Zobrazit minimální záznam

Ethical principles of mentoring as social support of young people
dc.contributor.advisorČervenková, Denisa
dc.creatorWalters, Ester
dc.date.accessioned2024-04-12T06:29:54Z
dc.date.available2024-04-12T06:29:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188867
dc.description.abstractYouth mentoring involves matching a young person who may be experiencing social, economic, or personal challenges with a volunteer mentor who serves as a positive role model, providing guidance, support, and encouragement. The mentoring relationship usually lasts for a specific period, such as a year or more, and may involve regular meetings or activities between the mentor and mentee. The goal of youth mentoring is to assist young people in developing the skills, confidence and resilience they need to overcome obstacles, challenges and achieve their full potential. This diploma thesis explores the ethics of mentoring, specifically in the context of formal youth mentoring. The primary focus of the work is centered around ethical aspects of mentoring as a means of providing social support to young individuals who are facing social exclusion. The main objective of this thesis is to examine how mentoring can provide positive social support to young individuals during times of transition, taking into account the ethical principles of mentoring and the impact of relationships on the well-being of mentored youth. The thesis aims to explore the various ways in which mentoring can be beneficial, while also considering the potential ethical risks such as power imbalances and boundary violations.en_US
dc.description.abstractMentor je v mentoringu pozitivním vzorem a poskytuje vedení, podporu a povzbuzení mladému člověku, který může z mnoha příčin zažívat sociální vyloučení. Vztah mezi mentorem a jeho svěřencem (mentee) trvá minimálně jeden rok a zahrnuje pravidelná setkání nebo aktivity mezi mentorem a svěřencem. Cílem mentoringu mládeže je pomoci mladým lidem rozvíjet dovednosti, sebevědomí a odolnost, které potřebují k překonání překážek, výzev a dosažení resilience a svého plného potenciálu. Tato diplomová práce zkoumá etiku formálního mentoringu. Hlavní cíl práce se soustředí na etické aspekty mentoringu jako formy sociální opory mládeže, která čelí sociálnímu vyloučení. Poukazuje na benefity mentoringu s ohledem na potenciální etická rizika, jakými jsou zejména zneužívání autority a porušování vztahových hranic.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectadolescentsen_US
dc.subjectmentoringen_US
dc.subjectspiritual companionshipen_US
dc.subjectpastoral careen_US
dc.subjectmentoring programsen_US
dc.subjectmentoren_US
dc.subjectmenteeen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectsocial exclusionen_US
dc.subjectsocial transitionen_US
dc.subjectsocial supporten_US
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectmentoringcs_CZ
dc.subjectmentorstvícs_CZ
dc.subjectpastorační péčecs_CZ
dc.subjectpastorační péčecs_CZ
dc.subjectmentoringové programycs_CZ
dc.subjectmentorcs_CZ
dc.subjectmenteecs_CZ
dc.subjectchráněneccs_CZ
dc.subjectsociální vyloučenícs_CZ
dc.subjecttranzicecs_CZ
dc.subjectsociální oporacs_CZ
dc.titleEtické principy mentoringu mladistvých jako sociální opory mládežecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-19
dc.description.departmentDepartment of Systematic Theology and Philosophyen_US
dc.description.departmentKatedra systematické teologie a filosofie (do 2023)cs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258656
dc.title.translatedEthical principles of mentoring as social support of young peopleen_US
dc.contributor.refereeZimmermannová, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.programApplied Ethicsen_US
thesis.degree.programAplikovaná etikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Katedra systematické teologie a filosofie (do 2023)cs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Department of Systematic Theology and Philosophyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-program.enApplied Ethicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMentor je v mentoringu pozitivním vzorem a poskytuje vedení, podporu a povzbuzení mladému člověku, který může z mnoha příčin zažívat sociální vyloučení. Vztah mezi mentorem a jeho svěřencem (mentee) trvá minimálně jeden rok a zahrnuje pravidelná setkání nebo aktivity mezi mentorem a svěřencem. Cílem mentoringu mládeže je pomoci mladým lidem rozvíjet dovednosti, sebevědomí a odolnost, které potřebují k překonání překážek, výzev a dosažení resilience a svého plného potenciálu. Tato diplomová práce zkoumá etiku formálního mentoringu. Hlavní cíl práce se soustředí na etické aspekty mentoringu jako formy sociální opory mládeže, která čelí sociálnímu vyloučení. Poukazuje na benefity mentoringu s ohledem na potenciální etická rizika, jakými jsou zejména zneužívání autority a porušování vztahových hranic.cs_CZ
uk.abstract.enYouth mentoring involves matching a young person who may be experiencing social, economic, or personal challenges with a volunteer mentor who serves as a positive role model, providing guidance, support, and encouragement. The mentoring relationship usually lasts for a specific period, such as a year or more, and may involve regular meetings or activities between the mentor and mentee. The goal of youth mentoring is to assist young people in developing the skills, confidence and resilience they need to overcome obstacles, challenges and achieve their full potential. This diploma thesis explores the ethics of mentoring, specifically in the context of formal youth mentoring. The primary focus of the work is centered around ethical aspects of mentoring as a means of providing social support to young individuals who are facing social exclusion. The main objective of this thesis is to examine how mentoring can provide positive social support to young individuals during times of transition, taking into account the ethical principles of mentoring and the impact of relationships on the well-being of mentored youth. The thesis aims to explore the various ways in which mentoring can be beneficial, while also considering the potential ethical risks such as power imbalances and boundary violations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra systematické teologie a filosofie (do 2023)cs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV