Zobrazit minimální záznam

Speech therapy intervention in children with Down syndrome from the parent's perspective
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorHomolková, Barbora
dc.date.accessioned2024-06-11T06:43:15Z
dc.date.available2024-06-11T06:43:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189315
dc.description.abstractDiplomová práce s tématem Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem z pohledu rodiče zkoumá, jak rodič dítěte s Downovým syndromem vnímá logopedii a v čem vidí její největší podstatu a přínos. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly týkající se problematiky Downova syndromu. Teoretická část se věnuje definici Downova syndromu, prevalenci a historii Downova syndromu. Teoretická část se dále zabývá etiologií, popisuje formy Downova syndromu a možné rizikové faktory vzniku. Dále uvádí diagnostiku Downova syndromu a hlavní charakteristiky, symptomy Downova syndromu. V neposlední řadě se teoretická část diplomové práce zabývá tělesnými znaky u dětí s Downovým syndromem a věnuje se také logopedické terapii a rodičům dětí s Downovým syndromem. Praktická část uvádí cíl práce, kterým je zjistit, jaké jsou názory rodičů dětí s Downovým syndromem na logopedickou intervenci. V praktické části diplomové práce byl použit kvalitativní přístup. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Získaná data byla následně zpracována pomocí tematické analýzy. Praktická část uvádí výsledky výzkumu, které přinesly zjištění, že rodiče dětí s Downovým syndromem vnímají logopedii jako důležitý obor, který podporuje jejich děti s Downovým...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis with the topic Speech therapy intervention for children with Down syndrome from the perspective of the parent examines how the parent of a child with Down syndrome perceives speech therapy and what he sees as its greatest essence and benefit. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains chapters related to the issue of Down syndrome. The theoretical part is devoted to the definition of Down syndrome, the prevalence and history of Down syndrome. The theoretical part further deals with the etiology, describes the forms of Down's syndrome and possible risk factors. It also presents the diagnosis of Down syndrome and the main characteristics, symptoms of Down syndrome. Last but not least, the theoretical part of the diploma thesis deals with physical signs in children with Down syndrome and is also devoted to speech therapy and parents of children with Down syndrome. The practical part states the goal of the work, which is to find out how parents of children with Down syndrome perceive speech therapy. A qualitative approach was used in the practical part of the thesis. A semi-structured interview was used as a data collection method. The obtained data were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDownův syndromcs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectřeč dětí s Downovým syndromemcs_CZ
dc.subjectlogopedická terapiecs_CZ
dc.subjectrodič dítěte s Downovým syndromemcs_CZ
dc.subjectlogopedie z pohledu rodičecs_CZ
dc.subjectDown syndromeen_US
dc.subjectspeech therapy interventionen_US
dc.subjectspeech of children with Down syndromeen_US
dc.subjectspeech therapyen_US
dc.subjectparent of a child with Down syndromeen_US
dc.subjectspeech therapy from the parent's perspectiveen_US
dc.titleLogopedická intervence u dětí s Downovým syndromem z pohledu rodičecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266401
dc.title.translatedSpeech therapy intervention in children with Down syndrome from the parent's perspectiveen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s tématem Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem z pohledu rodiče zkoumá, jak rodič dítěte s Downovým syndromem vnímá logopedii a v čem vidí její největší podstatu a přínos. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly týkající se problematiky Downova syndromu. Teoretická část se věnuje definici Downova syndromu, prevalenci a historii Downova syndromu. Teoretická část se dále zabývá etiologií, popisuje formy Downova syndromu a možné rizikové faktory vzniku. Dále uvádí diagnostiku Downova syndromu a hlavní charakteristiky, symptomy Downova syndromu. V neposlední řadě se teoretická část diplomové práce zabývá tělesnými znaky u dětí s Downovým syndromem a věnuje se také logopedické terapii a rodičům dětí s Downovým syndromem. Praktická část uvádí cíl práce, kterým je zjistit, jaké jsou názory rodičů dětí s Downovým syndromem na logopedickou intervenci. V praktické části diplomové práce byl použit kvalitativní přístup. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Získaná data byla následně zpracována pomocí tematické analýzy. Praktická část uvádí výsledky výzkumu, které přinesly zjištění, že rodiče dětí s Downovým syndromem vnímají logopedii jako důležitý obor, který podporuje jejich děti s Downovým...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis with the topic Speech therapy intervention for children with Down syndrome from the perspective of the parent examines how the parent of a child with Down syndrome perceives speech therapy and what he sees as its greatest essence and benefit. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains chapters related to the issue of Down syndrome. The theoretical part is devoted to the definition of Down syndrome, the prevalence and history of Down syndrome. The theoretical part further deals with the etiology, describes the forms of Down's syndrome and possible risk factors. It also presents the diagnosis of Down syndrome and the main characteristics, symptoms of Down syndrome. Last but not least, the theoretical part of the diploma thesis deals with physical signs in children with Down syndrome and is also devoted to speech therapy and parents of children with Down syndrome. The practical part states the goal of the work, which is to find out how parents of children with Down syndrome perceive speech therapy. A qualitative approach was used in the practical part of the thesis. A semi-structured interview was used as a data collection method. The obtained data were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV