dc.contributor.advisor | Felcmanová, Lenka | |
dc.creator | Sladká, Bohumila | |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T06:49:48Z | |
dc.date.available | 2024-06-11T06:49:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189346 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce prozkoumává, jakým způsobem jsou vedeny speciálně pedagogické intervence u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v okrese Jablonec nad Nisou. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část ve svých čtyřech kapitolách představuje poradenské služby ve školství, zejména školská poradenská zařízení a školní poradenské pracoviště. Dále se věnuje pozici školního speciálního pedagoga, jeho kvalifikačním standardům i odborným činnostem, které vykonává. Navazuje část o specifických poruchách učení a poslední teoretická kapitola je zaměřena na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení. V empirické části byly použity metody kvalitativního výzkumu, design případové studie. Průzkum se týkal osmi školních speciálních pedagogů, kteří působí na základních školách v daném okrese. Byl uskutečněn pomocí rozhovorů, doplněn o pozorování a analýzu dokumentů škol. Veškerá data byla analyzována metodou otevřeného kódování, následné kategorie byly interpretovány pomocí axiálního kódování. Bylo zacíleno na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení, kterou vedou školní speciální pedagogové. Tento jev byl sledován z pozice žáků a jejich projevů, zkoumal se přístup školních speciálních pedagogů k těmto... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis examines how special education interventions are conducted for pupils with specific learning disabilities in primary schools in the Jablonec nad Nisou district. It consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part presents, in its four chapters, counseling services in education, especially school counseling centers and school counseling workplaces. It also discusses the position of the school special education teacher, his/her qualification standards and the professional activities he/she performs. This is followed by a section on specific learning disabilities and the last theoretical chapter focuses on the teaching of the subject of special educational care to pupils with specific learning disabilities. The empirical part used qualitative research methods, case study design. The research involved eight school special education teachers working in primary schools in the district. It was conducted through interviews, supplemented by observations and analysis of school documents. All data were analyzed using the open coding method, and subsequent categories were interpreted using axial coding. The focus was on the teaching of the subject of special educational care to pupils with specific learning disabilities by school special education teachers. This phenomenon... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | školní speciální pedagog | cs_CZ |
dc.subject | předmět speciálně pedagogické péče | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | specifické poruchy učení | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | school special education teacher | en_US |
dc.subject | subject of special educational care | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | specific learning disabilities | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.title | Speciálně pedagogické intervence zaměřené na žáky se specifickými poruchami učení v základních školách na Jablonecku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 257770 | |
dc.title.translated | Special education interventions aimed at pupils with specific learning disabilities in primary schools Jablonec region | en_US |
dc.contributor.referee | Bartoňová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce prozkoumává, jakým způsobem jsou vedeny speciálně pedagogické intervence u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách v okrese Jablonec nad Nisou. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část ve svých čtyřech kapitolách představuje poradenské služby ve školství, zejména školská poradenská zařízení a školní poradenské pracoviště. Dále se věnuje pozici školního speciálního pedagoga, jeho kvalifikačním standardům i odborným činnostem, které vykonává. Navazuje část o specifických poruchách učení a poslední teoretická kapitola je zaměřena na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení. V empirické části byly použity metody kvalitativního výzkumu, design případové studie. Průzkum se týkal osmi školních speciálních pedagogů, kteří působí na základních školách v daném okrese. Byl uskutečněn pomocí rozhovorů, doplněn o pozorování a analýzu dokumentů škol. Veškerá data byla analyzována metodou otevřeného kódování, následné kategorie byly interpretovány pomocí axiálního kódování. Bylo zacíleno na výuku předmětu speciálně pedagogické péče u žáků se specifickými poruchami učení, kterou vedou školní speciální pedagogové. Tento jev byl sledován z pozice žáků a jejich projevů, zkoumal se přístup školních speciálních pedagogů k těmto... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis examines how special education interventions are conducted for pupils with specific learning disabilities in primary schools in the Jablonec nad Nisou district. It consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part presents, in its four chapters, counseling services in education, especially school counseling centers and school counseling workplaces. It also discusses the position of the school special education teacher, his/her qualification standards and the professional activities he/she performs. This is followed by a section on specific learning disabilities and the last theoretical chapter focuses on the teaching of the subject of special educational care to pupils with specific learning disabilities. The empirical part used qualitative research methods, case study design. The research involved eight school special education teachers working in primary schools in the district. It was conducted through interviews, supplemented by observations and analysis of school documents. All data were analyzed using the open coding method, and subsequent categories were interpreted using axial coding. The focus was on the teaching of the subject of special educational care to pupils with specific learning disabilities by school special education teachers. This phenomenon... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |