou jako celkem a vnímanou self-efficacy v kontextu low-status / high-status group a jaký je vztah mezi identifikací jedince s in-group a jeho identifikací s whole-group. Za tímto účelem bylo provedeno dotazníkové šetření v konkrétní firmě (N=64), za pomocí metod sledujících subjektivní vnímání sebe sama v meziskupinové situaci a pocit vnímané self-efficacy. Získaná data následně podrobujeme statistickému rozboru a jeho následné analýze,...cs_CZ
dc.description.abstractIn this paper, we examine the complexity of social identity in the corporate environment and its impact on individuals' perceived self-efficacy. We explore this relationship within the framework of a corporate hierarchy consisting of two identified groups: the BO group (non-technical and support experts) and the FO group (technical and business experts). The perceived prestige of these groups corresponds to a division between the high-status FO group and the low-status BO group. In the theoretical section, we discuss the definition of basic concepts to better contextualize them within the present issue. These concepts include social identity theory, self- categorization theory, the definition of in-group and out-group, and the status of groups. The aim of this endeavor was to investigate the relationship between the degree of identification with the in-group and perceived self-efficacy, how the relationship between identification with the firm as a whole and perceived self-efficacy manifests in the context of low-status/high-status groups, and the relationship between an individual's identification with the in-group and their identification with the whole group. To achieve this, we conducted a questionnaire survey in a specific firm (N=64), using methods that track subjective self-perception in an...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial identityen_US
dc.subjectin-group identificationen_US
dc.subjectinter-group contexten_US
dc.subjectself-categorizationen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjecthierarchy in the corporate environmenten_US
dc.subjectsociální identitacs_CZ
dc.subjectin-group identifikacecs_CZ
dc.subjectinter-group kontextcs_CZ
dc.subjectself-kategorizacecs_CZ
dc.subjectself-efficacycs_CZ
dc.subjecthierarchie ve firemním prostředícs_CZ
dc.titleKomplexita sociální identity ve vztahu k self-efficacy: analýza významu hierarchie ve firemním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId263829
dc.title.translatedComplexity of social identity in relation to self-efficacy: analysis of hierarchy significance within a corporate environmenten_US
dc.contributor.refereeMachovcová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csV této práci se zabýváme komplexitou sociální identity ve firemním prostředí a jejím vlivem na vnímanou vlastní účinnost jedinců. Na tento vztah nahlížíme v kontextu firemní hierarchie dvou identifikovaných skupin, a tedy skupinou BO (netechničtí a podpůrní experti) a skupinu FO (techničtí a businessoví experti), přičemž vnímaná prestiž skupin odpovídá rozdělení na skupinu s vyšším statusem (high-status group) FO a skupinu s nižším statusem (low-status group) BO. V teoretické části se zabýváme vymezením základních pojmů pro lepší uvedení do kontextu předkládané problematiky, jako je například teorie sociální identity, teorie sebe- kategorizace, vymezení skupin na in-group a out-group či statusové postavení skupin. Cílem snažení bylo zjistit, jaký je vztah mezi mírou identifikace s in-group a vnímanou self-efficacy, jak se projevuje vztah mezi identifikací s firmou jako celkem a vnímanou self-efficacy v kontextu low-status / high-status group a jaký je vztah mezi identifikací jedince s in-group a jeho identifikací s whole-group. Za tímto účelem bylo provedeno dotazníkové šetření v konkrétní firmě (N=64), za pomocí metod sledujících subjektivní vnímání sebe sama v meziskupinové situaci a pocit vnímané self-efficacy. Získaná data následně podrobujeme statistickému rozboru a jeho následné analýze,...cs_CZ
uk.abstract.enIn this paper, we examine the complexity of social identity in the corporate environment and its impact on individuals' perceived self-efficacy. We explore this relationship within the framework of a corporate hierarchy consisting of two identified groups: the BO group (non-technical and support experts) and the FO group (technical and business experts). The perceived prestige of these groups corresponds to a division between the high-status FO group and the low-status BO group. In the theoretical section, we discuss the definition of basic concepts to better contextualize them within the present issue. These concepts include social identity theory, self- categorization theory, the definition of in-group and out-group, and the status of groups. The aim of this endeavor was to investigate the relationship between the degree of identification with the in-group and perceived self-efficacy, how the relationship between identification with the firm as a whole and perceived self-efficacy manifests in the context of low-status/high-status groups, and the relationship between an individual's identification with the in-group and their identification with the whole group. To achieve this, we conducted a questionnaire survey in a specific firm (N=64), using methods that track subjective self-perception in an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV