Zobrazit minimální záznam

Climate of a school class at a primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorKubíčková, Anna
dc.date.accessioned2024-06-11T06:43:27Z
dc.date.available2024-06-11T06:43:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189316
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá sociálním klimatem třídy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je posoudit, zda mají třídní učitelé přehled o sociálním klimatu ve svých třídách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje sociálnímu klimatu třídy a školy. Vedle toho zkoumá také aspekty inkluze a integrace ve vzdělávacím prostředí a strategie řízení třídy, které mají vliv na formování sociálního klimatu třídy. V praktické části práce je provedeno srovnání charakteristiky klimatu konkrétních třídních učitelů s výsledky měření klimatu provedeného u nich ve třídě. Výzkum práce proběhl ve třech třídách a kombinoval kvalitativní a kvantitativní přístup. Při sběru dat byly využity tři nástroje: dotazník, rozhovor a pozorování. Ve fázi vyhodnocení výzkumu došlo k porovnání zprůměrovaných žákovských odpovědí v dotazníku s odpověďmi učitelů a ke triangulaci dat. Kromě porovnání již vyplněných dotazníků byly využity i charakteristiky klimatu získané prostřednictvím rozhovorů a pozorování. Z výzkumu pak vyplývá, že představy daných učitelů o sociálním klimatu u nich ve třídě odpovídají vnímání sociálního klimatu ze strany žáků.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the social climate in primary school classrooms. It aims to assess whether classroom teachers have an overview of the social climate in their classes. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part examines the social climate of the classroom and the school. Additionally, it deals with aspects of inclusion and integration in the educational environment, as well as classroom management strategies that influence the classroom social climate. In the practical part, teachers' characteristics of the climate in their class are compared with the results of climate examinations conducted in their classes. The research happened in three classrooms and combined qualitative and quantitative approach. Three instruments were used for data collection: a questionnaire, interviews, and a observation. During the research evaluation phase, the averaged student responses in the questionnaire were compared with the teachers' responses, and data triangulation was performed. The completed questionnaires were compared not only with each other, but with the teachers' characteristic of the classroom climate obtained through interviews and observations as well. The research findings indicate that the teachers' perceptions of the social climate in their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKlima třídycs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectheterogenní třídacs_CZ
dc.subjectstrategie řízení třídycs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectpozorovánícs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectClassroom climateen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectheterogeneous classen_US
dc.subjectclassroom managementen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectobservationen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.titleKlima školní třídy na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-21
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId248750
dc.title.translatedClimate of a school class at a primary schoolen_US
dc.contributor.refereeNekardová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá sociálním klimatem třídy na 1. stupni základní školy. Jejím cílem je posoudit, zda mají třídní učitelé přehled o sociálním klimatu ve svých třídách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se věnuje sociálnímu klimatu třídy a školy. Vedle toho zkoumá také aspekty inkluze a integrace ve vzdělávacím prostředí a strategie řízení třídy, které mají vliv na formování sociálního klimatu třídy. V praktické části práce je provedeno srovnání charakteristiky klimatu konkrétních třídních učitelů s výsledky měření klimatu provedeného u nich ve třídě. Výzkum práce proběhl ve třech třídách a kombinoval kvalitativní a kvantitativní přístup. Při sběru dat byly využity tři nástroje: dotazník, rozhovor a pozorování. Ve fázi vyhodnocení výzkumu došlo k porovnání zprůměrovaných žákovských odpovědí v dotazníku s odpověďmi učitelů a ke triangulaci dat. Kromě porovnání již vyplněných dotazníků byly využity i charakteristiky klimatu získané prostřednictvím rozhovorů a pozorování. Z výzkumu pak vyplývá, že představy daných učitelů o sociálním klimatu u nich ve třídě odpovídají vnímání sociálního klimatu ze strany žáků.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the social climate in primary school classrooms. It aims to assess whether classroom teachers have an overview of the social climate in their classes. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part examines the social climate of the classroom and the school. Additionally, it deals with aspects of inclusion and integration in the educational environment, as well as classroom management strategies that influence the classroom social climate. In the practical part, teachers' characteristics of the climate in their class are compared with the results of climate examinations conducted in their classes. The research happened in three classrooms and combined qualitative and quantitative approach. Three instruments were used for data collection: a questionnaire, interviews, and a observation. During the research evaluation phase, the averaged student responses in the questionnaire were compared with the teachers' responses, and data triangulation was performed. The completed questionnaires were compared not only with each other, but with the teachers' characteristic of the classroom climate obtained through interviews and observations as well. The research findings indicate that the teachers' perceptions of the social climate in their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV