Zobrazit minimální záznam

The possibilities of pedogogical identification of a gifted student at the first leve
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorDžurníková, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T15:08:37Z
dc.date.available2024-11-29T15:08:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189212
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi pedagogické identifikace nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je popsat, jaké pedagogické metody využívají pedagogové pro vyhledávání nadaných žáků na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se nadání a pedagogické identifikace. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávaní nadaných žáků dle platné legislativy a jednotlivé typy nadaných žáků. V návaznosti na to jsou uvedeny identifikační metody a následně jsou uvedeny možné přístupy ke vzdělávání nadaných žáků. Empirická část diplomové práce je zaměřena na možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni základní školy. Pro tento výzkum byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, konkrétně případová studie. Výzkumný vzorek byl tvořen pedagogy nadaných žáků, kteří pracují na prvním stupni základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. V následné analýze bylo využito otevřené kódování dat, následná kategorizace a interpretace dat pomocí techniky vyložení karet. Bylo zjištěno, že pět respondentek má zkušenost s vyhledáváním nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Čtyři respondentky samostatně úspěšně identifikovaly nadaného žáka. Dvě respondentky využívají pomoc metodičky nadání při...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The thesis deals with the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. The aim of the thesis is to describe what pedagogical methods are used by teachers to identify gifted pupils at the first grade of primary schools. The theoretical part, defines the concepts related to giftedness and pedagogical identification. Furthermore, the theoretical part presents the possibilities of educating gifted pupils according to the current legislation, and the different types of gifted pupils. Following this, identification methods are presented and then possible approaches to the education of gifted pupils are presented. The empirical part of the thesis is focused on the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. For this research the qualitative research method was chosen, namely a case study. The research sample consisted of teachers of gifted pupils working at the first grade of primary school. The semi-structured interview method was chosen for data collection. In the subsequent analysis, open coding of the data was used, followed by categorization and interpretation of the data using the card-layout technique. It was found that five respondents had experience of finding gifted pupils in the first...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgifted pupilen_US
dc.subjectpedagogical identificationen_US
dc.subjectidentification methodsen_US
dc.subjecteducation of gifted pupilsen_US
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectpedagogická identifikacecs_CZ
dc.subjectidentifikační metodycs_CZ
dc.subjectvzdělávání nadaných žákůcs_CZ
dc.titleMožnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupnics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264622
dc.title.translatedThe possibilities of pedogogical identification of a gifted student at the first leveen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možnostmi pedagogické identifikace nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je popsat, jaké pedagogické metody využívají pedagogové pro vyhledávání nadaných žáků na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se nadání a pedagogické identifikace. Dále jsou v teoretické části uvedeny možnosti vzdělávaní nadaných žáků dle platné legislativy a jednotlivé typy nadaných žáků. V návaznosti na to jsou uvedeny identifikační metody a následně jsou uvedeny možné přístupy ke vzdělávání nadaných žáků. Empirická část diplomové práce je zaměřena na možnosti pedagogické identifikace nadaného žáka na prvním stupni základní školy. Pro tento výzkum byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, konkrétně případová studie. Výzkumný vzorek byl tvořen pedagogy nadaných žáků, kteří pracují na prvním stupni základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. V následné analýze bylo využito otevřené kódování dat, následná kategorizace a interpretace dat pomocí techniky vyložení karet. Bylo zjištěno, že pět respondentek má zkušenost s vyhledáváním nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Čtyři respondentky samostatně úspěšně identifikovaly nadaného žáka. Dvě respondentky využívají pomoc metodičky nadání při...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The thesis deals with the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. The aim of the thesis is to describe what pedagogical methods are used by teachers to identify gifted pupils at the first grade of primary schools. The theoretical part, defines the concepts related to giftedness and pedagogical identification. Furthermore, the theoretical part presents the possibilities of educating gifted pupils according to the current legislation, and the different types of gifted pupils. Following this, identification methods are presented and then possible approaches to the education of gifted pupils are presented. The empirical part of the thesis is focused on the possibilities of pedagogical identification of gifted pupils at the first grade of primary school. For this research the qualitative research method was chosen, namely a case study. The research sample consisted of teachers of gifted pupils working at the first grade of primary school. The semi-structured interview method was chosen for data collection. In the subsequent analysis, open coding of the data was used, followed by categorization and interpretation of the data using the card-layout technique. It was found that five respondents had experience of finding gifted pupils in the first...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV