dc.contributor.advisor | Kadrnožková, Monika | |
dc.creator | Džurníková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T15:08:37Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T15:08:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189212 | |
dc.description.abstract | 1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi pedagogické identifikace nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je popsat, jaké pedagogické metody využívají pedagogové pro vyhledávání nadaných žáků na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se nadání a pedagogické identifikace. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávaní nadaných žáků dle platné legislativy a jednotlivé typy nadaných žáků. V návaznosti na to jsou uvedeny identifikační metody a následně jsou uvedeny možné přístupy ke vzdělávání nadaných žáků. Empirická část diplomové práce je zaměřena na možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni základní školy. Pro tento výzkum byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, konkrétně případová studie. Výzkumný vzorek byl tvořen pedagogy nadaných žáků, kteří pracují na prvním stupni základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. V následné analýze bylo využito otevřené kódování dat, následná kategorizace a interpretace dat pomocí techniky vyložení karet. Bylo zjištěno, že pět respondentek má zkušenost s vyhledáváním nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Čtyři respondentky samostatně úspěšně identifikovaly nadaného žáka. Dvě respondentky využívají pomoc metodičky nadání při... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 ABSTRACT The thesis deals with the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. The aim of the thesis is to describe what pedagogical methods are used by teachers to identify gifted pupils at the first grade of primary schools. The theoretical part, defines the concepts related to giftedness and pedagogical identification. Furthermore, the theoretical part presents the possibilities of educating gifted pupils according to the current legislation, and the different types of gifted pupils. Following this, identification methods are presented and then possible approaches to the education of gifted pupils are presented. The empirical part of the thesis is focused on the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. For this research the qualitative research method was chosen, namely a case study. The research sample consisted of teachers of gifted pupils working at the first grade of primary school. The semi-structured interview method was chosen for data collection. In the subsequent analysis, open coding of the data was used, followed by categorization and interpretation of the data using the card-layout technique. It was found that five respondents had experience of finding gifted pupils in the first... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gifted pupil | en_US |
dc.subject | pedagogical identification | en_US |
dc.subject | identification methods | en_US |
dc.subject | education of gifted pupils | en_US |
dc.subject | nadaný žák | cs_CZ |
dc.subject | pedagogická identifikace | cs_CZ |
dc.subject | identifikační metody | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání nadaných žáků | cs_CZ |
dc.title | Možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-20 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 264622 | |
dc.title.translated | The possibilities of pedogogical identification of a gifted student at the first leve | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speciální pedagogika | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi pedagogické identifikace nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je popsat, jaké pedagogické metody využívají pedagogové pro vyhledávání nadaných žáků na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se nadání a pedagogické identifikace. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávaní nadaných žáků dle platné legislativy a jednotlivé typy nadaných žáků. V návaznosti na to jsou uvedeny identifikační metody a následně jsou uvedeny možné přístupy ke vzdělávání nadaných žáků. Empirická část diplomové práce je zaměřena na možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni základní školy. Pro tento výzkum byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, konkrétně případová studie. Výzkumný vzorek byl tvořen pedagogy nadaných žáků, kteří pracují na prvním stupni základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. V následné analýze bylo využito otevřené kódování dat, následná kategorizace a interpretace dat pomocí techniky vyložení karet. Bylo zjištěno, že pět respondentek má zkušenost s vyhledáváním nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Čtyři respondentky samostatně úspěšně identifikovaly nadaného žáka. Dvě respondentky využívají pomoc metodičky nadání při... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 ABSTRACT The thesis deals with the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. The aim of the thesis is to describe what pedagogical methods are used by teachers to identify gifted pupils at the first grade of primary schools. The theoretical part, defines the concepts related to giftedness and pedagogical identification. Furthermore, the theoretical part presents the possibilities of educating gifted pupils according to the current legislation, and the different types of gifted pupils. Following this, identification methods are presented and then possible approaches to the education of gifted pupils are presented. The empirical part of the thesis is focused on the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. For this research the qualitative research method was chosen, namely a case study. The research sample consisted of teachers of gifted pupils working at the first grade of primary school. The semi-structured interview method was chosen for data collection. In the subsequent analysis, open coding of the data was used, followed by categorization and interpretation of the data using the card-layout technique. It was found that five respondents had experience of finding gifted pupils in the first... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |