Zobrazit minimální záznam

The teacher's care for the classroom climate in a small school.
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorSlívová, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-28T22:49:23Z
dc.date.available2024-11-28T22:49:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189352
dc.description.abstractCílem diplomové práce je ověřit, jak výběr metod, postupů a organizačních forem výuky může zlepšit klima třídy ve spojených ročnících v podmínkách malotřídní školy na příkladu spojeného 3., 4. a 5. ročníku. První kapitola této diplomové práce se zabývá malotřídními školami. Je zkoumána historie malotřídních škol, jejich specifika a důvody, proč se stále udržují jako důležitá alternativa k větším školám. Další část se věnuje individualizaci a diferenciaci ve výuce a jejich implementaci v prostředí malotřídní školy. Druhá kapitola se zaměřuje na klima ve třídě. Je zkoumáno, jaké faktory ovlivňují klima třídy a jak je možné jej měřit a hodnotit. Dále se kapitola zabývá adaptací nového žáka ve třídě, což je klíčový proces pro jeho úspěšnou integraci do nového prostředí. Ve třetí kapitole je analyzována role učitele v malotřídní škole. Je popisováno, jaké kompetence by měl učitel malotřídní školy mít a jakým způsobem by měl přistupovat k výuce. Dále jsou definovány výukové metody a organizační formy výuky vhodné pro malotřídní prostředí. Závěr teoretické části se zaměřuje na hodnocení ve vyučování, které má také vliv na klima třídy. V praktické části jsem zjišťovala, jak se změnilo klima ve třídě spojeného 3., 4. a 5. ročníku v malotřídní škole v průběhu 1. pololetí, když paní učitelka začala využívat...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to verify how the choice of methods, procedures and organizational forms of teaching can improve the classroom climate in a small classroom setting, using the example of a combined 3rd, 4th and 5th grade classroom. The first chapter of this thesis deals with small class schools. The history of small class schools, their specifics and the reasons why they are still maintained as an important alternative to larger schools are examined. The next section looks at individualization and differentiation in teaching and their implementation in the small class school setting. The second section focuses on classroom climate. It examines what factors influence classroom climate and how it can be measured and evaluated. Next, the chapter examines the adaptation of the new student in the classroom, a key process for successful integration into the new environment. The third chapter analyses the role of the teacher in a small classroom school. It describes what competences a teacher of a small class school should have and how he/she should approach teaching. Furthermore, teaching methods and organisational forms of teaching suitable for a small classroom environment are defined. The conclusion of the theoretical part focuses on assessment in teaching, which also has an impact on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectsmall classroom schoolen_US
dc.subjectactivation methodsen_US
dc.subjectcomplex methodsen_US
dc.subjectorganizational forms of teachingen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjecttřídní klimacs_CZ
dc.subjectmalotřídní školacs_CZ
dc.subjectaktivizační metodycs_CZ
dc.subjectkomplexní metodycs_CZ
dc.subjectorganizační formy výukycs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.titlePéče učitele o klima třídy v malotřídní škole.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-21
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265164
dc.title.translatedThe teacher's care for the classroom climate in a small school.en_US
dc.contributor.refereeNekardová, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je ověřit, jak výběr metod, postupů a organizačních forem výuky může zlepšit klima třídy ve spojených ročnících v podmínkách malotřídní školy na příkladu spojeného 3., 4. a 5. ročníku. První kapitola této diplomové práce se zabývá malotřídními školami. Je zkoumána historie malotřídních škol, jejich specifika a důvody, proč se stále udržují jako důležitá alternativa k větším školám. Další část se věnuje individualizaci a diferenciaci ve výuce a jejich implementaci v prostředí malotřídní školy. Druhá kapitola se zaměřuje na klima ve třídě. Je zkoumáno, jaké faktory ovlivňují klima třídy a jak je možné jej měřit a hodnotit. Dále se kapitola zabývá adaptací nového žáka ve třídě, což je klíčový proces pro jeho úspěšnou integraci do nového prostředí. Ve třetí kapitole je analyzována role učitele v malotřídní škole. Je popisováno, jaké kompetence by měl učitel malotřídní školy mít a jakým způsobem by měl přistupovat k výuce. Dále jsou definovány výukové metody a organizační formy výuky vhodné pro malotřídní prostředí. Závěr teoretické části se zaměřuje na hodnocení ve vyučování, které má také vliv na klima třídy. V praktické části jsem zjišťovala, jak se změnilo klima ve třídě spojeného 3., 4. a 5. ročníku v malotřídní škole v průběhu 1. pololetí, když paní učitelka začala využívat...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to verify how the choice of methods, procedures and organizational forms of teaching can improve the classroom climate in a small classroom setting, using the example of a combined 3rd, 4th and 5th grade classroom. The first chapter of this thesis deals with small class schools. The history of small class schools, their specifics and the reasons why they are still maintained as an important alternative to larger schools are examined. The next section looks at individualization and differentiation in teaching and their implementation in the small class school setting. The second section focuses on classroom climate. It examines what factors influence classroom climate and how it can be measured and evaluated. Next, the chapter examines the adaptation of the new student in the classroom, a key process for successful integration into the new environment. The third chapter analyses the role of the teacher in a small classroom school. It describes what competences a teacher of a small class school should have and how he/she should approach teaching. Furthermore, teaching methods and organisational forms of teaching suitable for a small classroom environment are defined. The conclusion of the theoretical part focuses on assessment in teaching, which also has an impact on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV