Zobrazit minimální záznam

Impostor phenomenon and self-esteem among Czech university students
dc.contributor.advisorPresslerová, Pavla
dc.creatorKřížová, Markéta
dc.date.accessioned2024-11-29T04:42:30Z
dc.date.available2024-11-29T04:42:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189358
dc.description.abstractTato práce si stanovila za cíl zmapovat impostor fenomén u českých vysokoškolských studentů. Byl zvolen smíšený design, v kvalitativní části práce šlo o hlubší pochopení tohoto fenoménu a zjištění, jak ho studenti prožívají. Kvantitativní část obsahovala dotazník Clance Impostor phenomenon scale. Ze tří hypotéz byla potvrzen jedna a sice že čeští vysokoškolští studenti budou v dotazníku Clance IP scale v průměru skórovat nad 61 bodů. Ostatní dvě hypotézy, tedy že ženy budou skórovat v IF výš, než muži a studenti prvních ročníků bakalářského studia budou pociťovat IF ve větší míře než studenti z vyšších ročníků, potvrzeny nebyly. V kvalitativní části práce se objevovaly společná témata jako vysoké nároky na sebe sama, vliv rodiny a neschopnost přijímat pochvaly. KLÍČOVÁ SLOVA impostor fenomén, čeští vysokoškolští studenti, Clance Impostor fenomén škálacs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to map the impostor phenomenon among Czech university student. A mixed design was chosen, the qualitative part of the thesis aimed to gain a deeper understanding of the phenomenon and to find out how students experience it. The quantitative part included the Clance Impostor Phenomenon Scale questionnaire. Out of three hypotheses, one was confirmed, namely that Czech university students would score above 61 on average on the Clance IP Scale questionnaire. The other two hypotheses, i.e. that females will score higher on the IF than males and that first year undergraduate students will experience IF to a greater extent than upper year students, were not confirmed. In the qualitative part of the thesis, common themes such as high expectations of oneself, family influence and inability to accept praise emerged. KEWORDS Impostor phenomenon, Czech university students, Clance Impostor phenomenon scaleen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectImpostor phenomenonen_US
dc.subjectself - esteemen_US
dc.subjectcollege studentsen_US
dc.subjectfraudulenceen_US
dc.subjectImpostor fenoméncs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectvysokoškolští studentics_CZ
dc.subjectpodvodnostcs_CZ
dc.titleImpostor fenomén a sebehodnocení u českých vysokoškolských studentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId255777
dc.title.translatedImpostor phenomenon and self-esteem among Czech university studentsen_US
dc.contributor.refereeŠkvařil, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce si stanovila za cíl zmapovat impostor fenomén u českých vysokoškolských studentů. Byl zvolen smíšený design, v kvalitativní části práce šlo o hlubší pochopení tohoto fenoménu a zjištění, jak ho studenti prožívají. Kvantitativní část obsahovala dotazník Clance Impostor phenomenon scale. Ze tří hypotéz byla potvrzen jedna a sice že čeští vysokoškolští studenti budou v dotazníku Clance IP scale v průměru skórovat nad 61 bodů. Ostatní dvě hypotézy, tedy že ženy budou skórovat v IF výš, než muži a studenti prvních ročníků bakalářského studia budou pociťovat IF ve větší míře než studenti z vyšších ročníků, potvrzeny nebyly. V kvalitativní části práce se objevovaly společná témata jako vysoké nároky na sebe sama, vliv rodiny a neschopnost přijímat pochvaly. KLÍČOVÁ SLOVA impostor fenomén, čeští vysokoškolští studenti, Clance Impostor fenomén škálacs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to map the impostor phenomenon among Czech university student. A mixed design was chosen, the qualitative part of the thesis aimed to gain a deeper understanding of the phenomenon and to find out how students experience it. The quantitative part included the Clance Impostor Phenomenon Scale questionnaire. Out of three hypotheses, one was confirmed, namely that Czech university students would score above 61 on average on the Clance IP Scale questionnaire. The other two hypotheses, i.e. that females will score higher on the IF than males and that first year undergraduate students will experience IF to a greater extent than upper year students, were not confirmed. In the qualitative part of the thesis, common themes such as high expectations of oneself, family influence and inability to accept praise emerged. KEWORDS Impostor phenomenon, Czech university students, Clance Impostor phenomenon scaleen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV