The use of authentic materials in English language lessons in Czech lower secondary school
Využití autentických materiálů v hodinách anglického jazyka na druhém stupni české základní školy
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/188888/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188888Identifikátory
SIS: 259147
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mikuláš, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
15. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
autenticita, autentické materiály, výuka anglického jazyka, motivace, implicitní a explicitní učení, učení a akvizice cizího jazykaKlíčová slova (anglicky)
authenticity, authentic materials, English language teaching, motivation, implicit and explicit learning, second language acquisition and learningTato diplomová práce se zabývá autentickými materiály a využitím autentických materiálů v hodinách anglického jazyka. Skládá se ze dvou hlavních částí. Teoretická část práce se zaměřuje na definice autentických materiálů a koncept autenticity v kontextu hodin cizího jazyka. Porovnány a shrnuty jsou též různá pojetí tohoto konceptu. Práce taktéž zmiňuje vliv využití autentických materiálů v hodinách na motivaci žáků vzhledem k jejich propojení s každodenní realitou. Následně práce obsahuje rozdělení základních druhů autentických materiálů a výhody a potenciální problémy při využití v hodinách cizího jazyka. Každá skupina materiálů též obsahuje několik typů aktivit, které se dají u daného druhu materiálu v hodinách anglického jazyka využít. Praktická část práce je též členěna na dvě hlavní sekce, konkrétně vytvoření, pilotování a observace jazykových hodin na druhém stupni základní školy. Byly zde využity různé druhy autentických materiálů a dotazníková šetření vyplněná žáky. Dotazník nejprve zjišťuje pohled žáků na hodiny, kterých se účastnili. Následně se soustředí na názory žáku jak na využívání autentických materiálů v hodinách anglického jazyka obecně, tak na to, zda je žáci využívají i ve svém volném čase a jaké jsou jejich preferované druhy autentických materiálů v anglickém jazyce. Výsledky...
The diploma thesis deals with authentic materials and the use of authentic materials in English language teaching. It is divided into two main parts. The theoretical part focuses on the definitions of authentic materials and authenticity in the context of language classroom. Different views on the subject matter are compared and summarized. The link between the real- world impact and the use of authentic materials and its influence on the motivation of the pupils is briefly discussed as well. Followingly, the thesis contains a classification of the authentic materials and advantages and potential shortcomings of their use. Each material type includes a number of activities usable in English lessons. The research for the practical part was conducted at an elementary school. The practical part thus consists of two main sections, specifically designing, piloting and observing lessons where different kinds of authentic materials were employed as well as a questionnaire filled by pupils. The questionnaire inquires the learners firstly about the lessons they attended. Furthermore, it also focuses on attitudes of the pupils towards the use of authentic materials in English lessons in general, their use in pupils' free time and their preferred authentic English material kinds. The survey results are...