Zobrazit minimální záznam

Perceptual and pronunciation problems of Czech students of Korean at the segmental plane
dc.contributor.advisorBozděchová, Ivana
dc.creatorHoráková, Štěpánka
dc.date.accessioned2024-04-12T06:31:47Z
dc.date.available2024-04-12T06:31:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188877
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to describe the perceptual and pronunciation problems of Czech learners of Korean at the segmental level. Mastering the sound plan of the target language both in terms of perception and production is one of the basic prerequisites for smooth communication. Therefore, from the beginning of the study, it is necessary to focus on the phonemic ear training and the formation of an articulation base for correct pronunciation in the target language. And since the mother tongue is one of the factors that influence foreign language acquisition in all areas, including phonetics, identifying pronunciation problems of students with a particular mother tongue can lead to more effective phonetics instruction. The introductory theoretical part of the thesis is divided into two chapters. The first introduces the reader to phonetics and its importance in language teaching, while the second focuses on a comparison of Korean and Czech from a phonetic-phonological perspective. The subchapters describe and compare the vocalic and consonant systems, syllable structure, and phonological processes in both languages. On the basis of the comparison, potential perceptual and pronunciation problems are anticipated. The experimental part of the thesis is based on the results of the comparative...en_US
dc.description.abstractZáměrem předložené disertační práce je zachycení percepčních a výslovnostních problémů českých studentů korejštiny v segmentální rovině. Zvládnutí zvukového plánu cílového jazyka jak z hlediska percepce, tak produkce je jedním ze základních předpokladů bezproblémové komunikace. Proto je od počátku studia potřeba věnovat se tříbení fonematického sluchu a vytváření artikulační báze pro správnou výslovnost v cílovém jazyce. A protože mateřský jazyk je jedním z faktorů, který ovlivňuje akvizici cizího jazyka ve všech oblastech, tedy i ve fonetice, může vést identifikace výslovnostních problémů studentů s konkrétním mateřským jazykem k efektivnější výuce fonetiky. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol. První čtenáře seznamuje s fonetikou a jejím významem ve výuce jazyků, druhá se věnuje srovnání korejštiny a češtiny z foneticko-fonologického hlediska. V jednotlivých podkapitolách jsou popsány a porovnány vokalické a konsonantické systémy, slabičná struktura a v obou jazycích probíhající fonologické procesy. Na základě komparace jsou anticipovány potenciální percepční a výslovnostní problémy. Experimentální část práce se opírá o výsledky srovnávacích kapitol teoretické části a také o mnohaletou pedagogickou praxi. Je v ní zformulováno osm hypotéz týkajících se výslovnosti českých...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKorean|Czech|mother tongue|phonetics|phonemic hearing|articulatory base|phonemic inventory|vowel|consonant|syllable|phonological process|perception|pronunciationen_US
dc.subjectkorejština|čeština|mateřský jazyk|fonetika|fonematický sluch|artikulační báze|fonematický inventář|samohláska|souhláska|slabika|fonologický proces|percepce|produkcecs_CZ
dc.titlePercepční a výslovnostní problémy českých studentů korejštiny v segmentální roviněcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-03-15
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId148675
dc.title.translatedPerceptual and pronunciation problems of Czech students of Korean at the segmental planeen_US
dc.contributor.refereeFerklová, Blanka
dc.contributor.refereeČervinková Poesová, Kristýna
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csZáměrem předložené disertační práce je zachycení percepčních a výslovnostních problémů českých studentů korejštiny v segmentální rovině. Zvládnutí zvukového plánu cílového jazyka jak z hlediska percepce, tak produkce je jedním ze základních předpokladů bezproblémové komunikace. Proto je od počátku studia potřeba věnovat se tříbení fonematického sluchu a vytváření artikulační báze pro správnou výslovnost v cílovém jazyce. A protože mateřský jazyk je jedním z faktorů, který ovlivňuje akvizici cizího jazyka ve všech oblastech, tedy i ve fonetice, může vést identifikace výslovnostních problémů studentů s konkrétním mateřským jazykem k efektivnější výuce fonetiky. Úvodní teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol. První čtenáře seznamuje s fonetikou a jejím významem ve výuce jazyků, druhá se věnuje srovnání korejštiny a češtiny z foneticko-fonologického hlediska. V jednotlivých podkapitolách jsou popsány a porovnány vokalické a konsonantické systémy, slabičná struktura a v obou jazycích probíhající fonologické procesy. Na základě komparace jsou anticipovány potenciální percepční a výslovnostní problémy. Experimentální část práce se opírá o výsledky srovnávacích kapitol teoretické části a také o mnohaletou pedagogickou praxi. Je v ní zformulováno osm hypotéz týkajících se výslovnosti českých...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this dissertation is to describe the perceptual and pronunciation problems of Czech learners of Korean at the segmental level. Mastering the sound plan of the target language both in terms of perception and production is one of the basic prerequisites for smooth communication. Therefore, from the beginning of the study, it is necessary to focus on the phonemic ear training and the formation of an articulation base for correct pronunciation in the target language. And since the mother tongue is one of the factors that influence foreign language acquisition in all areas, including phonetics, identifying pronunciation problems of students with a particular mother tongue can lead to more effective phonetics instruction. The introductory theoretical part of the thesis is divided into two chapters. The first introduces the reader to phonetics and its importance in language teaching, while the second focuses on a comparison of Korean and Czech from a phonetic-phonological perspective. The subchapters describe and compare the vocalic and consonant systems, syllable structure, and phonological processes in both languages. On the basis of the comparison, potential perceptual and pronunciation problems are anticipated. The experimental part of the thesis is based on the results of the comparative...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantVeroňková, Jitka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV