Galerie jako vzdělávací prostor pro předškolní děti - reflexe a inspirace
Gallery as an educational space for preschool children - reflection and inspiration
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188862Identifikátory
SIS: 257072
Kolekce
- Kvalifikační práce [18099]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Fremlová, Vendula
Oponent práce
Tsikoliya, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
16. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Galerie Rudolfinum, Kunsthalle Praha, Galerie Villa Pellé, dítě předškolního věku, mateřská škola v galerii, výstavy v galeriích, výstava dětí předškolního věku, RVP PVKlíčová slova (anglicky)
Rudolfinum Gallery, Kunsthalle Praha, Villa Pellé Gallery, preschool child, kindergarten in gallery, gallery exhibitions, exhibition of preschool children, Framework Educational ProgrammeTeoretická část bakalářské práce se věnuje charakteristice předškolního dítěte a jeho vývoji dětského výtvarného projevu v modernistickém pojetí výtvarné výchovy. Předkládá různé názory na pohled dítěte jako na "malého umělce" a hledá vztah výtvarné výchovy v mateřské škole a výtvarného umění v galerii. Dále se věnuje problematice typologií výstavních prostor v galerii a galerii jako prostoru pro předškolní dítě a mateřskou školu. Praktická část je realizována pomocí didaktického projektu s předškolními dětmi. První část projektu se zaměřuje na návštěvu tří galerií s výstavami. Druhá část zkoumá a popisuje reakci dětí na navštívené výstavy v podobě přípravy dětských prací na jejich vlastní výstavu, která nese v podtitulu Výstava hrou. Projekt je zakončen veřejnou výstavou s vernisáží a návštěvou dětí, které se na tvorbě výstavy podílely. V závěru je projekt zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA Galerie Rudolfinum, Kunsthalle Praha, Galerie Villa Pellé, dítě předškolního věku, mateřská škola v galerii, výstavy v galeriích, výstava dětí předškolního věku, RVP PV
The theoretical part of the bachelor's thesis is devoted to the characteristics of the preschool child and his development of children's artistic expression in the modernist concept of art education. It presents different views on the child's view of the "little artist" and looks for the relationship between art education in kindergarten and art in the gallery. It also discusses the issue of the typology of exhibition spaces in the gallery and the gallery as a space for the preschool child and the kindergarten. The practical part is realized through a didactic project with preschool children. The first part of the project focuses on a visit to three galleries with exhibitions. The second part explores and describes the children's response to the exhibitions visited in the form of preparing the children's work for their own exhibition, subtitled Exhibition through Play. The project concludes with a public exhibition opening and a final visit by the preschool children to their exhibition. At the end, the project is evaluated. KEYWORDS Rudolfinum Gallery, Kunsthalle Prague, Villa Pellé Gallery, preschool child, kindergarten in gallery, gallery exhibitions, exhibition of preschool children, Framework Educational Programme