dc.contributor.advisor | Horynová, Jana | |
dc.creator | Homolková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T06:43:15Z | |
dc.date.available | 2024-06-11T06:43:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189315 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce s tématem Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem z pohledu rodiče zkoumá, jak rodič dítěte s Downovým syndromem vnímá logopedii a v čem vidí její největší podstatu a přínos. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly týkající se problematiky Downova syndromu. Teoretická část se věnuje definici Downova syndromu, prevalenci a historii Downova syndromu. Teoretická část se dále zabývá etiologií, popisuje formy Downova syndromu a možné rizikové faktory vzniku. Dále uvádí diagnostiku Downova syndromu a hlavní charakteristiky, symptomy Downova syndromu. V neposlední řadě se teoretická část diplomové práce zabývá tělesnými znaky u dětí s Downovým syndromem a věnuje se také logopedické terapii a rodičům dětí s Downovým syndromem. Praktická část uvádí cíl práce, kterým je zjistit, jaké jsou názory rodičů dětí s Downovým syndromem na logopedickou intervenci. V praktické části diplomové práce byl použit kvalitativní přístup. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Získaná data byla následně zpracována pomocí tematické analýzy. Praktická část uvádí výsledky výzkumu, které přinesly zjištění, že rodiče dětí s Downovým syndromem vnímají logopedii jako důležitý obor, který podporuje jejich děti s Downovým... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma thesis with the topic Speech therapy intervention for children with Down syndrome from the perspective of the parent examines how the parent of a child with Down syndrome perceives speech therapy and what he sees as its greatest essence and benefit. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains chapters related to the issue of Down syndrome. The theoretical part is devoted to the definition of Down syndrome, the prevalence and history of Down syndrome. The theoretical part further deals with the etiology, describes the forms of Down's syndrome and possible risk factors. It also presents the diagnosis of Down syndrome and the main characteristics, symptoms of Down syndrome. Last but not least, the theoretical part of the diploma thesis deals with physical signs in children with Down syndrome and is also devoted to speech therapy and parents of children with Down syndrome. The practical part states the goal of the work, which is to find out how parents of children with Down syndrome perceive speech therapy. A qualitative approach was used in the practical part of the thesis. A semi-structured interview was used as a data collection method. The obtained data were... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Downův syndrom | cs_CZ |
dc.subject | logopedická intervence | cs_CZ |
dc.subject | řeč dětí s Downovým syndromem | cs_CZ |
dc.subject | logopedická terapie | cs_CZ |
dc.subject | rodič dítěte s Downovým syndromem | cs_CZ |
dc.subject | logopedie z pohledu rodiče | cs_CZ |
dc.subject | Down syndrome | en_US |
dc.subject | speech therapy intervention | en_US |
dc.subject | speech of children with Down syndrome | en_US |
dc.subject | speech therapy | en_US |
dc.subject | parent of a child with Down syndrome | en_US |
dc.subject | speech therapy from the parent's perspective | en_US |
dc.title | Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem z pohledu rodiče | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 266401 | |
dc.title.translated | Speech therapy intervention in children with Down syndrome from the parent's perspective | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speech Therapy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce s tématem Logopedická intervence u dětí s Downovým syndromem z pohledu rodiče zkoumá, jak rodič dítěte s Downovým syndromem vnímá logopedii a v čem vidí její největší podstatu a přínos. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly týkající se problematiky Downova syndromu. Teoretická část se věnuje definici Downova syndromu, prevalenci a historii Downova syndromu. Teoretická část se dále zabývá etiologií, popisuje formy Downova syndromu a možné rizikové faktory vzniku. Dále uvádí diagnostiku Downova syndromu a hlavní charakteristiky, symptomy Downova syndromu. V neposlední řadě se teoretická část diplomové práce zabývá tělesnými znaky u dětí s Downovým syndromem a věnuje se také logopedické terapii a rodičům dětí s Downovým syndromem. Praktická část uvádí cíl práce, kterým je zjistit, jaké jsou názory rodičů dětí s Downovým syndromem na logopedickou intervenci. V praktické části diplomové práce byl použit kvalitativní přístup. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Získaná data byla následně zpracována pomocí tematické analýzy. Praktická část uvádí výsledky výzkumu, které přinesly zjištění, že rodiče dětí s Downovým syndromem vnímají logopedii jako důležitý obor, který podporuje jejich děti s Downovým... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis with the topic Speech therapy intervention for children with Down syndrome from the perspective of the parent examines how the parent of a child with Down syndrome perceives speech therapy and what he sees as its greatest essence and benefit. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains chapters related to the issue of Down syndrome. The theoretical part is devoted to the definition of Down syndrome, the prevalence and history of Down syndrome. The theoretical part further deals with the etiology, describes the forms of Down's syndrome and possible risk factors. It also presents the diagnosis of Down syndrome and the main characteristics, symptoms of Down syndrome. Last but not least, the theoretical part of the diploma thesis deals with physical signs in children with Down syndrome and is also devoted to speech therapy and parents of children with Down syndrome. The practical part states the goal of the work, which is to find out how parents of children with Down syndrome perceive speech therapy. A qualitative approach was used in the practical part of the thesis. A semi-structured interview was used as a data collection method. The obtained data were... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |