Spolupráce začínajících učitelů s rodiči
Collaboration between beginning teachers and parents
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189260Identifikátory
SIS: 256331
Kolekce
- Kvalifikační práce [19338]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ronková, Jolana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
začínající učitel, první roky v praxi, spolupráce rodiny a školy, komunikace učitele s rodiči, primární školaKlíčová slova (anglicky)
beginning teacher, first years in practice, family-school cooperation, teacher-parent communication, primary schoolDiplomová práce se zabývá spoluprací s rodiči pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zvolené téma vychází z účasti výzkumného úkolu Výzkum absolventů Učitelství 1. stupně ZŠ jako začínajících učitelů v rámci projektu Cooperatio ve vědní oblasti General Education and Pedagogy, oboru Pre-primary a Primary education. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, také se zaměřuje na potvrzení nebo vyvrácení formulovaných předpokladů. V rámci poznávacího cíle jsou zdůrazněny důležité faktory v oblasti pedagogiky. Osobnost učitele, jeho kompetence, vztah učitele a studenta a nový Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. Vzhledem k tématu práce jsou uvedeny teoretické i praktické příklady z prostředí škol, začínajícího učitele na základě zkušeností odborníků. Také jsou zde popsány základní definice související s řešenou problematikou. Druhá kapitola popisuje komunikaci, jako důležitou součást každé interakce. Třetí kapitola je pro tuto diplomovou práci nejdůležitější svým zaměřením na hlavní téma, spolupráci rodiny a školy, význam rodiny, její typologii a práva rodičů. Navazující druhá empirická část práce je oblastí tvůrčí, která je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem...
The diploma thesis examines cooperation with parents from the point of view of beginning teachers, graduates of Teaching for the 1st grade of elementary school of the Faculty of Pedagogy of Charles University. The chosen topic is based on the participation in the research task Research of graduates of the 1st grade of primary education as beginning teachers within the Cooperation project in the scientific field of General Education and Pedagogy, field of Pre-primary and Primary education. The thesis focuses on two primary goals, cognitive and creative, and also focuses on confirming or refuting formulated assumptions. Important factors in the field of pedagogy are emphasized within the learning objectives. These factors include the teacher's personality, competencies, the teacher-student relationship, and the new Competence Framework for the graduate teachers. Theoretical and practical examples from the school environments based on the experience of experts' insights are provided to support the discussion. Also, I described some important basic definitions here. The second chapter describes communication as an important aspect of every interaction. The third chapter, central to the thesis, focuses on the main topic and explores the cooperation between family and school, the importance of the...