dc.contributor.advisor | Syřiště, Ivo | |
dc.creator | Honzáková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T07:50:40Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T07:50:40Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189298 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the issue of sexual and gender identity of children and adolescents. It researches the education of children and adolescents with a different gender identity from a philosophical, psychological and sociological point of view and further the role of teachers, parents and society as a whole. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains chapters devoted to education and upbringing of children and adolescents with a different gender identity, new perspective on gender identity and the support of individual trans. The practical part focuses on a study that examines the attitude of teachers, parents and students towards transgender issues. he aim of the practical part is to map the level of respect for differences from the point of view of teachers, parents and pupils at one secondary vocational school in a district town in the Central Bohemian Region, and further map the views from abroad of three secondary vocational schools. The research is designed as a quantitative- qualitative questionnaire survey at one secondary vocational school and as semi-structured interviews with a teacher, parent and pupil. In order to find out views from abroad, uniform questions were sent by e-mail to three secondary vocational schools. The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | educational process | en_US |
dc.subject | sex education | en_US |
dc.subject | gender identity | en_US |
dc.subject | sexual maturation | en_US |
dc.subject | experimentation | en_US |
dc.subject | coming out | en_US |
dc.subject | educational institutions | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | pupils | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | výchovně-vzdělávací proces | cs_CZ |
dc.subject | sexuální výchova | cs_CZ |
dc.subject | genderová identita | cs_CZ |
dc.subject | pohlavní zrání | cs_CZ |
dc.subject | experimentování | cs_CZ |
dc.subject | coming out | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací instituce | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | studenti | cs_CZ |
dc.title | Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-21 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 260814 | |
dc.title.translated | The role of civic and personal development education in the time of experimentation with personal and sexual identity | en_US |
dc.contributor.referee | Hanušová, Jaroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the issue of sexual and gender identity of children and adolescents. It researches the education of children and adolescents with a different gender identity from a philosophical, psychological and sociological point of view and further the role of teachers, parents and society as a whole. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains chapters devoted to education and upbringing of children and adolescents with a different gender identity, new perspective on gender identity and the support of individual trans. The practical part focuses on a study that examines the attitude of teachers, parents and students towards transgender issues. he aim of the practical part is to map the level of respect for differences from the point of view of teachers, parents and pupils at one secondary vocational school in a district town in the Central Bohemian Region, and further map the views from abroad of three secondary vocational schools. The research is designed as a quantitative- qualitative questionnaire survey at one secondary vocational school and as semi-structured interviews with a teacher, parent and pupil. In order to find out views from abroad, uniform questions were sent by e-mail to three secondary vocational schools. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |