Zobrazit minimální záznam

Counseling activities of special educational needs teacher in mainstream elementary schools for pupils with mild intellectual disability
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorKalinová, Anna
dc.date.accessioned2024-11-28T17:20:57Z
dc.date.available2024-11-28T17:20:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189239
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na metody a formy podpory a poradenství, které jsou poskytovány školním speciálním pedagogem na běžné základní škole žákovi s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je zmapování a představení metod, které jsou voleny při práci s vybraným žákem a důvody jejich využívání. Teoretická část vymezuje pojmy mentální postižení, hlavně pak lehké mentální postižení, profesi školního speciálního pedagoga a metody, které se všeobecně využívají při vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V empirické části je představeno samotné výzkumné šetření. Nejprve jsou popsány hlavní cíle, metody a výsledky analýzy šetření, jsou zde také představeny respondentky, které se výzkumného šetření účastnily. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno metodou polostrukturovaného rozhovoru, který mapuje poskytované metody podpory a poradenství, ale také profesní dráhu školních speciálních pedagogů a v neposlední řadě také jejich pohled na inkluzivní vzdělávání. Rozhovory byly kódováním rozděleny na šest oblastí, které jsou pak porovnávány mezi jednotlivými respondentkami. Výzkumné šetření umožnilo nahlédnout do praxe v oblasti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a představilo nejčastěji používané metody a...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the methods and forms of support and counselling provided by a school special educator in a mainstream primary school to a pupil with mild mental disability. The aim of the thesis is to map and present the methods that are chosen when working with the chosen pupil and the reasons for their use. The theoretical part defines the concepts of intellectual disability, especially mild intellectual disability, the profession of the school special educational needs teacher and the methods that are generally used in the education of pupils with mild intellectual disability in mainstream primary schools. The empirical part presents the research investigation itself. First, the main objectives, methods and results of the analysis of the investigation are described, and the respondents who participated in the research investigation are also presented. This is a qualitative research investigation, which was carried out using a semi-structured interview method, which maps the methods of support and guidance provided, but also the professional career of school special educators and, last but not least, their perspective on inclusive education. The interviews were coded into six domains, which are then compared between respondents. The research investigation provided an insight into...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectschool special needs teacheren_US
dc.subjectmild intellectual disabilityen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectcoundelingen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjecteducational assistanten_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectškolní speciální pedagogcs_CZ
dc.subjectlehké mentální postiženícs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectporadenstvícs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titlePoradenská činnost školních speciálních pedagogů na základních školách hlavního vzdělávacího proudu u žáků s lehkým mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256949
dc.title.translatedCounseling activities of special educational needs teacher in mainstream elementary schools for pupils with mild intellectual disabilityen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na metody a formy podpory a poradenství, které jsou poskytovány školním speciálním pedagogem na běžné základní škole žákovi s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je zmapování a představení metod, které jsou voleny při práci s vybraným žákem a důvody jejich využívání. Teoretická část vymezuje pojmy mentální postižení, hlavně pak lehké mentální postižení, profesi školního speciálního pedagoga a metody, které se všeobecně využívají při vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V empirické části je představeno samotné výzkumné šetření. Nejprve jsou popsány hlavní cíle, metody a výsledky analýzy šetření, jsou zde také představeny respondentky, které se výzkumného šetření účastnily. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno metodou polostrukturovaného rozhovoru, který mapuje poskytované metody podpory a poradenství, ale také profesní dráhu školních speciálních pedagogů a v neposlední řadě také jejich pohled na inkluzivní vzdělávání. Rozhovory byly kódováním rozděleny na šest oblastí, které jsou pak porovnávány mezi jednotlivými respondentkami. Výzkumné šetření umožnilo nahlédnout do praxe v oblasti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a představilo nejčastěji používané metody a...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on the methods and forms of support and counselling provided by a school special educator in a mainstream primary school to a pupil with mild mental disability. The aim of the thesis is to map and present the methods that are chosen when working with the chosen pupil and the reasons for their use. The theoretical part defines the concepts of intellectual disability, especially mild intellectual disability, the profession of the school special educational needs teacher and the methods that are generally used in the education of pupils with mild intellectual disability in mainstream primary schools. The empirical part presents the research investigation itself. First, the main objectives, methods and results of the analysis of the investigation are described, and the respondents who participated in the research investigation are also presented. This is a qualitative research investigation, which was carried out using a semi-structured interview method, which maps the methods of support and guidance provided, but also the professional career of school special educators and, last but not least, their perspective on inclusive education. The interviews were coded into six domains, which are then compared between respondents. The research investigation provided an insight into...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV