Návrh edukačních materiálů pro předmět základy radiofarmacie pro vyšší odborné školy zdravotnické s oborem diplomovaný farmaceutický asistent
Draft of educational materials for the subject basics of radiopharmacy for higher vocational medical schools with certified pharmaceutical assistant study program
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189332Identifikátory
SIS: 255391
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váchová, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Edukační materiály, Farmaceutický asistent, Nukleární medicína, Radiační ochrana, Radiofarmaka, Studijní materiályKlíčová slova (anglicky)
Educational materials, Pharmaceutical assistant, Nuclear medicine, Radiation protection, Radiopharmaceuticals, Study materialsDiplomová práce se zabývá tématem nukleární medicíny a radiofarmacie se zaměřením na vytvořením vhodných edukačních materiálů z této oblasti pro obor "diplomovaný farmaceutický asistent". Teoretická část obsahuje popis oboru farmaceutického asistenta a základní informace o nukleární medicíně. Tyto poznatky vyúsťují ve stěžejní kapitolu této práce, tedy radiofarmacii a přípravu radiofarmak. Praktická část se skládá ze dvou dotazníkových šetření. První úsek praktické části je tvořen dotazníkem zaměřením na učitele, kteří vyučují předměty se zaměřením na radiofarmacii pro obor "diplomovaný farmaceutický asistent". Druhý úsek praktické části je tvořen dotazníkem u studentů posledního ročníku zmíněného oboru. Oba tyto dotazníky mají za úkol zjistit informace o pedagogické realitě předmětů zaměřených na radiofarmacii a současně získat návrhy na zlepšení úrovně výuky pro budoucí studenty. Zde bylo zjištěno, že pouze 28,6 % dotazovaných učitelů využívá i jiné formy výuky než pouze frontální výuku. Dále byl zjištěn fakt, že žádný z 56 dotazovaných studentů nemá v plánu pracovat v laboratoři přípravy radiofarmak. Na základě těchto zjištění bylo navrženo 13 edukačních materiálů, které budou poskytnuty, jak učitelům, tak zájemcům z řad studentů, což by mělo zkvalitnit budoucí výuku, zvýšit povědomí o daném...
The thesis addresses the topic of nuclear medicine and radiopharmacy, focusing on creating suitable educational materials in this field for the "Certified Pharmaceutical Assistant" study program. The theoretical part includes a description of the pharmaceutical assistant's role and basic information about nuclear medicine. These insights lead into the key chapter of this work, namely radiopharmacy and the preparation of radiopharmaceuticals. The empirical part of the thesis consists of two questionnaire surveys. The first section of the empirical part consists of a questionnaire aimed at teachers who teach subjects focused on radiopharmacy for the "Certified Pharmaceutical Assistant" study program. The second section of the empirical part consists of a questionnaire among students in their final year of the mentioned program. Both questionnaires aim to gather information on the pedagogical reality of subjects focused on radiopharmacy and simultaneously collect suggestions for improving teaching for future students. It was found that only 28,6 % of the surveyed teachers use teaching methods other than just frontal teaching. Furthermore, it was discovered that none of the 56 surveyed students plan to work in a radiopharmaceutical preparation laboratory. Based on these findings, 13 educational...